افشارزاده

دبیرکل اسبق کمیته ملی المپیک گفت: ما باید برای المپیک گلخانه‌ای عمل کنیم یعنی تمرکز ما روی رشته‌هایی باشد که می‌دانیم می‌توانند در المپیک مدال بگیرند.

به گزارش مشرق، بهرام افشارزاده دبیرکل اسبق کمیته ملی المپیک درباره سهمیه‌های کسب‌شده برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: کیفیت مهم است نه کمیت، اینکه زیاد سهمیه بگیریم اما نتیجه نداشته باشیم خوب نیست، اما اگر در رشته‌هایی مانند وزنه‌برداری، کشتی آزاد و فرنگی، تکواندو و دوومیدانی سهمیه بگیریم، امکان کسب مدال هم وجود دارد، البته احسان حدادی ورزشکار پرتاب دیسک ایران طبق رکوردی که داشته ۴-۵ متر باید اضافه کند تا بتواند مدال بگیرد. 

وی درباره رشته هایی که شانس کسب مدال در المپیک دارند، افزود: جودو که دیدید چطور شد، این رشته در المپیک نمی‌تواند شرکت کند. در وزنه‌برداری هم دو شانس داشتیم. والیبال هنوز سهمیه نگرفته، کار سختی دارد اما فکر می‌کنم بتواند جواز حضور در المپیک را کسب کند. ما نباید دلمان را به سهمیه خوش کنیم، باید دنبال کیفیت برویم و روی رشته‌هایی که می‌دانیم شانس مدال دارند، سرمایه‌گذاری کنیم، مثل؛ کشتی، شمشیربازی، تکواندو، وزنه‌برداری یا تیراندازی. می‌توانیم ورزشکاران این رشته‌ها را به تورنمنت‌هایی اعزام کنیم که به تجربیاتشان اضافه شود. 

بیشتر بخوانید:

به عقب برگردیم به استقلال نمی‌روم

دبیرکل اسبق کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه برای المپیک باید به صورت گلخانه‌ای عمل کنیم، تصریح کرد: برای این رشته‌هایی که اشاره کردم می‌توان اردوی فشرده برگزار کرد و سرمایه‌گذاری انجام داد. ما زمان زیادی نداریم، باید روی رشته‌هایی که می‌دانیم مدال دارند به صورت گلخانه‌ای برنامه‌ریزی کنیم. 

افشارزاده در پاسخ به این سؤال که در برخی از فدراسیون‌ها مثل تیراندازی می‌بینیم رشته‌هایی مانند اهداف پروازی به مسابقات جهانی و آسیایی اعزام می‌شوند، هزینه‌های زیادی روی آنها انجام می‌شود، اما منجر به مدال و سهمیه نمی‌شود، گفت: ما باید رشته‌هایی را به مسابقات اعزام کنیم که می‌دانیم سهمیه می‌گیرند. کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون‌ها باید روی رشته‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که می‌دانند نتیجه دارد. صالحی امیری به عنوان رئیس کمیته شرایط را آماده کرده است،‌ الان باید افرادی خبره بنشینند و نتایج مسابقات و رکوردهای ورودی را آنالیز کنند. ما اگر حتی ۲۰۰ سهمیه هم بگیریم، اما اگر این سهمیه‌ها به مدال نرسد چه فایده‌ای دارد؟ مردم دنبال نتیجه هستند. 

وی درباره فوتبال و عدم حضور در المپیک در نیم قرن اخیر، یادآور شد: روی فوتبال باید نظارت کافی شود تا این رشته سهمیه بگیرد. فوتبال به عنوان یک رشته تیمی بهتر از رشته‌های دیگر می‌تواند نتیجه بگیرد، چون در المپیک، قهرمانان زیاد حضور ندارند و آنها بیشتر در رقابت های جهانی شرکت می‌کنند. 

عضو سابق هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک درباره اینکه بلاتکلیفی فدراسیون‌ها چقدر می‌تواند در روند کسب سهمیه و مدال در المپیک توکیو مؤثر باشد، خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که تأثیرگذار هستند باید زودتر کارشان تمام شود تا فدراسیون‌ها منسجم شده و نتیجه بگیرند، مثل فدراسیون دوومیدانی که می‌دانم ثبت‌نام از نامزدها شروع شده است. این فدراسیون باید روی حدادی تمرکز کند. با توجه به فضای اقتصادی، کمیته باید فعالیت‌هایی داشته باشد که از این بودجه اختصاص‌ داده شده نتیجه بگیرد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس