کد خبر 1009593
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
شبکه من و تو

مجموع هزینه های شبکه منوتو در طی سه سال مالی از مرز ۵۳ میلیون پوند گذشته است حال آنکه مجموع درآمدهای سه سال گذشته آن به زحمت به ۲.۵ میلیون پوند می رسد.

به گزارش مشرق، شبکه منوتو مستقر در لندن است که با پخش برنامه‌های سیاسی، فرهنگی و سرگرمی از سال ۸۹ شروع به فعالیت کرد؛ اشاعه روابط آزاد و ترویج خیانت و همجنسبازی، تطهیر حکومت پهلوی، سیاه نمایی از وضعیت کنونی با چاشنی جنگ و تجزیه‌طلبی از مهمترین اهداف این شبکه در این مدت بوده است.

ژورنال ایرانیان کانادا در گزارشی به بررسی هزینه‌ها و درآمد این شبکه پرداخته است؛ آخرین گزارش مالی شرکت "شبکه تلویزیونی مرجان" یا  Marjan Television Network Limited مالک کانال تلویزیونی "من و تو" برای سال مالی منتهی به سپتامبر ۲۰۱۸ چند ماه پیش در سایت ثبت شرکت های انگلیس منتشر شد.

بررسی آخرین گزارش مالی شبکه من و تو نشان می دهد که هزینه های این شرکت در سال مالی اخیر تقریبا ۲۰ برابر درآمد آن و در سال قبل از آن ۱۹ برابر درآمد آن بوده است.

مجموع هزینه های عملیاتی شرکت در طی سه سال مالی از مرز ۵۳ میلیون پوند گذشته است حال آنکه مجموع درآمدهای سه سال گذشته آن به زحمت به ۲.۵ میلیون پوند می رسد.

درآمد سال مالی اخیر شرکت (که مشخصا از طریق تبلیغات حاصل می شود) حتی کاهش قابل ملاحظه ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن داشته است.

برخلاف وضعیت سالهای قبل، ترازنامه شرکت در سال مالی اخیر نشان دهنده بدهی ۲۵ میلیون پوندی در مقابل ۴.۷ میلیون پوند دارایی ثابت و ۴.۴ میلیون پوند دارایی های جاری است. بخش اعظم این بدهی ۲۵ میلیون پوندی (یعنی حدود ۹۴ درصد آن) بدهی به سهامداران و مدیران است.

سهامداران شرکت مالک شبکه من و تو تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۱۸ حدود ۱۱۹ میلیون پوند (۹۵ میلیون پوند سهام و مابقی به صورت قرض) به این موسسه تزریق کرده اند که ۱۱۱ میلیون پوند آن (یعنی ۹۴ درصد آن) تاکنون به ضرر انباشته تبدیل شده است.

عجیب است که علیرغم عملکرد مالی فوق العاده ضعیف در سالهای متوالی، کماکان در آخرین پاراگرافهای گزارش استراتژیک هیات مدیره (که به امضای تنها عضو هیات مدیره کیوان عباسی رسیده است) این عبارات آمده که مدیران معتقدند شرکت با هیچ عدم اطمینان عمده ای مواجه نیست و منابع کافی برای ادامه فعالیت عملیاتی در آینده را دارد.

به زبان ساده، سهامداران کماکان آماده تزریق سخاوتمندانه سرمایه هستند. خرج کردن برای هدفی که بر اساس عملکرد مالی این شرکت نمی تواند هدف اقتصادی باشد.

شرکت "شبکه تلویزیونی مرجان" زیرمجموعه بی واسطه شرکت هولدینگ مرجان (Marjan Holding Limited) است و بطور غیرمستقیم توسط شرکت Castle Hill Nominees Limited کنترل می شود.

هر دو این شرکتها در جزیره نیمه خودمختار "Isle of Man" در دریای ایرلند ثبت شده اند. این جزیره تابع بریتانیا است ولی از جمله بهشتهای مالیاتی محسوب می شود. تاسیس شرکت های Nominees در بهشت های مالیاتی، روال معمول برای پنهان کردن هویت سهامداران و سرمایه گذاران حقیقی است.

مدیران کانال تلویزیونی من و تو تا امروز درباره هویت سرمایه گذاران این شبکه و منابع مالی آن اطلاع رسانی نکرده اند.


اسناد هزینه‌های مالی شبکه منوتو در سایت ثبت شرکت‌های انگلیس:

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • محمد IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    21 4
    ستون مالی غرب کشورهای عرب حاشیه ی خلیج فارس هستن. تمام مخارج و حتی خرج اسرائیل رو هم به صورت مستقیم و غیر مستیم می پردازن. منبع فساد عربستان هست
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
      1 0
      افرین به تو.
  • رضا IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    17 10
    به همين دليله كه اعتقاد دارم جمهورى اسلامى مظلومترين حكومت روى كره زمينه.
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    15 6
    ان شاء الله به زودی سرکرده این شبکه فتنه گر نیز مانند زم در دام توانمند سربازان اسلام گرفتار خواهند شد
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    16 1
    زندگی امثال این شبکه ها درجهت امیال غارتگران جهانی باید تعریف کرد کاسه گدایی بدست درباطن خفت خواری است،، درظاهر اتو کشیده وبروزشده ،زندگی دنیابرای ما انسانها چه بایدباشد وچه میشود ؟؟
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    16 2
    دهها شبکه ماهواره ای و صدها شبکه فضای مجازی با پول های سرویس های خارجی امریکا. انگلیس. فرانسه. سوئد. هلند. المان. ال سعود. بحرین. امارات. کویت و....اداره میشود. دفاع مقدس همین کشورها حامی صدام بودند و امروز هم جنگ احزاب اقتصادی و عملیات روانی فکری و فرهنگی به راه انداخته اند واگر مردم ما بدانند سر منشا پیامهای فضای مجازی مخرب همین شیاطین هستند نظرشان عوض میشود. با عنایت خداوند جنگ احزاب با شکست حرامین پایان خواهد یافت
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    10 4
    یک کلمه دست اصلاح طلبان انحصار طلب هست و دزدهای دولت های قبلی که رهسپار دیار غربت شده اند با کوله باری از زر و سیم!!! وقتی این شبکه در خصوص تغییر مدیر عامل یک شرکت خودروسازی یا تغییر یک وزیر(زمان شریعتی که وزارت صنعت را داشت) برنامه مدون میسازه قشنگ معلومه که قدرت و خرجش از کجاست در خقیقت از لیدر اصلاخ طلبان .
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    4 11
    خب به ما چه کی پولشونو میده
  • منصور IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    14 28
    به این میگن شبکه قوی به لحاظ مالی . همه شبکه های داخلی ما روی هم اینقدر مخاطب ندارن.
    • افتخار AU ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
      4 5
      بله و امثال تو که قوه تشخیص نداری کاربر این نوع شیکه های مزدور اجنبی هستی - آیا تعجب دارد که عده ای کم سواد یا کم مطالعه ،کم هوش و آسیب پذیر برای فریب خوردن مشتری این شبکه ها باشند؟
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    8 3
    خدا باعثو بانیشو لعنت کنه اینا در ترویج هرزگی و فساد خیلی موثرند در جامعه
    • Gg IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
      7 2
      دمشون گرم.خدا حفظشون کنه که حقیقت پنهان نشون میدن
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    1 1
    "مجموع هزینه های عملیاتی شرکت در طی سه سال مالی از مرز ۵۳ میلیون پوند گذشته است" صدا و سیمای ما نمی تونست خودش بره توی انگلیس یه شبکه اینجوری بسازه تا بتونه همین نیم درصد ایرانی هایی که تفکر این شکلی دارن زمینه جذب کنه و دست تخریب و تغییر دهندگان تاریخ رو کوتاه کنه؟ اینم با سه سال 53 میلیون پوند . ....
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    0 6
    شما لطفه خفه شو اایرانی ها احمق خنگ چیزی نمیفهمن
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
      2 0
      اون کسی که این نظر رو تایید کرده خیییییلی بیشعور بوده!
  • ۷ IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    1 1
    خر هستن
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    1 1
    ملکه و نتانیابو و فرقه ضاله بهائیت گزینه های مناسبی برای تامین مالی هستند
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    1 0
    خیلی عالی است وسرگرم کننده همه سریالهاش کوتاه وخوب اخبارعالی وبسیارموردتوجه ایرانیان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس