غلامحسین اسماعیلی

سخنگوی قوه قضائیه از شناسایی و بازداشت تعدادی از وابستگان منافقین و سلطنت‌طلبان در حوادث اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در ادامه چهاردهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره خبر متواری شدن اسفندیار رحیم شمایی گفت: تا جایی که ما اطلاع داریم، در داخل کشور است. 

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نگرانی برخی خانواده‌ها از بازداشت فرزندان‌شان در حوادث اخیر گفت: تاکید شده به واحدهای قضایی، امنیتی و انتظامی که در ارتباط با بازداشت‌شدگان در اسرع وقت غربالگری انجام شود و اگر در بین بازداشت‌شدگان کسانی هستند که احیاناً بی‌تقصیر یا کم تقصیر هستند و در تخریب‌ها و آتش‌سوزی‌ها نقشی نداشتند، اسباب و زمینه آزادی‌شان فراهم شود و این کار از همان ابتدا در دستور کار قرار گرفته. با این اقدام نگرانی برخی خانواده‌ها برطرف می‌شود. اگر در هر حوزه‌ای اطلاعی از افراد خواستند می‌توانند از مراجع قضایی و انتظامی همان حوزه، اطلاع لازم را کسب کنند. 

بیشتر بخوانید:

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر دست داشتن عناصر خارجی در حوادث اخیر افزود: در بین بازداشت‌شدگان عناصر وابسته به معاندین هم از جریان نفاق و هم از سلطنت‌طلب‌ها و هم گروه‌های دیگر وابسته به خارج از کشور وجود دارد و هم طیف‌هایی از اشرار و اراذل که یک انسجام داخلی دارند، مورد شناسایی قرار گرفتند و هم در بین بازداشت‌شدگان کف خیابان و هم بازداشت‌شدگان هوشمند که بر مبنای رصدهای اطلاعاتی است، تعدادی از عناصر وابسته شناسایی شدند و در بازداشت هستند. 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اهمال یا ترک فعل نهادهای ناظر مانند بانک مرکزی در پرونده بانک سرمایه و گمرک در پرونده عباس ایروانی و اینکه آیا مسئولان نهادهای نظارتی به واسطه ترک فعل و عدم نظارت مورد پیگرد قرار گرفتند یا خیر اظهار کرد: آنجاهایی که موضوع برای ما احراز شده تحت تعقیب قرار دادیم. برای بسیاری از مدیرانی که پرونده تشکیل شده، برای برخی در ارتباط با افعال‌شان و برای برخی نیز به خاطر ترک فعل‌هایشان است که موجب تضییع حقوق بیت‌المال شده و این موضوعات را مدنظر قرار دادیم. 

اسماعیلی افزود: یکی از موضوعاتی که در این دوره تاکید کردیم، پیگیری ترک‌فعل‌هایی است که افراد داشتند. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    4 3
    این اشرار بیشرف رو تیرباران کنید با ضد هوایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس