احیای وزارت بازرگانی علیرغم مغایرت با قانون/شورای نگهبان ورود کند

عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیئت عالی نظارت با اکثریت آرا به این نتیجه رسید که تشکیل وزارت بازرگانی بر خلاف سیاستهای کلی ابلاغی است.

به گزارش مشرق، سید مصطفی میرسلیم عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نظر این هیئت درباره مصوبه تشکیل وزارت بازرگانی گفت: هیئت عالی نظارت با اکثریت آرا به این نتیجه رسید که تشکیل وزارت بازرگانی بر خلاف سیاستهای کلی ابلاغی است.

بیشتر بخوانید:

میرسلیم با اشاره به اینکه در  کشور ما تفکیک و ادغام بازرگانی از صنعت بیش از ده بار رخ داده است و اخیراً نیز دولت بیش از یک بار تلاش کرده که بازرگانی را از صنعت و معدن جدا کند ولی موفق نشده است، اظهار داشت: به نظر این جانب بویژه در شرائط امروز که ضرورت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی برای نجات دادن کشور از  آثار و تبعات تحریمهای ظالمانه و نیز سوء مدیریت داخلی بر همگان واضح شده ، لازم است تکلیف تولید  باکیفیت داخلی و صادرات به صورت هماهنگ انجام گیرد و گرایش به واردات مستقلا نتواند تولید داخل را به رکود بکشاند.

وی افزود: ما در چهل سال گذشته شاهد غلبۀ گرایش به واردات بویژه به دلیل سرازیر شدن دلارهای نفتی بوده ایم و من خود شاهد بوده ام که براثر توطئۀ واردکنندگان حتی مدیران فداکار و خدومی که به تولید داخلی اصالت می دادند، دستگیر و زندانی شدند! همان نوع فشارها باز در صدد بودند که با جدا کردن وزارت بازرگانی  به نوعی استقلال تصمیم گیری برای واردات برسند و در نهایت با نفوذی که واردکنندگان دارند، تولید داخلی را تضعیف کنند؛ الحمدلله جلو این اقدام بموقع گرفته شد و امیدواریم وزارت صمت بتواند با اقتدار و همه جانبه نگری مصلحتها و منافع کشور را با ایجاد هماهنگی دقیق و مداوم بین تولید با کیفیت داخلی و تأمین از خارج در موارد اضطراری ، برقرار کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    13 16
    متشکرم از مجمع تشخیص
  • مرصاد IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    8 0
    احسنت ! تصمیمی بسیار بجا و عاقلانه !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس