کد خبر 1009903
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷
ذات الریه

همزمان با افزایش شیوع بیماری ذات الریه در جهان، برخی سازمان‌های بهداشت نسبت به مرگ و میر کودکان و خطرات ناشی از آن هشدار دادند.

به گزارش مشرق، زنگ هشدار برای بیماری ذات الریه به صدا در آمده اند.

سازمان غیرانتقاعی صندوق نجات کودکان اعلام کرده است که ذات‌الریه بیش از ۸۰۰ هزار کودک را در سال ۲۰۱۸ کشته است و از این بیماری به عنوان «اپیدمی جهانی فراموش شده» یاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

بیماری مرگباری که با سرفه، تب و لرز آغاز می‌شود

به گزارش یونیسف، بیشتر کودکانی که سال گذشته قربانی ذات‌الریه شده‌اند، کمتر از ۲ سال سن داشته‌اند و بیش از ۱۵۳ هزار نفر از قربانیان در نخستین ماه زندگیشان در اثر این بیماری جان باخته‌اند.

ذات‌الریه یا سینه‌پهلو در اثر باکتری‌ها، ویروس‌ها یا قارچ‌ها ایجاد می‌شود و نخستین علایم این بیماری سرفه‌های سنگین، اسهال، استفراغ و مشکلات جدی تنفسی است، زیرا ریه‌ها پر از چرک و مایع می‌شوند.

بیماری ذات الریه با واکسن قابل پیشگیری است و در صورت تشخیص صحیح با آنتی‌بیوتیک‌های ارزان قیمت به آسانی قابل درمان است. کودکانی که ذات‌الریه شدید دارند نیز ممکن است نیاز به درمان با اکسیژن داشته باشند که بندرت در کشورهای فقیر در دسترس است.

بیشتر قربانیان این بیماری کودکانی هستند که در فقر زندگی می‌کنند، در شهرهای آلوده به سر می‌برند و از سوءتغذیه یا ایدز رنج می‌برند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که چهار صد و ۳۷ هزار نفر از کودکان زیر پنج سال در اثر اسهال و دویست و ۷۲ هزار نفر در اثر مالاریا به ذات‌الریه مبتلا و جان باخته‌اند.

کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش در قاره آسیا و اتیوپی، نیجریه و جمهوری دموکراتیک کنگو در قاره آفریقا با بیشترین موارد ابتلا به ذات‌الریه مواجه اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس