سینما نمایه

بازیگر و کارگردان پیشکسوت معتقد است که بسیاری از مشکلات امروز سینمای ایران نه تنها ناشی از غفلت و ضعف مدیریتی نیستند، بلکه آگاهانه و ناشی از سیاست‌گذاری‌های مدیران دولت فعلی هستند!

به گزارش مشرق، هوشنگ توکلی، بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت این روزهای خود در سینما گفت: چند سال است که از سینما فاصله گرفته‌ام، چون اوضاع سینما اعصاب خردکن شده است!

بیشتر بخوانید:

بومی‌سازی صنعت هالوکاست در ایران


وی افزود: از ابتدای دوره ریاست جمهوری آقای روحانی، همه سرمایه‌گذاری دولت در سینما به سمتی رفت تا عقایدی که چندان هم مطلوب جامعه نیست در سینما ‌ترویج یابد. البته این رویکرد فقط به سینما محدود نماند و در تئاتر هم دیده می‌شود. چون عرصه تئاتر هم بسیار بحران‌زده است و مشکلات بسیاری در آن دیده می‌شود.


کارگردان سریال «شهید مدرس» تصریح کرد: طی این سال‌ها موجی در سینما به‌وجود آمد که گویی هدفش تخریب دستاوردهای گذشته سینمای ایران بود. دستاوردهایی که با خون دل و زحمت خیلی زیاد فراهم شده بود و در این سال‌ها از بین رفتند. در مجموع، اوضاع سینمای ما به‌شدت نابسامان است و من هیچ وقت وضعیت سینما را تا این حد نابسامان ندیده بودم.


توکلی ادامه داد: اتفاقاتی که طی این سال‌ها در سینمای ایران رخ داده نه تنها ناشی از ضعف مدیریتی نیست، بلکه کاملاً برنامه‌ریزی شده و آگانه بوده است. این وضعیت، از عوارض سیاست‌ها و کارهای حجت‌الله ایوبی (رئیس اسبق سازمان سینمایی) است. او و گروهش در تخریب سینمای ایران به موفقیت رسیدند! آنها تفکر و هنری که نیاز همیشگی سینما برای برقراری ارتباط با مخاطب است را نابود کردند. البته ایوبی نماینده جریانی بود که برای پاکسازی سینمای ایران از محتوا وارد میدان شدند. این جریان با برکناری ایوبی هم باقی ماند و عناصر دست‌نشانده‌ای که به‌عنوان مشاور و آدم‌های بی‌نام در پشت صحنه مدیریت سینما حضور دارند، همین مسیر را ادامه می‌دهند.


بازیگر «زیر تیغ» در پایان درباره نگاهش به آینده سینما هم گفت: تنها امید ما به نسل جوان است؛ این نسل بسیار باهوش هست و توانایی‌های فراوانی دارد و می‌تواند با حمایت و راهنمایی درست در مسیر خوبی قرار بگیرد. اما متأسفانه همان بخش‌های تصمیم‌گیرنده سینمای امروز دچار بحران شده است. برای بهبود اوضاع سینما فقط باید منتظر بمانیم تا دوره این مدیران تمام شود.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    1 0
    مملکت به فنا رفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس