سرلشکر سلامی

فرمانده کل سپاه دستگیری سرشبکه کانال آمدنیوز را محصول یک برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه دانست که امید و امنیت را بیش از پیش در دل مردم زنده کرد و هراس را در دل دشمنان ایران اسلامی انداخت.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه امروز در چهارمین همایش جامعه اطلاعاتی سپاه، با اشاره به تنوع تهدیدات دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مقابله با این آرایه متنوع و به هم پیوسته قدرت‌های بزرگ امروز یک مسئولیت فوق العاده بزرگ و الهی است.

وی با بیان اینکه فضای عمل اطلاعات ما یک فضای جهانی است، گفت: کار اصلی جامعه اطلاعاتی روشن کردن دامنه و قلمرو فضای حرکت نظام و انقلاب اسلامی است؛ ما باید دوردست‌ها را خوب ببینیم. محیط و قلمرو خود را روشن مشخص کنیم. کار اصلی جامعه اطلاعاتی فراهم کردن دقت و صحت عمل و تصمیم درست است.

بیشتر بخوانید:

دستور ویژه فرمانده سپاه برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان

فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه نقطه آغاز کار جامعه اطلاعاتی فضای تفکر دشمن است، افزود: شناخت دشمن اول از شناخت نوع تفکر و فضای تصمیم او آغاز می‌شود. درگیر شدن در مساحت ذهنی دشمن، اولین کار جامعه اطلاعاتی است و هیچ عملی در میدان واقعیت بدون ساختن یک تصویر در ذهن صورت نمی‌گیرد. باید بر قوه عاقله دشمن تسلط پیدا کنیم تا دریابیم که دشمن چگونه می‌اندیشد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: محصول تفکر دشمن استراتژی است، اگر به این موضوع دست پیدا کنیم که دشمن چگونه می‌اندیشد و در جست‌وجوی چه اهدافی است و ارزیابی او درباره ما چیست و با چه قاعده‌هایی می‌خواهد عمل می‌کند، می‌توانیم اقدامات و تصمیمات درست را اتخاذ کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اطلاعات را نرم‌افزار حکمرانی و حکومت داری دانست و گفت: سیستم اطلاعاتی به اندازه یک دولت مستقر و حاکم، نرم‌افزار حرکت تولید می‌کند و هر دولت و حاکمیتی بر مبنای اندیشه‌های اطلاعاتی حرکت کند به موفقیت نزدیک‌تر می‌شود.

فرمانده کل سپاه کشف روابط به هم پیوسته آرایش‌های دشمن را مهم ارزیابی کرد و گفت: کشف روابط بازیگران محیط خارج با محیط داخل دارای اهمیت است، این کشف یک کار اطلاعاتی است.

سردار سلامی با بیان اینکه امروز به ندرت می‌توان پیش‌بینی کرد که دو ارتش کلاسیک با هم یک جنگ تمام‌عیار داشته باشند، گفت: قدرت‌ها از این‌گونه اقدامات منصرف شده اند و تفکر مدل جنگ‌های قرن ۲۰ و آغاز قرن ۲۱ تغییر کرده  به نحوی که هزینه‌های جنگ‌ها بالا رفته و میل به تلفات انسانی کاهش یافته است؛‌ البته چهره مواجهه نیز تغییر کرده است. مواجهه به صورت نقطه‌ای و پراکنده در جریان است و جنگ‌ها محدود، کوتاه، نقطه‌ای و نیابتی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز، استراتژی‌ها به هم پیوسته و خطرناک‌تر شده‌اند، افزود: استراتژی‌های اقتصادی در کنار راهبردهای روانی، فرهنگی و اجتماعی چهره مواجهه‌های جدید هستند. اطلاعات در این زمینه‌ها بایستی بسیار تقویت شود.

فرمانده کل سپاه با طرح این سوال که امروز نقش اطلاعات ما در جنگ اقتصادی چیست؟ گفت: آیا ما برای چنین جنگی نقشه راهی ترسیم کرده‌ایم تا دقیقا ابتکارات، ارتباطات و ظرفیت‌ها و راهکارهای دشمن را بشناسیم. در اداره کردن جنگ اقتصادی بیشترین سهم را اطلاعات دارد.

سرلشکر سلامی با کلیدی دانستن شناخت عملیات روانی دشمن، گفت: عملیات روانی ذاتاً کار اطلاعاتی است، اما نیازمند شناخت روانی و اجتماعی دشمن است. اینکه دشمن از چه چیزی می‌ترسد، ما را چگونه به تصویر می‌کشاند و چگونه می‌توانیم تصویر مطلوب از خود ارائه دهیم.

وی در ادامه سخنان خود، شناخت روابط بین دولت‌ها، استفاده از شکاف‌های موجود در روابط بین الملل، فضاهای نفوذ و شناخت خطوط قرمز دشمنان برای تاثیرگذاری را از نکات مهمی دانست و گفت: اطلاعات باید مینیاتوری به رویدادها و اتفاقات بنگرد. باید نکات کلیدی و کوچک برای اثرگذاری تعیین و اقدام شود. پیدا کردن هدف‌های کوچک و پر تاثیر از اهمیت بسزایی برخوردار است. اطلاعات باید جزئی نگر و دقیق اقدام کند.

فرمانده کل سپاه پیش‌بینی، پیشگیری و مهار در محیط داخلی و خارجی را یکی از کارویژه‌های اصلی اطلاعات دانست و تاکید کرد: شناخت روندها در اطلاعات برای پیش بینی مهم است. روندها، مسیرساز است. روندها می‌توانند به کشف تحولات آتی کمک کنند. شناخت روندهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و تغییرات اجتماعی باید مورد توجه باشد. روندها به صورت تدریجی و آرام رخ می‌دهند و برای انسان محسوس نیست، ولی اطلاعات می‌تواند این روندها را کشف کند.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه اطلاعات علاوه بر حضور فیزیکی باید حضور روانی هم داشته باشد، محصول این حضور را تولید اقتدار توصیف و تصریح کرد: اقتدار اطلاعاتی اصل بازدارنده است که هزینه‌های برخورد را کاهش می‌دهد و ضامن امنیت و آرامش جامعه است. مهم است که در دل دشمنان و مفسدان ترس و هراس از اقتدار اطلاعاتی ایجاد شود. اطلاعات چیزی را نباید غیرممکن بداند و هیچ مانعی بر سر اقدام براساس سنت الهی وجود ندارد. باید قدم اول را محکم برداشت. باید به سناریوهای بزرگ فکر کرد و در این مسیر از کسی یا چیزی نباید هراسید.

وی با تاکید بر اهمیت برخورد با مفسدان و مجرمان گفت: اگر برخورد با مفسدان نباشد جامعه به اعتماد و باور به اقدام نظام نمی‌رسد. تولید باورهای صحیح در افکار عمومی نتیجه اقدام اطلاعات است و امید با این اقدامات به جامعه برمی‌گردد.

فرمانده کل سپاه در پایان با قدردانی از اقدامات سازمان اطلاعات سپاه در حوزه‌های مختلف، دستگیری سرشبکه کانال آمدنیوز را محصول یک برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه دانست که امید و امنیت را بیش از پیش در دل مردم زنده کرد و هراس را در دل دشمنان ایران اسلامی انداخت.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    5 3
    در یک عملیات پیچیده و چند وجهی بازداشت شد
  • ناشناس IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    8 1
    دستگیر کنید دشمنان بیشتر می هراسند....
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    6 3
    واقعا دمت گرم
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    5 1
    سلام خدا برسپاه پاسداران.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    6 2
    به امید روزی که لباس شهادت را بر تن تمام عزیزان مشرقی ببینیم
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
      5 4
      شهادت خیلی خوبه ولی به امیداینکه کفن به تن توورفقای منافقت ببینیم‌.!!!
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
      2 3
      به امید روزی که خودت شهید بشی‌.!!!
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
      4 3
      خدا نکنه خدا عمر باعزت وطولانی بده به همه شون !
    • ناشناس IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
      0 3
      هیچ شهدی شیرین تر از شهادت نیست ، و تمام مسلمانان بالاخص ایرانی ها عاشق این شهد شیرین هستند. و محدود کردن اون به مشرق کار درستی نیست . البته از نوع کلمات میشه فهمید که شما 2وجه رو در نظر گرفتی که متاسفانه بعضی از دوستان هم درگیر همین 2 وجه شدن . یکی میگه خوبه یعنی فقط مشرقیا شهید شن و دیگری میگه خودت شهید شی ( غیر مستقیم انگار بهش توهین شده) . این 2 وجه بود . خلاصه اونایی که نظر میدن حواسشون باشه.
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    0 1
    فان حزب الله هم الغالبون
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    0 2
    خورشید همیشه ازمشرق طلوع می کند وما هرروزبه انتظا طلوعش می نشینبم-درود وهزاران درودخداوند بر مشرقیان ودوست داران مشرق درپتاه خالق زیبایی ها همیشه موفق وسربلند باشید آمین-
  • DE ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    2 0
    زم کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    0 3
    از ماموریتهای زم، گرفتن یک صندلی از یک فرد و دادن همان صندلی به فرد دیگری بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس