کد خبر 1010562
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

به گزارش مشرق،  صفحه اینستاگرام "تاریخ ایران و جهان"، از صفحات وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت اللّه خامنه‌ای، همزمان با فرارسیدن سالروز ارتحال علامه طباطبایی، بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص شخصیت بزرگ این عالم برجسته دنیای اسلام را منتشر کرد.

رهبرانقلاب: «وقتی قید عدم تعبّد را جزو قیود حتمی روشنفکری ذکر میکنند، نتیجه این میشود که علّامه طباطبایی، بزرگترین فیلسوف زمان ما که از فرانسه فلاسفه و شخصیت‌های برجسته‌ای مثل «هانری کربن» به این‌جا میایند و چند سال میمانند تا از او استفاده کنند، روشنفکر نیست؛ اما مثلاً فلان جوجه‌شاعری که به مبانی مذهب و مبانی سنّت و مبانی ایرانیگری اعتقادی ندارد و چند صباحی هم در اروپا یا امریکا گذرانده، روشنفکر است؛ و هرچه در اروپا بیشتر مانده باشد، روشنفکرتر است! ببینید چه تعریف غلط و چه جریان زشت و نامناسبی به نام روشنفکر در ایران ایجاد شده بود!» ۱۳۷۷/۰۲/۲۲
 ۲۴ آبان ۱۳۶۰: رحلت علامه سیدمحمدحسین طباطبایی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    18 39
    بسیار زیبا تعریف روشنفکر واقعی و روشنفکر نما را بیان کردند . خداوند علامه طباطبائی را رحمت کند و بر عمر مقام عظمای ولایت بیفزاید .
  • احمد IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    12 36
    واژه روشن فکر برای علامه طباطبایی کم است او روشن کننده فکرهاست
  • عباسعلی رستاقی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    8 0
    شیواترین و صحیح ترین سخن در تشریح جریان روشنفکری را رهبر بیان کرده است ..خوب است به نظر علامه طباطبابی در مورد ذوالقرنین هم توجه کافی شود که حقیقتی ناب است .
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    4 0
    این تقصیر فرهنگستان و اصحاب رسانه است که واژه مناسب تر از "روشنفکر" را به جامعه عرضه نمی کنند. "غرب گرا" واژه درست تری برای اینگونه افراد است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس