کد خبر 1012890
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
اگر تلفن همراهمان به سرقت رفت چه کنیم؟

اگر تلفن همراه به سرقت رفت باید با طی کردن مراحل قانونی و شکایت در دادسرا آن را پیدا کرد.

به گزارش مشرق، برای شکایت از سرقت تلفن همراه باید به نکاتی مهم توجه داشت، زیرا اگر مراحل آن به درستی انجام شود می‌توان سریع‌تر به نتیجه رسید.

ببینید

فیلم/ لحظه سرقت تلفن همراه یک زن در آبادان

فیلم/ سرقت گوشی از کارمند اداره پست

فیلم/ لحظه زورگیری با ساطور در اهواز

فیلم/ سرقت گروهی از موبایل فروشی

اولین اقدامی که پس از سرقت تلفن همراه باید انجام داد، سوزاندن سیم کارت موجود در تلفن همراه است. پس از آن که سیم کارت سوزانده شد باید شکایت خود را در دادسرای محل وقوع جرم مطرح کرد.

برای طرح شکایت باید مدارک مورد نیاز را به همراه داشت، در غیر این صورت روند پیگیری یا انجام نمی‌شود یا به کندی پیش می‌رود؛ یک اصل و دو برگ فتوکپی از فاکتور خرید تلفن همراه، اصل و دو برگ فتوکپی از شماره سریال پشت جعبه تلفن همراه، اصل و دو برگ فتوکپی از کارت ملی شاکی را باید همراه خود داشته باشیم.

کد رهگیری تلفن همراه چگونه به دست می‌آید؟

البته افرادی که جعبه تلفن همراه خود را گم کرده‌اند یا در دسترس‌شان نیست بهتر است سریال گوشی تلفن همراه خود را از طریق ستاره مربع 06مربع به دست آورند، البته در هنگام خرید تلفن همراه باید توجه داشت که گوشی حتما دارای مجوز باشد و پیش فاکتور از فروشنده دریافت شود.

اگر تمام مراحل فوق به درستی طی شوند می‌توان تلفن همراه خود را پیدا کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    9 0
    اگر تلفن همراه تون بسرقت رفت با خیال راحت بهتون بگم که هیچ کاری نمی تونید بکنید،بی خودی هم تو دادگاه و پاسگاه خودتون رو اسیر نکنید و با عزم جزم و خیالی اسوده به فکر خرید گوشی بعدی باشید.گوشی من تیرماه 97 زیر دوربین بسرقت رفت تا اگاهی هم رفتم تا به امروز خبری نشده.
    • مهدی IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      0 3
      از آیت الله بهجت (ره) سئوال شد : برای یافتن چیز دزدیده شده و یا گمشده چه باید کرد؟ ایشان فرموده بودند برای یافتن هر چه که گم شده ویا دزدیده شده اگر چه انسان باشد این ذکر را بسیار بخوانید تا زمانی که یافته شود: أَصبَحتُ في أَمانِ الله، أَمسيتُ في جِوارِ الله
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    10 0
    اگر تلفن سرقتی قطعه قطعه شود چگونه می شود آن را یافت؟
  • ایرانی واداده بیکار IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    4 0
    برو بابا دلت خوشه !!!!
  • ایرانی واداده بیکار IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    4 0
    برو بابا دلت خوشه !!!! من یک ساله که گوشیمو دزد زده برای ردگیر در وهله اول 20 هزار تومان در دفتر خدمات ارتباطی ازمن گرفتند ، بعد از 6ماه دوندگی و انتظار به دادسرا معرفی شدم که آنجا هم مبلغ 36هزار تومان برای تشکیل پرونده و شروع رسیدگی قضایی از من گرفتند و قرار شد که نتیجه را به من ابلاغ کنند و من کماکان در انتظار نشسته ام ناگفته نماند که دها مرتبه من به دفتر ارتباطی مربوطه و دادسرا مراجعه کردم ،تا خسته شده و قید گوشی ام را زدم .به نظر میرسد که تعمدا اینگونه پرونده ها را رسیدگی نمی کنند .یعنی وقتی برای رسیدگی این موارد جزئی ندارند . توصیه میکنم که وقتتان و پول تان را هدر ندهید که هیچ نتیجه ای عایدتان نمی شود .
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    3 0
    بی دردسر و راحترین کار اینه .که برن یک گوشی دیگه بخرن ...
  • DE ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    0 0
    اگر تلفن همراهمان به سرقت رفت چه کنیم؟//آگهی بدهید از خود آقادزده بخرینش چون اون یک گوشی براش کافیه بقیه ش رو میفروشه.
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    1 0
    چه حرفهایی باحالی عین روال قانونی تو آمریکا و اروپا حرف زدید خیلی حال کردم با این توضیحات خصوصا این قسمت "یک اصل و دو برگ فتوکپی از فاکتور خرید تلفن همراه، اصل و دو برگ فتوکپی از شماره سریال پشت جعبه تلفن همراه، اصل و دو برگ فتوکپی از کارت ملی شاکی را باید همراه خود داشته باشیم".

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس