زندان‌های انگلیس

مرگ نوزاد تازه متولد شده در زندانی در انگلیس سبب افزایش نگرانی‌ها در مورد سلامت زنان زندانی باردار و نوزادان آنها در این کشور شده است.

به گزارش مشرق، مرگ یک نوزاد تازه متولد شده در سلول زندان «برونز فیلد» انگلیس –بزرگ‌ترین زندان اروپا- در ماه سپتامبر سبب تشدید نگرانی‌ها در مورد امنیت و بهداشت زایمان زنان زندانی در این کشور شده است.
 
 

به گزارش گاردین، افزایش نرخ زایمان‌های ناامن از جمله وضع حمل در سلول، وضع حمل بدون حضور کادر پزشکی و زایمان به تنهایی، در پی افشای مرگ یک نوزاد در یکی از زندان‌های انگلیس، نگرانی‌ها در مورد امنیت جانی مادران باردار و نوزادان آن‌ها را تشدید کرده است.

با وجود امتناع وزارت دادگستری انگلیس از ارائه آمار و ارقام شمار زنان باردار زندانی و زایمان در سلول‌های زندان، گاردین به مدارکی دست یافته که نشان می‌دهد در ۵ سال گذشته تعداد کودکانی که در زمان حبس مادرانشان در زندان متولد شده‎اند، افزایش یافته است.

به گزارش «نوفیلد تراست»، پژوهشکده مستقل در امور بهداشت، در سال ۱۸-۲۰۱۷ از هر ۱۰ زن زندانی، یک زن در سلول زندان یا در آمبولانس وضع حمل کرد.


زندانیان پیشین زندان برنزفیلد می‌گویند قرارهای پزشکی و خدمات بهداشتی عمدتا لغو می‌شوند و معدود معاینات نیز به شکل تحقیرآمیزی با دستبند و پابند و با حضور افسر پلیس انجام می‌شوند.

براساس تحقیقات گاردین، شمار کودکان در زندان متولد شده در سال ۱۴-۲۰۱۳، ۴۳ نفر اعلام شده بود در حالی که این رقم در سال ۱۹-۲۰۱۸ به ۶۷ کودک رسید.
 
این در حالی است که شمار زنان زندانی در این دو دوره مورد بررسی تقریبا یکسان بوده است. یعنی در سال ۲۰۱۵، شمار زندانیان زن معادل ۳۸۵۰ و در سال ۲۰۱۹ معادل ۳۸۳۰ نفر بوده است.

نکته قابل تامل تولد ۶ کودک در سلول زندان یا در آمبولانس در سال ۱۸-۲۰۱۷ بوده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بیژن IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    1 0
    حالا توی ایران طرف واسه کودتا و اغتشاش بردنش زندان واسش کوبیده باز میکنن ناراضی بعد انتقاد هم میکنه اینا رو باید ببرند این زندان ها یه کم زجر بکشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس