کد خبر 1009988
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
پایگاه نظامی روسیه

وزارت دفاع روسیه از تاسیس پایگاه هوایی جدیدی در شمال سوریه، مخصوص عملیات بالگردهای ارتش این کشور، خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که این کشور کار ساخت پایگاه نظامی جدیدی در شمال سوریه را آغاز کرده است.

به نوشته خبرگزاری اینترفکس، پایگاه نظامی جدید که مخصوص استقرار بالگردهای ارتش روسیه است، در شهر «قامشلی» واقع در استان «حسکه» تاسیس می‌شود.

بر این اساس، ارتش روسیه برای حفاظت از سه بالگردی که فعلا در این پایگاه فرود آمده‌اند، سامانه‌های «پانتسیر» (معروف به سام22)‌ را در این پایگاه مستقر کرده است.

گفته می‌شود این بالگردها از پایگاه هوایی «حمیمیم» در شهر لاذقیه واقع در غرب سوریه به پایگاه جدید در قامشلی منتقل شده‌اند تا در آرام نگاه‌داشتن اوضاع شمال شرقی سوریه و مشارکت در گشت‌های مشترک نظامی با ترکیه کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

17 کشته و زخمی حاصل انفجار یک پایگاه نظامی در روسیه

واکنش قاطع به حملات پهپادی به پایگاه نظامی حمیمیم روسیه

همکاری آمریکا با تروریست‌ها در حمله به مقر روسیه

وبگاه «مسکوتایمز» در این باره نوشت، پایگاه جدید روسیه در منطقه‌ای که پیشتر پایگاه نظامیان آمریکایی واقع شده بود - و بعد از آغاز عملیات نظامی ترکیه تخلیه و بر اثر بمباران تخریب شده بود - در حال ساخت است.

خبرگزاری «تاس» نیز به نقل از «تیمور خودژایف» مسئول این پایگاه نوشت، قرارگاه جدید با نام «دفتر فرماندهی هوایی» و با هدف گسترش محوطه پوشش گشت‌های هوایی فعالیت خواهد کرد.

خودژایف به تاس گفت که دفتر فرماندهی هوایی مسئول اطمینان حاصل کردن از «پروازهای پیوسته»، امنیت بالگردها و حفاظت از پدافند منطقه را برعهده دارد که حوزه استحفاظی آن تمام استان حسکه در مرز با ترکیه است.

وی با بیان اینکه پایگاه نظامی جدید شمال سامانه‌های پدافند هوایی و اتاق کنترل پرواز است، توضیح داد: «همچنین تاسیساتی برای آموزش پرواز و خدمات پزشکی دارد. پلیس نظامی، تجهیزات ویژه، خودروهای زرهی و سوخت نیز در این پایگاه مستقر هستند».

کلیپ ویدئویی زیر نیز که توسط وزارت دفاع روسیه منتشر شده،‌ ورود اولین دسته از بالگردها به این پایگاه را نشان می‌دهد.

ارتش روسیه پیش از پایگاه جدید در قامشلی، دو تاسیسات مستقل در سوریه داشت - پایگاه دریایی طرطوس و پایگاه هوایی حمیمیم (لاذقیه) - که با این حساب تعداد پایگاه‌های روسیه در سوریه به سه تاسیسات می‌رسد. نظامیان روسیه همچنین در دو پایگاه تیاس (ملقب به تی4) و شعیرات حضور دارند.

کشور سوریه از سال 2011 بعد از حمایت غربی‌ها از عده‌ای معارض، آشوب‌طلب و تروریست برای اعتراض به دولت دمشق به بهانه‌های واهی و سپس تحریک و تسلیح قبائل مخالف اسد و همچنین ظهور گروه تروریستی داعش، درگیر جنگ خانمان‌سوزی شده بود که طبق آمار سازمان‌های بین‌المللی تا کنون حدود چهارصد هزار کشته و بیش از پنج میلیون آواره برجای گذاشته است.

ارتش روسیه نیز از سال 2015 به درخواست رسمی دولت سوریه برای کمک به مقابله با تروریست‌ها وارد بحران این کشور شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ناشناس آذری IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    7 3
    کشور سوریه و بشار اسد از ترس افتادن به دست شورشیانی که در ابتدا اتباع کشور سوریه بودند ، دو دستی افتاده توی چنگال خرس روسیه ، همانطوری که خیلی از کشورهای دیگر هم برای اینکه زیر بیرق آمریکا و غرب نرود عملاً رفته اند زیر بیرق روسیه و چین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس