کد خبر 1011212
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
بازار

بازار تهران که روز گذشته به دلیل نگرانی از برخی اغتشاشات شاهد تعطیلی برخی مغازه ها بود، امروز در آرامش کامل باز بوده و معاملات در جریان است.

به گزارش مشرق، بازار بزرگ تهران بعد از اینکه در روز گذشته به دلیل نگرانی از حضور اغتشاشگران زودتر از موعد تعطیل شده بود، از صبح امروز طبق روال عادی، به کار خود ادامه داده و کسب‌وکار مردم در آرامش کامل در جریان است.

بر اساس بازدید خبرنگار ما از خیابان خیام، چهار راه گلوبندک تمام مغازه های این راسته به فعایت روز مره خود مشغول به کار است هر چند که به نظر می رسد میزان مراجعه مردم و خریدران به این بازار کمی از روزهای های پررونق سال کمتر است که می توان دلیل آن را برودت هوا و رکود اقتصاد دانست.

بازارهای سیدولی که بیشتر به فروش پارچه و رومبلی و فروش کفش مشغول هستند خرید و فروش در آن در جریان است، همچنین راسته های کفاشها، بازار زرگران، کیلویی ها و بوذرجمهری نیز مشغول به کار روزمره خود هستند. 

بیشتر بخوانید:

مسجد امام ( ره)، راسته ساعت فروشی ها و فروشندگان بدلیجات و پوشاک در بازار بزرگ نیز مشغول به فعالیت همیشگی خود هستند؛ یکی از فروشندگان ابتدایی بازار کفاشها که به فروش لباس بچه گانه مشغول است می گوید: روز گذشته مجبور به تعطیلی مغازه خود شدیم اما راضی به انجام این کار نبودم زیرا تعطیلی یک روزه نیز برای من مهم است و باید بتوانم اجاره و مخارج خود و خانواده ام را تامین کنم.

یکی بازاریان راسته زرگران نیز در واکنش به برخی اغتشاشات روز گذشته گفت: امنیت در فعالیت و کسب و کار ما بسیار بااهمیت است. روز گذشته مغازه های خود را تعطیل کردیم و امروز نیز دیرتر و از ساعت 10 کار خود را شروع کردیم اما اکنون دیگر مشلکی نداریم.

یکی از فروشندگان لوازم خانگی نیز گفت: دولت باید به فکر ما نیز باشد، میزان فروش ما در ماه های اخیر کم شده و مردم قدرت خرید لازم را ندارند و حاضر نیستیم که به هر دلیلی از رونق بازار و قدرت خرید مردم کاسته شود.

وی افزاید: درست است که تورم و گرانی امان مردم را بریده اما هیچ وقت موافق اغتشاش و نا امن سازی بازار نیستیم و از نیروی انتظامی می خواهیم که با این افراد برخورد کند که به نظر می رسد  این افراد بازاری نیز نباشند.

این کسبه بازار بزرگ ادامه داد: امروز مشکلی نداشتیم و باید از نیروی انتظامی قدردانی کرد که شرایط را به حالت عادی خود بازگردانده است.

سیدجواد احمدی معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره قیمت کالا ها بعد از افزایش قیمت بنزین گفت: در جلسه روز گذشته کارگروه تنظیم بازار، 4 الی 5 مصوبه برای حاکم شدن آرامش در بازار داشتیم که در درجه نخست، پایش مستمر بازار قرار دارد؛ با ابلاغیه جدیدی که صادر شد تشدید نظارت بر بازار در دستور کار قرار گرفت.

رضا رحمانی وزیر صنعت،​ معدن و تجارت  نیز با بیان این‌که هرگونه افزایش قیمت کالا به‌بهانه افزایش نرخ بنزین تخلف است گفت: راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور پرداختن به تولید است.

مدرس خیابانی قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی نیز در این ارتباط اظهار داشت: هرگونه افزایش قیمت به‌بهانه تغییر نرخ بنزین در بازار رصد می‌شود و 4 هزار بازرس از سازمان حمایت و اتاق اصناف در سطح کشور روزانه 30 هزار مورد بازرسی میدانی را برای کنترل قیمت ها انجام خواهند داد.

بنابراین گزارش یکی از بازریان در واکنش به این افزایش نظارت بر بازار گفت: در دو روز اخیر شنیده ایم که افراد مهمی از اصناف و دستگاه های مختلف به بازار آمده اند اما اینکه چه تاثیری خواهد داشت مشخص نیست و باید بببنیم که بازار به چه صورت خواهد شد.

یکی دیگر از کسبه بازار نیز گفت: بیشتر بخش های اقتصادی کشور تاثیری زیادی از افزایش قیمت بنزین نخواهند داشت زیرا گازوئیل کماکان به قیمت قبل عرضه می شود، اما دستگاه های نظارتی باید به درستی نظارت داشته باشند و متخلفان را جریمه کنند.

وی افزود: در مواردی جریمه ها به حدی پایین است که تاثیری در تخلف انجام شده ندارد و بازدارنده نیست.

وی ادامه می دهد: درست است که من نیز خود یک فروشنده هستم اما برای تهیه دیگر کالاها خریدار هستیم و انتظار دارم با متخلفان به شدت برخورد شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس