اغتشاشات

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و شوراهای مجلس با حضور مسولان امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی کشور با موضوع اغتشاشات اخیر برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت، سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به جلسه تلفیقی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و شوراهای مجلس گفت: در جلسه امروز که با هدف بررسی وقایع اخیر برگزار شد، ابتدا ضمن قدردانی از حضور امت حزب الله و مردم مومن و انقلابی در راهپیمایی های محکوم نمودن اقدامات خرابکارانه و آشوب های اخیر، "ذوالفقاری" معاون انتظامی- امنیتی وزارت کشور ابعاد و جوانب مختلف اتفاقات اخیر را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

محکومیت اغتشاشات از سوی دانشجویان تهرانی +عکس

رئیس کل دادگاه‌های تهران: شعب ویژه برای بازداشتی‌های اخیر تشکیل می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه مطرح کرد: معاون انتظامی- امنیتی وزارت کشور گفت که جمع بندی و برآورد دستگاه های مختلف در ارتباط با موضوع بنزین تک نرخی شدن و با قیمت متوسط بود؛ ولی وقتی تصمیم گیری و در شورای هماهنگی تصویب شد، همه دستگاه ها آماده اجرا شدند.

نقوی حسینی مطرح کرد: آقای ذوالفقاری تاکید کرد که اگرچه نگرانی برای اتفاقات وجود داشت اما وقتی که عملیات اجرایی شروع شد؛ اتفاقات دیگری رخ داد که قابل قبول نبود و وقتی که مقام معظم رهبری اظهارنظر کردند، جریان تغییر کرد و مردم در صحنه حضور پیدا کردند. دستگاه های امنیتی- انتظامی و نظارتی وارد شدند و در چند روز کل آشوب ها جمع شد.

نماینده مردم ورامین ،پیشوا و قرچک در مجلس همچنین ادامه داد: نماینده اطلاعات سپاه گفت که در این حادثه همه ظرفیت های ضدانقلاب و معاند که سال ها تدارک دیده بودند به صحنه آمده و از اعتراض های مردم سوءاستفاده کردند تا آشوب ایجاد کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: همچنین نماینده اطلاعات سپاه در ادامه تاکید کرد که برآورد امنیتی دستگاه های مختلف این بود که شرایط زمانی، شرایط و مقطع زمانی خوبی نیست؛ ولی وقتی طرح مصوب و اجرای آن آغاز شده، ما همه امکانات خود را به کمک آوردیم البته به این نکته هم اشاره می کنیم که این، حوادث آخر نخواهد بود و ما در آینده هم ممکن است شاهد اتفاقات مشابه باشیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه به صحبت های نماینده نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و گفت: "ساجدی نیا" از طرف نیروی انتظامی گفت که پلیس با حضور فعال و سازمان یافته خود سعی کرد با کمک سپاه پاسداران و بسیج و برادران ارتش در برخی نقاط به کنترل و مدیریت اتفاقات بپردازد.

نقوی حسینی مطرح کرد: در ادامه جلسه نماینده وزارت اطلاعات نیز صحبت کرد و گفت ما تمامی برآوردهای خود را از یکسال قبل به وزارت کشور اعلام کردیم و بحران امنیتی را پیش بینی کرده و یکسال قبل نامه ای هم به وزارت کشور فرستاده بودیم؛ اغلب دستگیرشدگان بیکار و یا دارای مشاغل کم درآمد هستند و از سواد کمی برخوردارند. حضور نیروهای معاند سازمان یافته در حوادث اخیر با تاکتیک ها و استراتژی های مشخص غیرقابل انکار است که برای ما مکشوف بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صحبت های یکی دیگر از نماینده های وزارت اطلاعات، ادامه داد: نماینده وزارت اطلاعات گفت که علیرغم اینکه آمریکایی ها از گروه های تروریستی حمایت می کنند و آن ها را تشویق و تجهیز می کنند؛ولی جمهوری اسلامی آن ها را کنترل کرد، منافقین طی دو سال گذشته اقدام به آموزش گروه ها و حلقه های مختلف و هدایت آن ها در اعتراضات کرده اند و هدف آن ها موضوعاتی مثل بنزین و گرانی نیست، بلکه آن ها بهره برداری از فضای اعتراض آمیز کرده اند.

نقوی حسینی با اشاره به صحبت های معاون سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: در ادامه جلسه معاون سیاسی وزارت کشور تاکید کرد که از قبل کاملا آماده بودیم و پیش بینی های لازم هم صورت گرفته بود، شوراهای تامین توجیه شده بودند و به همین جهت در 72 ساعت توانستیم موضوع را مدیریت کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد که دستگاه های امنیتی در این جلسه، تحلیلی از طیف، سن و سال، طبقه اقتصادی، شغل و جنسیت و محل سکونت اغتشاشگران ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس