ارتش ترکیه

منابع خبری از کشته شدن پنج نفر از غیرنظامیان سوری در حمله جنگنده‌های ترکیه به خودرویی در ریف الرقه خبر دادند.

به گزارش مشرق، جنگنده‌های ارتش ترکیه روز سه‌شنبه خودرویی را در روستای «قرنفل» در غرب تل ابیض در ریف الرقه (شمال سوریه) هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

بشار اسد: ترکیه از سوریه خارج شود

چند غیرنظامی در شمال سوریه در تیراندازی گشت‌های ترکیه مجروح شدند

خبرگزاری سانا به نقل از منابع محلی گزارش داد که در این حمله هوایی، پنج نفر از غیرنظامیان سوری از جمله چند کودک جان خود را از دست دادند.

با وجود برقراری آتش‌بس در شمال سوریه، حملات ترکیه به مناطق شمالی این کشور هر از گاهی صورت می‌گیرد و به همین دلیل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بارها اعلام کردند که ترکیه توافق آتش‌بس را نقض می‌کند.

منظور شبه‌نظامیان کُرد، منطقه عملیاتی ترکیه بر اساس توافق «سوچی» است. این توافقی ۳۰ مهر ماه در شهر سوچی بین «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه حاصل شد.

بر اساس این توافق، یگان‌های کُرد در طول ۱۵۰ ساعت، ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی کردند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام می‌دهند.

ارتش ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از ۱۷ مهر ماه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف دور کردن خطر شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کردند.

هشت روز پس از این عملیات (۲۵ مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت ۱۲۰ ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» کُرد از منطقه امن خارج شوند.

پس از توافق آمریکا و ترکیه، «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ۳۰ مهر ماه جلسه‌ای در سوچی برگزار کردند و به توافقی دست یافتندکه طبق آن یگان‌های کُرد در طول ۱۵۰ ساعت، ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی می‌کنند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام می‌دهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • م IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    شهادت سه مرزبان ایرانیدر آزربايجان غربی توسط گروهک تروریستی پژاک کردتبار را به همه تسلیت میگم
    • سلام IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      1 251
      تفرقه ننداز
    • حسین ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      9 2
      نظرت خیلی بی ربطه تو از همونایی هستی که تو ورزشگاه پرچم تورچیه رو بلند می کنی کردا اصیلترین قوم ایرانی هستند خیلی قبل از اینکه مغولا بیان ایران لطفا نظر همه رو بدون تبعیض پخش کنید
    • ناشناس IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
      0 0
      لعنت به تروریست های پژاک و حامیانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس