کد خبر 1012640
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
عادل الجبیر

وزیر مشاور در امور خارجه دولت سعودی با متهم کردن دوباره ایران به حمله به تأسیسات آرامکو از سازمان ملل خواست تا کارشناسان خود را برای بررسی حادثه به عربستان اعزام کند.

به گزارش مشرق، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه سعودی امروز (شنبه) در نشست «گفت‌وگوی منامه» در بحرین که از روز گذشته آغاز شده، سخنرانی کرد.

به نوشته اسکای نیوز، او با ادعای اینکه ایران عامل حمله به تأسیسات آرامکو در ۲۳ شهریور بوده گفت که برای اطمینان از چند و چون این حادثه نیاز به زمان داریم و از سازمان ملل می‌خواهیم تا کارشناسان خود را برای بررسی این حمله به عربستان اعزام کند.

بیشتر بخوانید:

او  افزود: «تحقیقات ثابت می‌کند که پهپادهایی که آرامکو را هدف قرار دادند، ساخت ایران بوده‌اند.»

عادل الجبیر در ادامه به کشورهای جهان هشدار داد که نباید با ایران مماشات کنند و مدعی شد که مماشات با ایران موجب افزایش حملات در آینده می‌شود.

این مقام سعودی افزود: «سیاست راضی نگه داشتن ایران جواب نمی‌دهد، همان‌طور که در تعامل با هیتلر جواب نداد.»

او سپس به حضور نیروهای آمریکایی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اشاره و تأکید کرد که حضور آمریکایی‌ها در خلیج فارس نه تنها کاهش نخواهد یافت بلکه افزایش می‌یابد.

نشست «گفت‌وگوی منامه» که با حضور ۳۵ تن از مقامات کشورهای عربی و غربی در بحرین از شامگاه جمعه آغاز شده، قرار است به موضوعاتی چون «امنیت کشتیرانی»، «درگیری‌های در جنوب غرب آسیا»، «دیپلماسی دفاعی»، «رقابت و همکاری منطقه‌ای» و «امنیت سایبری» بپردازد. این نشست فردا (یکشنبه) پایان می‌پذیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    6 3
    بمب اتم وسط ریاض همه دنیا را نجات میده
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    4 0
    موشک ها وبمبهای که سر مردم یمن میریزید مگر ساخت عربستان هواپیما ها ساخت عربستان ... نمی توانید جلوی یمن عرص اندام کنید خفه شوید وضمنا امریکا ئی ها همانجا بود که ارامکو نابود شد شما نیروهای انریکا را افزایش بده عقل هم خوب چیزی ولی جبیر انتظاری بیشتر نیست
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    3 0
    و دستگاه دیپلماسی همچنان سکوت میکند !
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    6 0
    خوب کاری کردیم لازم باشه بازهم از این کارها می کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس