کد خبر 1012160
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

به گزارش مشرق، عزت الله ضرغامی رئیس اسبق صداوسیما درباره اتفاقات اخیر و اغتشاشات بوجود آمده در کانال شخصی خود نوشت:

پس از واقعه!

۱. خسارات جانی، مالی، اجتماعی و بین المللی ناآرامی‌های پس از «بنزین»، بسیار تأسف‌بار است. این اغتشاشات نه برای اولین بار است  و نه برای آخرین بار، آنچه که مهم است، جمع بندی و تحلیل دقیق حوادث، روشن شدن بی‌تدبیری‌ها و کسب تجربه جدید برای آینده است.

۲. رهبر معظم انقلاب با فداکاری از مصوبات رؤسای ۳ قوه حمایت کردند، در حالی که مسئولیت کارشناسی این تصمیم بر عهده خود آنان است و رهبری بر عدم سر رشته داشتن از این موضوع تأکید چندباره کردند.

رؤسای قوه باید قدر این حمایت تاریخی را بدانند و از این پس، با درک صحیح از مشکلات عمیق معیشتی مردم و اطلاع از وضعیت روحی آنان، پروژه‌های خود را جلو ببرند.

۳. تجربه دوره های قبل نشان داده بود که اگر رئیس دولت، با مردم سخن گفته بود و یارانه مردم نیز از قبل به حساب آنان واریز شده بود، پذیرش تعدیل قیمت برای آحاد جامعه آسان‌تر صورت می‌گرفت. سخنرانی‌های یزد و کرمان، کاملاً مغایر با سیاست‌های نظام برای انجام یک چنین پروژه مهمی بود.

۴. مراجع بزرگوار تقلید و نمایندگان ملت، از هر دو جناح، که با احساس تکلیف نسبت به مشکلات مردم و پس از اعتراضات آنان، موضع گیری دلسوزانه کردند، با رهنمودهای تاریخی رهبر معظم، همراهی کرده و عملاً بر جایگاه رفیع «ولی فقیه» صحه گذاشته‌اند. باید از همه آنان سپاسگزار بود.

۵. ضمن تکریم و بزرگداشت شهدای والامقام این حوادث که حق بزرگی بر گردن ملت دارند، باید به سرعت به وضعیت جان باختگان رسیدگی شده و خانواده های برخی از آنان که در این درگیری‌ها بی‌تقصیر بودند، مشمول کمک‌های مالی و انسانی دولت شوند.

۶. ارتباطات عمومی مردم و کسب و کار آنان به دلیل ناتوانی دولت در برقراری سرویس‌های پرسرعت مستقل داخلی، به شدت دچار چالش و موجب نارضایتی فراوان شده است. اگر ادعای مسئولین، در  مورد برطرف شدن مشکلات امنیتی، صحیح باشد، باید اینترنت کشود مجدداً و بافوریت برقرار شود.

۷. تکلیف لیدرها و سرشاخه‌های جنایات این چند روز، باید به سرعت روشن شده و در همین یکی دو روز مردم شاهد مجازات سنگین آنان باشند. ارعاب، کشتار و غارت مردم جرم کمی نیست که با آن مسامحه شود.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    6 0
    پدر من آموزشگاه رانندگی مربی هست. رفته کارت سوخت بگیره گفتن یک الی دو ماه دیگه میاد. الان باید روزی 60 هزار تومن بنزین بزنه. من فقط یه سوال دارم. یعنی نمی شد اول کارت سوختا صادر بشه بعد قیمت بنزین رو بالا ببرید؟
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    1 0
    واقعا
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    2 26
    یه با وجود پیدا شه و اینترنت رو ملی کنه... هست آیا؟؟؟
    • ن IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      2 0
      الان اینترنت ملی داری استفاده میکنی نت بین الملل که قطعه .لطفا اینترنت سیم کارت رو وصل کنین
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    17 0
    کانال شخصیش مگه بازه؟
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    2 1
    تکبیر
  • طاها IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    4 0
    مشرق تمام خشم من خالی شد . دیگه انتقادی نظر نمیدم . اینو میگن یادداشت.همه چی خلاصه گفت (ولی خدایی توم صدای مخالف سانسور نکن )یوسف سلامی میره تو خیابون گزارش باید با چهارتا موافق حرف بزنه و دوتا مخالف حرف اونام پخش کنن
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
      0 0
      خشم من هم تخلیه شد. دیگه شیشه همسایه رو نمیشکنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس