.

رونق تولید ، اشتغال زایی ، سوددهی و توسعه ی محصولات از ارکان اصلی صنعت در کشور به شمار می روند. حساسیت این موارد در سالهای تحریم و اقتصاد مقاومتی معنای بیشتری پیدا می کند

رونق تولید ، اشتغال زایی ، سوددهی و توسعه ی محصولات از ارکان اصلی صنعت در کشور به شمار می روند. حساسیت این موارد در سالهای تحریم و اقتصاد مقاومتی معنای بیشتری پیدا می کند. استفاده از دانش مهندسان ایرانی در خط تولید آن هم در اوج تحریمهای ظالمانه سبب شده فرصتهای جدیدی پیش روی صنعت کشور باز شود و در نهایت در کنار تقویت دانش تولید مهارت افزایی در دستور کار قرار گرفت و نتیجه ی آن در بخشهای مختلف قابل رؤیت است. اما اگر ینا باشد که با نگاه واقع گرایانه تری به موضوع نگاه کنیم باید گفت دستیابی به این موفقیتها هرگز ساده نبوده و باید از هر فرصتی برای اعتلا حداکثر استفاده می شد. در این بین دانش مدیریتی و مطالعه ی درست نیاز جامعه خواهد توانست انرژیها را در مسیر درست هدایت کند و در نتیجه تمرکز بالایی را در تولید ایجاد خواهد کرد.

فولاد مبارکه در بین مجتمعهای تولیدی کشور به تعبیر معاون قضایی دادستان کل کشور شاهکار صنعت ایران است و این مسئله تنها یک جمله نیست بلکه نمودار موفقیتهای فولاد مبارکه به خوبی نشان دهنده ی این موضوع است.

نقش فولاد مبارکه در اقتصاد کشور موضوعی بود که در مورد آن با صفر علی اسماعیلی دبیر کمیسیون اقتصادی کشور گفتگو کردیم. اسماعیلی با اشاره به نقش بی بدیل فولاد مبارکه در اقتصاد مقاومتی گفت: باید اذعان کنیم دستاوردهای فولاد مبارکه برای اقتصاد کشور بی نطیر است. در بین بخشهای تولیدی کمتر مجتمعی را را می توان مثال زد که موفقیتهای فولاد را تجربه کرده باشند. اسماعیلی ادامه داد: چیزی که سبب شده تا فولاد مبارکه امروز در جبهه ی اقتصادی کشور بدرخشد صرف فعل توانستن و تمرکز روی موضوع تولید است. متأسفانه برخی سازمانها و نهادهای تولیدی با دست یافتن به برخی موفقیتها از مسیر اصلی دور می شوند اما فولادیها جزو نوادری هستند که نه تنها از مسیر اصلی دور نشده اند بلکه هربار بیشتر نشان دادند که درک درستی از موضوع تولید دارند.

این نماینده ی مجلس در خصوص اهمیت فولاد در ایجاد اشتغال پایدار گفت: هم اکنون نزدیک به 4 هزار نفر به طور مستقیم در مجتمع فولاد مبارکه مشغول به کار هستند و باید به سایر افرادی که توسط این مجتمع به صورت غیر مستقیم در بازار کار هستند نیز اشاره کرد. اسماعیلی گفت: اعتمادی که امروز به فولاد مبارکه وجود دارد ماحصل نقشه ی راه درست این شرکت در بخش صنعتی است. خلاقیتهای این گروه تولیدی سبب شده که ما در حوزه ی فلزات امروز در دنیا مدعی باشیم.

این خبر صرفا جنبه تبلیغاتی دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس