کد خبر 1009558
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
فوتبال

دربی رشتی‌ها با حضور هواداران پرشور داماش و سپیدرود می‌تواند جذاب و مهیج باشد ولی رأی عجیب کمیته انضباطی از محرومیت هواداران در این دیدار حکایت دارد.

به گزارش مشرق، دربی بزرگ شهر باران بین دو تیم داماش گیلان و سپیدرود رشت مهم‌ترین دیدار هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ دسته اول خواهد بود، دیداری که به «نبرد آبرارها» شهره است و هواداران دو تیم رشتی مدت‌هاست منتظر برگزاری این دیدار است.

درحالی‌که کمتر از ۷۲ ساعت به آغاز دربی بزرگ رشتی‌ها باقی‌مانده است، حکمی عجیب کام دوستداران فوتبال گیلان را تلخ کرد؛ محرومیت هواداران تیم فوتبال داماش گیلان از نخستین دیدار خانگی به دلیل تخلفات صورت گرفته در دیداری دور از خانه در کرج!

مدیر تیم فوتبال داماش گیلان با اشاره به حکم کمیته انضباطی فوتبال اظهار کرد: روز شنبه ۳۰ شهریورماه در هفته ششم رقابت‌های لیگ یک در البرز به مصاف گل ریحان رفتیم و در این دیدار متحمل شکست شدیم، هوادارانمان در این دیدار به نتیجه و داوری معترض بودند ولی دامنه اعتراض هوادارانمان محدود بوده و شاهد جنجال در ورزشگاه نبودیم.

محمدرضا حاجی پور با انتقاد از صدور حکم دیدار هفته ششم در آستانه بازی‌های هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ یک افزود: بیش از ۴۵ روز از تاریخ دیدارمان مقابل گل ریحان گذشته است و صدور حکم درحالی‌که در آستانه دربی بزرگ رشت هستیم، ناعادلانه است.

وی با اشاره به اعتراض باشگاه داماش گیلان به رأی صادره کمیته انضباطی تصریح کرد: رأی محرومیت یک جلسه‌ای هواداران داماش گیلان قابل‌اعتراض بوده و به همین دلیل بلافاصله پس از رؤیت حکم، اعتراضمان را تقدیم فدراسیون کردیم، امیدواریم جلسه کمیته استیناف پیش از دربی رشت برگزارشده و محرومیت هوادارانمان لغو شود.

مدیر تیم فوتبال داماش گیلان با تأکید بر خلأ قانونی در حکم صادره علیه هواداران داماش گیلان افزود: درصورتی‌که جلسه کمیته استیناف پیش از دیدار مقابل سپیدرود در هفته سیزدهم برگزار نشود، دیدار مقابل سپیدرود را بدون تماشاگر برگزار خواهیم کرد و اگر در هفته آتی در نخستین جلسه کمیته استیناف، حکم کمیته انضباطی نقش شده و هوادارانمان بخشیده شوند، برایمان سودی ندارد و یک جلسه محرومیتمان را سپری کرده‌ایم.

حاجی پور با تأکید بر نقش بارز هواداران داماش گیلان در کسب نتایج مطلوب این تیم گفت: هواداران داماشی یار دوازدهم تیممان هستند و اعضای داماش در حضور هوادارانمان با اعتمادبه‌نفس بالاتری بازی می‌کنند.

 کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حکمی به شماره دادنامه ۹۸/۸/۱۴-۶۳۰ با بررسی گزارش دیدار فوتبال بین دو تیم گل ریحان البرز (میزبان) و داماش گیلان (میهمان) از سری مسابقات لیگ یک کشور با استناد به ماده ۸۷ مقررات انضباطی، هواداران داماش گیلان را به یک جلسه محرومیت از حضور در دیدار خانگی به دلیل خسارت وارده به صندلی‌های ورزشگاه انقلاب کرج محکوم کرد؛ این رأی قابل تجدیدنظر است.

داماش گیلان روز جمعه ۲۴ آبان ماه در ورزشگاه سردار جنگل رشت به‌عنوان تیم میزبان به مصاف تیم فوتبال سپیدرود رشت می‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس