کد خبر 1010532
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
شهيد احمد خادم الحسينى

در شیراز رسم بر این بود که علمای شهر بخصوص روحانیونی که از لحاظ سنی و موقعیت اجتماعی از دیگران ممتازتر بودند مسؤولیت تلقین شهدا را برعهده می گرفتند.

به گزارش مشرق، پاسدار شهید احمد خادم الحسینی در سال ١٣٣٢ در شیراز متولد شد.

در شهر شیراز در دوران دفاع مقدس به هنگام تشییع و تدفین شهدا رسم بر این بود که علمای برجسته شهر و ائمه جماعات دوشادوش مردم در مراسم شرکت می کردند و در پایان مراسم تشییع، مسؤولیت تلقین شهدا را برعهده می گرفتند.

از نماینده امام و امام جمعه محترم شیراز شنیدم: «پس از عملیات بیت المقدس که منجر به فتح خرمشهر گردید عده ای از شهدایی را که در این عملیات به شهادت رسیده بودند به شیراز آوردند. جمعیت زیادی از مردم در این مراسم تشییع حضور یافته بودند که در میان آنها علمای شهر دیده می شدند.

اجساد مطهر شهدا در میان حزن و اندوه فراوان مردم بر دستهای آنان تا "دارالرحمه" شیراز تشییع گردید و پیکرهای مطهر شهدا در آنار قبرهایی که از قبل آماده شده بود، قرار گرفت.

در شیراز رسم بر این بود که علمای شهر بخصوص روحانیونی که از لحاظ سنی و موقعیت اجتماعی از دیگران ممتازتر بودند مسؤولیت تلقین شهدا را برعهده می گرفتند. حجة الاسلام و المسلمین طوبائی از روحانیون شهر که امام جماعت مسجد کوشک عباسعلی شیراز بود برای من نقل می کرد: شب قبل که برای نماز شب برخاستم مسائلی برایم پیش آمد که دانستم فردا با امری عجیب مواجه می شوم.

وقتی وارد قبر شدم تا تلقین شهید مورد نظر را انجام دهم، به محض ورود به قبر در چهره شهید حالت تبسمی احساس کردم و فهمیدم با صحنه ای غیر طبیعی روبرو هستم. وقتی خم شدم و تلقین شهید را آغاز کردم، به محض اینکه به اسم مبارک امام زمان(عج) رسیدم مشاهده کردم جان به بدن این شهید مراجعت کرد، چون شهید به احترام امام زمان(عج) سرش را خم کرد، به نحوی که سر او تا روی سینه خم شد و دوباره به حالت اولیه برگشت.

احمد خادم الحسینی در ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۶۱  و در عملیات بیت المقدس (خرمشهر - ام الرصاص ) به شهاتد رسید.

وصیت نامه این شهید چنین است:

بسمه تعالی

با یاد خدا وبا درود بی پایان به تمام پیامبران بزرگ اسلام وهمچنین با سلام به سرور شهیدان حسین ابن علی (ع ) وبا درود به تمام شهیدانی که درراه خدا جان نثارکردند ،اینجانب احمد خادم الحسینی اعزامی ازشیرازبه تاریخ ۱۰/۲/۶۱ وصیت خودرا آغاز می کنم :ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاءعندربهم یرزقون‌مپنداریدآنهایی که درراه خدا کشته می شوند مرده اند بلکه آنها زنده اند ودرنزد خدا روزی دریافت می کنند . برادران عزیزمسلمان وهمینطور خواهران گرامی مسلمان ازشما خواهانم که امام عزیزمان حضرت آیت الله خمینی را تنهامگذارید وپیروی کنید ایشان ویاران ایشان را خداوند همگی شما ها را برای اسلام حفظ فرمایدای‌ملت مسلمان‌جهان‌نگذاریدکافران ومنافقان برشما تسلط پیدا کنند امام درباره شما ها فرمودند : ای دریای انسانها بپاخیزید اینجانب شرمنده هستم که نتوانستم خدمتی که باید به جهان اسلام می کردم و نکردم . ازبرادان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواستارم نگذارید اشخاص منحرف بداخل شما نفوذ کنند یا سرپرست شما شوند وهر کار که رأیشان بود بکنند .دایما بیدارباشید وکوششتان براین باشد که این انقلاب روز بروز گسترده تر گردد وبرادران باافکاراسلامیشان وعملشان به این حرکت سرعت بخشند . درضمن حفظ کنید بال‌و پرهای امام عزیز و ولایت فقیه را ازهر تعرضی . نگذارید این ثمره خون شهیدان وثمره های این انقلاب را کافران ومنافقان ازما بگیرند برادران اگر ما شهیدان واسلام را دوست می دارید ،گوش کنید وبه حرفهای وعملمان عمل کنید . سفارش می کنم بالای سرقبرم ،دورعکسم ،عکس شهیدانی چون آیت ا... مظلوم دکتربهشتی و آقای رجائی و باهنرآیت الله سید عبدالحسین دستغیب وآیت الله شهید مدنی ودیگر شهیدان ازهفتادودوتن بگذارند . به خانواده ام : ازمادر ،پدر،همسر، فرزند ،خواهر، برادران وتمام واقوام خواستارم ضمن اینکه به هیچ عنوان راضی نیستم برایم گریه کنید اگر خواستید ،برای مظلومی حسین ابن علی (ع) ویارانش گریه کنید ،اشکال ندارد ، اینهم با صدای خیلی ملایم سعی کنید نمازهایتان را سروقت بخوانید .برای پیروزی اسلام دعا کنید وازشما می خواهم هیچگاه حتی برای لحظه ای امام را تنهانگذارید فرزندانم را طوری تربیت کنید که درسن پانزده سالگی تمام مسایل شرعی خودشان را بلد باشند ودراین سن بتوانند قران را بخوانند وطوری تربیت شوند که آگاهانه چون خودم طالب شهادت باشند . ازهمسر ومادر وپدرگرامیم کاملا راضی هستم هرگونه محبت که می دانید به همسر و فرزندم داشته باشید اگر فرزند آینده دختر یا پسربود اورا خیلی احترام بگذارید ،اینجانب ممکن است جسما در بین شما نباشم‌اما روحم دایماباشماست. ازهمسرم خواستارم اگردوست‌داشت ،راضیم‌پس ازدنیاآوردن فرزندم با هرمسلمان ومتعهد و با ایمانی ازدواج کند . ازخدا برای آمرزش گناهانم طلب مغفرت کنید .برادران باز سفارش می‌کنم ‌امام و آنهایی که بال وپر ایشانند تنها نگذارید واین اشخاص را مثل جان‌حفظ‌ کنید کوشش کنید روزبروز برتقوایتان‌ افزوده گردد. ازخداوند پیروزی اسلام وطول عمرامام وکسانیکه ایشان ‌را پیروی می‌کنند توفیق خدمت بیشتر را خواستارم . دوستدار ودعا گوی همه مسلمین ،احمد خادم الحسینی .

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی برای حفظ اسلام ،برای حفظ قران ، خمینی را نگهدار .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    15 0
    الله اکبر الله اکبر
  • نهضت جهانی صلوات IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    5 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم نثار روح پاکش صلوات
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    2 0
    حشره الله مع النبین و الصدیقین و حَسُن اولئک رفیقا
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    5 0
    الان وقت دق کردن است. همانطور که شهید باکری هشدار داده بود.
  • محمد IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    17 0
    خداوند خائنین به خون شهدا را لعنت بفرماید
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    12 0
    گما ن مااینست که شهدا مرده اند ومازنده ایم درحالیکه شهدا زنده اند ومامرده ایم
  • دیده بان IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    3 0
    شادی ارواح طیبه همه شهداصلوات الهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم واهلک عدوهم من الجن والانس من الاولین والاخرین
  • جاسم IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
    0 1
    ازاونجایی که هیچ وقت دروغ ازت نشنیدم و خالی بندنیستی پس حرفت ... .
  • محمد یزدانی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    سلام شهید بزرگوار یادش بخیر، خیلی مرد بزرگ و مومنی بودند، انشاالله فرزندان ایشان پاینده باشند
  • م IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    روحت شاد ویادت همیشه گرامی باد. دست منم بگیر ای شهید والامقام خیلی گرفتارم توروخدا😭😔😔😔😔

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس