کد خبر 1011271
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
نبیه بری

رئیس پارلمان لبنان با بیان اینکه هنوز از تشکیل دولت جدید به ریاست سعد الحریری حمایت می‌کند، کشورش را به کشتی در حال غرقی که به کمک فوری نیاز دارد، تشبیه کرد.

به گزارش مشرق، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، از تشکیل دولت جدید لبنان به ریاست سعد الحریری که دو هفته پس از اعتراضات این کشور استعفا داد، حمایت کرد. 

بیشتر بخوانید:

هشدار نبیه بری درباره خلاء سیاسی در لبنان

الجمهوریه: حریری به دنبال راهی برای ابقای خود در قدرت است

روزنامه «الجمهوریه» لبنان نوشت: «نبیه بری دیروز به اطرافیان و دیدارکنندگانش گفته که وضعیت کنونی دولت، جمود کامل است که نیازمند تحولی تازه است اما تا الان امور [دولتی] در حال در جا زدن است.»

لبنان از هفدهم ماه اکتبر شاهد اعتراضات مردمی به افزایش مالیات و وضعیت اقتصادی است و از سه روز پیش وارد دومین ماه متوالی شده است. 

بری توضیح داد، موضع او هنوز این است که «سعد الحریری بازگردد و ریاست دولت جدید را بر عهده بگیرد و دولت را که منسجم با وضعیت فعلی باشد، تشکیل بدهد». 

رئیس پارلمان لبنان همچنین وضعیت کشورش را «بسیار بسیار خطرناک» توصیف  کرده که نیازمند تدبیر فوری است و تأکید کرده که «کشور مثل کشتی‌ای است که کم‌کم در حال غرق شدن است و اگر اقدامات لازم اتخاذ نشود، بزودی غرق می‌شود». 

دو هفته پس از آغاز تظاهرات در لبنان، سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان استعفا کرد و دولت فعلی، به دولت پیشبرد امور تبدیل شد.

در همین ارتباط، در روزهای گذشته نام «محمد الصفدی» وزیر سابق لبنانی (وزیر دارایی) برای ریاست دولت جدید بر سر زبان‌ها افتاد اما بعد از آنکه سعد الحریری بیانیه‌ای صادر کرد، الصفدی اعلام کرد که آنچه در بیانیه آمده خلاف آن چیزی است که سعد الحریری با او طرح کرده و به همین دلیل از پذیرش مسئولیت تشکیل کابینه جدید انصراف می‌دهد. 

هم‌زمان که احزاب سیاسی در حال تبادل اتهام در خصوص ممانعت در تشکیل دولت جدید هستند، دیروز یکشنبه هزاران لبنانی در بیروت، طرابلس، المنیه (شمال)،‌ صیدا، نبطیه (جنوب) و شرق تعلبایا تحت عنوان «یکشنبه شهداء» به خیابان‌ها آمدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس