ترامپ و مکرون (ماکرون)

سرنوشت داعشی های بازداشت شده در عراق و سوریه و محل محاکمه آنها تبدیل به موضوعی برای اختلاف میان آمریکا و فرانسه شده است.

به گزارش مشرق، فرانسه و امریکا دو کشوری که بیشترین سهم را در به اشوب کشاندن وضعیت سوریه و ورود تروریست های خارجی به خاورمیانه داشته اند اکنون درباره سرنوشت این تروریست ها به اختلاف نظر رسیده اند. 

بیشتر بخوانید:

ترکیه با عضو آمریکایی داعش چه می‌کند؟

نشست بی‌ثمر وزرای خارجه ائتلاف ضد داعش

درحالی‌که فرانسه پیشنهاد محاکمه اسیرشدگان و زندانیان داعشی در عراق را مطرح کرده، مقام ارشد ایالات متحده گفته «هیچ‌کس نباید توقع داشته باشد که آمریکا یا طرف دیگری مشکلاتش را حل کند».

آمریکا خواستار بازگرداندن اسرا و زندانیان گروه تروریستی داعش در جریان نبردها در سوریه یا عراق به کشورهایی‌ست که از آن آمده‌اند.

اروپایی‌ها اما نمی‌خواهند محاکمه این افراد در کشورهایشان انجام گیرد؛ چه از نظر مشکلات ناشی از گردآوری اسناد و مدارک، چه از منظر افکار عمومی، چالش‌های امنیتی و احتمال شکل‌گیری موج تازه‌ای از حملات در خاک این کشورها.

اختلافات دوباره بین دو طرف در حالی بروز کرده که مقام‌های ارشد ۳۰ کشور ائتلاف به رهبری آمریکا در نشستی در واشنگتن حاضر شدند.

پیشنهاد نشست را پاریس مطرح کرده بود. فرانسه به‌روشنی نگرانی خود از دستور دونالد ترامپ در مورد خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه را ابراز کرده‌است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، گفته کشورهای ائتلاف باید «هزاران تروریست خارجی در بازداشت را پس بگیرند و آن‌ها را به خاطر جنایت‌هایشان پاسخگو کنند».

با این حال ناتان سیل، هماهنگ‌کننده امور ضد تروریسم در آمریکا، پذیرفته که بین طرف‌ها اختلاف وجود دارد. هرچند سیل تاکید کرده هیچ‌کس نباید توقع داشته باشد که آمریکا یا طرف دیگری مشکلاتش را حل کند.

او می‌گوید: این که کشوری توقع داشته باشد عراق مشکلاتش را حل کند، عاری از حس مسئولیت است.

این مقام آمریکایی همچنین تاکید کرده وضعیت نسبتا باثبات در شمال‌شرق سوریه و زندانیانی که در اختیار شبه‌نظامیان کرد سوریه هستند، هم ممکن است دوام نداشته باشد.

وزیر خارجه فرانسه از سوی دیگر در کنفرانس خبری خود اظهاراتی را مطرح کرده که تلویحا نشان می‌دهد پاریس همچنان خواستار بازگرداندن آن‌ها به کشور نیست.

ژان ایو لودریان گفته اسرای داعش باید در نزدیک‌ترین محل ممکن به جنایت‌هایی که انجام داده‌اند محاکمه شوند.

بنا بر گزارش‌ها شماری در حدود ۱۰ هزار تن از نفرات گروه موسوم به داعش در شمال‌شرق سوریه بازداشت شده‌اند. این نفرات و نیز خانواده‌های آن‌ها از محورهای اصلی مذاکرات و نگرانی‌های اعضای ائتلاف ضدداعش است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    0 0
    درسته اونا اختلاف نظر دارن ولی با لطف شماها ان شالله داعشی های وطنی شما رو نابود می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس