جنگنده

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با خبرنگاران هشدار داده است که با رفع تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد، ایران برای خرید جنگنده و تانک اقدام خواهد کرد.

به گزارش مشرق، یک مقام آمریکایی روز سه‌شنبه از چشم‌انداز رفع تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران در پایان سال آینده میلادی ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفته است که براساس گزارش تازه آژانس دفاعی آمریکا در مورد توانایی نظامی ایران، با رفع این تحریم‌ها، تهران احتمالا برای خرید جنگنده‌ها و تانک‌های جدید از روسیه و چین، وارد عمل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیپلمات آمریکایی: با روابط تجاری ارمنستان با ایران مشکلی نداریم

در گزارش آژانس دفاعی آمریکا در مورد ایران همچنین ادعا شده است که ایران مصمم است که به قدرت مسلط در غرب آسیا بدل شود. این گزارش به پیشرفت سریع ایران در زمینه تولید پهپادهای تهاجمی و سامانه‌های موشکی هم اشاره کرده است.

پیش از این «دیمیتری شوگایف» رئیس سازمان فدرال همکاری فنی-نظامی روسیه گفته بود در صورت رفع تحریم‌های بین‌المللی، مسکو حاضر است تا به ایران جنگ‌افزار بفروشد.

شوگایف که در حاشیه نمایشگاه هوایی دوبی صحبت می‌کرد، گفت: «طرف روسی آماده است تا درباره همکاری در این زمینه [فروش تسلیحات]، با ایران گفت‌وگو کند، مشروط بر اینکه اجرای پروژه‌ها... تنها بعد از رفع تحریم‌های بین‌المللی آغاز شود.»

به گفته وی، طرف ایرانی احتمالا برای خرید جنگنده، بالگرد، تانک، کشتی، موشک‌های ساحل به دریا، موتورهای هواپیما، قطعات یدکی هواپیما، خودروهای زرهی و زیردریایی علاقه‌مند باشد. 

بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریم‌های تسلیحاتی وضع‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران تا سال ۲۰۲۰ میلادی پابرجا خواهند بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • عبدالله مومن IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    15 2
    در تحریم خرید سلاح. نقش اولیه را خود دولت تدبیر در ماجرای برجام دارد
    • ج د ا IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      5 0
      کاملا درست است ، آنجا که قبول کردند در متن برجام آورده شود که ایران تا 8 سال تحریم تسلیحاتی باشد و روس ها که مخالف تحریم تسلیحاتی ایران بودند از این موضع ایران بسیار شگفت زده شدند /
  • امیین IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    5 4
    خوشحال نباشید ، بلافاصله بعد از رفع تحریم جاری تحریم های جدید و سنگین تر اعمال میشه
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    1 3
    تا کورشود هر آنکه نتواند دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس