مادر ژاپنی‌الاصل شهید محمد بابایی

حمید حسام از پایان نگارش کتاب زندگی مادر ژاپنی‌الاصل شهید محمد بابایی خبر داد.

به گزارش مشرق، حمید حسام، نویسنده درباره این کتاب گفت: این کتاب داستان زندگی یک خانم ژاپنی به نام «کونیکو یامأمورا» با نام ایرانی سبا بابایی است. این خانم در سال‌های قبل از انقلاب با یک ایرانی ازدواج و مسلمان می‌شود و از ژاپن به ایران مهاجرت می‌کند.

او ادامه داد: همسر این خانم شخصی بسیار مؤمن بود. محمد حاصل ازدواج آنها و از شهدای عملیات والفجر مقدماتی است. بخشی از حوادث کتاب به زندگی این زوج انقلابی برمی گردد که چطور در فعالیت‌ها همراه هم بودند. برای نگارش تحقیق و مصاحبه با این خانم انجام شد و کتاب هم‌اکنون در مراحل پایانی است.

نویسنده کتاب «راز نگین سرخ» درباره شهید بابایی بیان کرد: محمد جوان نوزده ساله‌ای است که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشته و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم، راهی جبهه‌ها شده تا از اسلام و ایران دفاع کند و در نهایت هم در عملیان والفجر یک در منطقه فکه به شهادت رسید.

حسام همچنین از انتشار کتابی درباره زندگی شهید کریم مطهری خبر داد و گفت: این کتاب خاطرات فرمانده گردان غواصی لشگر انصارالحسین است. در واقع سندی خواندنی از عملیات کربلای 4 که برجسته‌ترین اتفاق برای غواصان ما در هشت سال دفاع مقدس بوده است. / ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ashkbos IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
    4 0
    شهید جلیل زندی .شهیدان زنده اند الله واکبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس