کد خبر 1010300
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
هومن دمیرچی

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نباید هیچ نگرانی‌ای داشته باشند و تا سقف ۳۰۰ لیتر در ماه براساس پیمایش معادل نقدی دریافت می‌کنند.

به گزارش مشرق، در پی سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین و نگرانی‌ رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، نحوه محاسبه کرایه ها و امکان سواستفاده از سهمیه بنزین در تاکسی های اینترنتی، مهمترین سوالات مطرح شده در رسانه‌های اجتماعی را با «هومن دمیرچی» هم‌بنیانگذار و مدیر عملیات تپ‌سی، در میان گذاشتیم.

گران شدن وسهمیه‌بندی بنزین چه تاثیری روی رانندگان دارد و تپ‌سی چه اقدامی برای حمایت از رانندگان انجام داده است؟

تصمیم دولت مبنی بر اینکه سهمیه به تاکسی‌های اینترنتی اختصاص یابد، اتفاق خیلی خوبی است و به این ترتیب رانندگان می‌توانند به شرطی که حداقل ۲۰۰ کیلومتر در ماه پیمایش داشته باشند، مابه تفاوت هزار و پانصد تا سه هزار تومن را دریافت کنند و آخر ماه این مبلغ به کارت بانکی‌شان به عنوان اعتبار خرید بنزین واریز خواهد شد .


باید تاکید کنم که رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نباید هیچ نگرانی‌ای داشته باشند و تا سقف ۳۰۰ لیتر در ماه براساس پیمایش معادل نقدی دریافت می‌کنند و مهم نیست با کدام شرکت کار کنند چون مجموع پیمایش آن‌ها در تاکسی های اینترنتی محاسبه و تا سقف ۳۰۰ لیتر پرداخت می‌شود. 

برای پیمایش هرصد کیلومتر، دولت هفت لیتر بنزین به رانندگان تخصیص داده و از همین امروز این پیمایش محاسبه می‌شود و اولین دور واریز اعتبارات نیز آخر آذرماه خواهد بود.

برای مسافران چه ایده و برنامه‌ای دارید که با توجه به سه برابر شدن قیمت بنزین ، قیمت‌ها سه برابر نشود و مسافران بتوانند با کمترین تغییر قیمت از خدمات تپ‌سی استفاده کنند؟

قیمت‌ها با توجه به سهیمه‌ای که داده شده کاملا کنترل می‌شود و این قولی است که ما به وزارت کشور دادیم و براساس همین قول هم دولت سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی مثل تپ‌سی اختصاص داده است. طی روزهای آینده باید دید که چه اتفاقی در حوزه عرضه و تقاضا خواهد افتاد و چه تغییراتی خواهد داشت ولی ما تمام تلاشمان این است که قیمت ها را کنترل کنیم.


چه تدابیری دارید که جلوی سواستفاده از سهمیه بنزین برای رانندگان گرفته شود و حجم زیادی از افراد برای دریافت سهمیه به عنوان راننده ثبت نام نکنند؟ در واقع این سهمیه چطور مدیریت خواهد شد؟

اولا که این سهمیه براساس پیمایش است یعنی حتی اگر افراد به عنوان راننده ثبت نام کنند و وارد سیستم بشوند تا زمانی که پیمایش نداشته باشند سهمیه به آن‌ها تعلق نمی گیرد.


دوم اینکه پیمایش باید حداقل ۲۰۰ کیلومتر در ماه باشد.


نکته بعد اینکه ما جلوی سفرهای غیرواقعی را به‌صورت سیستماتیک میگیریم و روش های مختلفی داریم مثلا یک راننده و یک مسافر خاص حداکثر هفته‌ای یک‌بار با هم هم‌سفر می‌شوند و امکان ساخت سفرهای جعلی نیست. همچنین اگر سفری قبل از رسیدن به مقصد لغو شود با موقعیت مکانی سیستم پیمایش را محسوب نمی کند.


نکته مهم و اساسی اینست که کمیسیونی که راننده روی هرسفر پرداخت می‌کند عملا بیش‌تر از مبلغ سهمیه است و راننده‌ها انگیزه‌ای برای انجام سفرهای غیرواقعی ندارند.

آیا سهمیه فقط برای رانندگان تپسی و اسنپ است یا برای همه تاکسی‌های اینترنتی درنظر گرفته شده است؟

این سهمیه برای همه تاکسی‌های اینترنتی اختصاص داده شده و فقط منحصر به اسنپ و تپسی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    2 0
    قیمت لاستیک دستمزد تعمیرات ماشین گرانی های دیگه ماست گوشت اجاره خانه و هزاران قلم کالای دیگه چی .ممنون از عیدی آقای روحانی
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    12 0
    طرح لبنالیزه کردن و یا عراقیزه کردن ایران هم فرا رسید تنور خاورمیانه با عراق و لبنان گرم شده نفوذی ها تنور ایران را هم روشن کردند- چه هماهنگی عجیبی است
  • GB ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    8 0
    طبق تجربه اینجانب که در تاکسی اینترنتی کار می کنم متوسط مصرف سوخت معادل ۱۰ درصد درآمد است . یعنی هر صد هزار تومان درآمد ناخالصی، ده هزار تومان بنزین هزار تومنی هزینه می شد . ۱۵ درصد هم حق شرکت کسر می شد ، یعنی مانده راننده معادل ۷۵ هزار تومان بود . پس اگر قرار است هیچ به کرایه ها اضافه نشود ، بنا بر افزایش ۵۰ درصدی بهای بنزین ، راننده باید به ازای هر ۱۰۰ هزار تومان درآمد ناخالص ۵۰۰۰ تومان هم از جیب مبارک برای رفاه و رضایت مسافر و شرکت و دولت و کوفت و زهر مار پرداخت کند و خودش ۷۰ هزار تومان بردارد ! جدای از گرانی های وابسته دیگر . و البته کمتر کسی متوجه خواهد شد که افزایش درخواست مسافر به هیچ وجه جبران کننده آن ۵۰۰۰ تومان نیست . چرا که افزایش درخواست سفر یعنی افزایش مصرف بنزین ! مگر مابه التفاوت نسبت به بنزین لیتری ۱۰۰۰ تومان پرداخت شود .
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    4 0
    سوای یک عده راننده تاکسی که دنبال دلالی و.... هستند. خداییش اونهایی که واقعا کار می کنند ، باید مبلغ اضافی بنزین مصرفی که برای جابجایی مسافر سوخت می شود را از جیبشان پرداخت کنند ؟! یک راننده تاکسی هیچی کار نکند ، حداقل روزی بیست لیتر بنزین میسوزاند . یعنی روزی ۱۰ هزار تومان اضافه قبل از گرانی بنزین . خیلی تنبل باشد بیست روز در ماه کار کند میشود دویست هزار تومان در ماه ! برای چی باید ماهی دویست هزار تومان از جیبش بدهد ؟! بنزین ارزان شده ؟ روغن ارزان شده ؟ لاستیک ارزان شده ؟ دیسک صفحه و لنت ترمز ارزان شده ؟! نگویید بیشتر کار کند ! چرا که کار بیشتر یعنی مصرف بنزین بیشتر و از جیب دادن بیشتر!!!!
  • علی IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    4 0
    سلام اون افزایش پانصد تومانی در هر لیتر چی میشه افزایش قیمتی که قطعا رو همه چیز میره چی اون با چی جبران میکنید
  • محمد رضا IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    3 0
    من روزی ۲۰۰ ، ۳۰۰ کیلومتر کار میکنم ماشین من پژو هست من تقریبا ماهی ۶۰۰ ، ۷۰۰ لیتر بنزین مصرف میکنم
  • بابک IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    1 0
    مدیران شرکت تاکسی های اینترنتی به فکر جیب و منفعت خودشون هستن، مگر میشه افزایش قیمت بنزین بشه ولی کرایه افزوده نشه ب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس