اس 500

مقامات ارشد دفاعی روسیه ضمن اشاره به ورود سامانه دفاع موشکی اس-۵۰۰ به خط تولید، آن را سامانه‌ای قدرتمند برای مقابله با خطرناک‌ترین تهدیدهای راهبردی آمریکا توصیف کردند.

به گزارش مشرق، درحالی‌که برخی منابع مطلع از آزمایش سامانه دفاع موشکی «اس-۵۰۰» ساخت روسیه در «سوریه» خبر می‌دهند، یک مقام ارشد وزارت دفاع روسیه گفت که این سامانه دفاع موشکی در آستانه ورود به خط تولید قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

آزمایش سامانه اس 500 روسیه در سوریه

روسیه: اس-۵۰۰ با موفقیت آزمایش شد

موشک زمین به هوای مدرن روسی در اختیار رزمندگان مقاومت در غزه +عکس

به نوشته روزنامه «نشنال اینترست» یک مقام صنایع دفاع روسیه ماه گذشته به روزنامه «ایزوستیا» گفت که اس-۵۰۰ در سوریه مورد آزمایش قرار گرفت. «یوری بوریسوف» معاون وزارت دفاع روسیه نیز در این زمینه اظهار داشت که سامانه اس-۵۰۰ در آستانه ورود به خط تولید قرار دارد.

 مقام‌های بلند پایه ارتش و دفاع روسیه نیز با تایید این خبر می‌گویند که مجموعه تکمیل شده اس-۵۰۰ بر اساس جدول زمان بندی شده تا سال۲۰۲۷ آماده تحویل است. این در حالی است که اولین سری این مجموعه سال ۲۰۲۰ وارد خدمت ارتش روسیه می‌شود.

در گزارش‌های قبلی آمده بود که روسیه این سامانه بسیار قدرتمند را در سوریه آزمایش کرده، اما وزارت دفاع روسیه دوم اکتبر (آبان) اعلام کرد که نیازی به انجام این کار نبوده است.

 این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-۴۰۰ برتر است و گفته می‌شود برد عملیاتی آن ۶۰۰ کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-۴۰۰ عمل می‌کند. موشک‌های اس-۵۰۰ قادرند موشک‌های کروز و  قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند.

شرکت «آلماز آنتی»، سازنده این سامانه مدعی است که اس-۵۰۰ می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.«پاول سوزینوف» مدیر شرکت آلماز آنتی گفته است که اس-۵۰۰ ضربه‌ای به حیثیت نظامی آمریکا وارد می‌کند و تمامی سلاح‌های هجومی آمریکا را از کار انداخته و از تمام لایه‌های ضد هوایی و دفاع موشکی آمریکا رد می‌شود.

به نوشته نشنال اینترست، با وجود تولید اس-۵۰۰، ارتش روسیه کماکان از اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ استفاده می‌کند و اس-۵۰۰ نیز به عنوان یک سامانه مختلف برای مقابله با خطرناک‌ترین تهدیدهای راهبردی طراحی شده است.

این در حالی است که یک نماینده ارشد پارلمان روسیه چندی قبل از استقرار موشک‌های  قدرتمند «اسکندر» با قابلیت حمل کلاهک اتمی در منطقه «کالینینگراد» دژ دفاع موشکی روسیه خبر داد.

کالینینگراد، بخشی جدا از خاک اصلی روسیه است که در میان لهستان و لیتوانی در ساحل دریای بالتیک قرار دارد. در این منطقه که ۳۰۰ کیلومتر با خاک روسیه فاصله دارد، ناوگان موشکی بالتیک روسیه مستقر است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • General IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    2 15
    اس ۵۰۰ چجوری از استاندارد آمریکا فراتر است؟
    • DE ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
      0 0
      هـــــویجــــــوری و اتـــــِّواقــــــی
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    3 11
    عشق مشرق، ترقه در میکنه.
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    6 4
    اس 500 که خودش ضد موشک است از تمام لایه های ضد هوایی و دفاع موشکی امریکا رد می شود ؟ صحت کل مقاله که زیر سوال رفت ! چی نوشتی ؟
  • امیر ارسلان IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    10 12
    هر چی آمریکایی نباشه اشغال هست .تمام سیستم تولید تسلیحات روسیه خصوصا اماکن تولید اتمی زیر نظر کارشناسان مستقر آمریکایی است .طبق قرارداد ..و هیچ سلاحی نیست که بهترش را آمریکا نسازد.
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
      4 1
      حق با شماست پرزیدنت ترامپ.
    • DE ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
      3 0
      امیر ارسلان IR ۰۵:۰۱ - هر چی آمریکایی نباشه اشغال هست ...//خودت که مشخصه امریکایی نیستی !
  • دانیال IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    4 1
    این برای ایران هم مهمه با تهدیداتی که از جانب فضاپیماها و ماهواره های جاسوسی آمریکا همیشه قابل تصوره به فکر خرید این سامانه از روسیه باشه تا یه بازدارندگی ماوراء جوی داشته باشه.
  • ناشناس IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    8 5
    عاشق روسيه هستين و بس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس