کد خبر 1010104
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
اردوغان نمایه

رئیس جمهور ترکیه پس از بازگشت از آمریکا، درخواست برای لغو خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه را دخالت در امور داخلی آنکارا عنوان کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه پس از بازگشت از سفر به آمریکا و دیدار با ترامپ اعلام کرد که آنکارا هم به دنبال خرید موشک‌های روسی اس ۴۰۰ است و هم سامانه پاتریوت آمریکا.

بیشتر بخوانید:

پنتاگون: جایگزین کردن ترکیه در برنامه اف-۳۵ تقریبا کامل شده است

به گفته اردوغان، ترکیه می‌تواند سامانه موشکی پاتریوت آمریکا را خریدار کند، اما خرید موشک‌های روسی اس ۴۰۰ نیز در کنار آن دنبال می‌شود.

اردوغان برخی پیشنهادات را برای دست کشیدن از خرید موشک‌های روسی اس ۴۰۰ رد کرده و گفت چنین پیشنهاداتی دخالت در حاکمیت ماست.

پیش از این آمریکا از ترکیه خواسته بود تا قرارداد خرید موشک‌های اس ۴۰۰ از روسیه را لغو کند و در ازای آن سامانه موشکی پاتریوت را از آمریکا خریداری کند، اگرچه ترکیه تا کنون چنین درخواستی را رد کرده و خرید اس ۴۰۰ از روسیه را نهایی شده اعلام کرده است.

اردوغان این اظهارات خود را پس از بازگشت از سفر به آمریکا و دیدار با ترامپ عنوان می‌کرد.

سفر اردوغان به امریکا در شرایطی صورت گرفت که برخی نمایندگان و سناتورها در کنگره آمریکا در تلاش برای تهیه طرحی جهت تحریم ترکیه به دلیل حملات نظامی علیه شمال سوریه هستند.

روابط آنکارا و واشنگتن از زمان روی کارآمدن ترامپ دارای فراز و نشیب‌های متعددی بوده و پیش از این در جریان تشدید تنش‌ها اردوغان از احتمال لغو سفر خود به آمریکا خبر داده بود، هرچند در نهایت این سفر طی چند روز گذشته انجام شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    16 2
    به نظرم ترکیه بدجور گربه سیاهی شده برای امریکا از طرفی اس 400 رو علی رغم فشارش میخره از طرفی پیاده نظام امریکا در سوریه رو ناک اوت کرد
    • علیرضا IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
      10 5
      پسر جان. گول بازیهای سیاسی و دعواهای زرگری رو نخور.... سیاست خیلی پیچیده تر از این حرفاست. اردوغان فراماسون کاملا در مسیر اهداف امریکا و اسرائل حرکت میکنه. این دعواهاش با اسرائیل و امریکا فقط فریب اذهان عمومی هستش. یادتون نره ترکیه محل ریکاوری تروریستهای داعشی بوده و هست. داعشی هایی که دقیقا مورد حمایت امریکا و اسرائیل هستن.
  • مرتضی IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    6 3
    من اصلا از اردوغان خوشم نمیاد ولی بنظرم بهترین ریس جمهور و باهوش تربن عصر جدید است
    • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
      4 1
      چون برای رفاه ، آسایش و امنیت مردمش از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد چنین رئیس جمهوری قابل ستایش و تقدیره و مبارک مردمش باشه
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    4 1
    ترکیه در مسیر خوبی قرار دارد ..بعد از خرید 400 و ادامه روابط تجاری گسترده با امریکا. شرایطش عالی میشود
  • CA ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    4 0
    واکنش به لغو... یا واکنش به "درخواست" لغو...؟ سر کار میذاری مشرق؟! میخوای آمار بازدید بره بالا!؟ من فک کردم لغو شده اومدم ببینم روسیه لغو کرده یا مثلا مجلس ترکیه!
  • حسین IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    7 6
    همون توهین ترامپ که تو نامه بهش گفت احمق نباش، برای هفت پشت و آبادش بس بود و او که توهم امپراتوری عثمانی را داشت، مضحکه عام و خاص کرد
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
      0 0
      بهش گفته بود کله شق نباش منتهی یه سری دوست داشتن برای امثال تو احمق ترجمه کنن
  • حق IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    0 1
    منم از اردوغان خوشم نمیاد ولی مرد زرنگی هست کاش ی رئیس جمهور به زرنگی اون داشتیم.
  • کیوان درویشی IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    0 0
    خدا شاه عباس و رحمت کن که سه بار عثمانی رو شکست داد البته عثمانی که میگیم فقط ترکیه نبود مصر.عربستان.عراق و تمامی سرزمینهای عربی تحت سیطره عثمانی. آنها در منطقه همه کشورها رو وحتی بخشهایی از اروپا وآفریقا اما داغ ایران به دلشون موند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس