بسیج مردمی (1).jpg

آمریکایی‌ها با حمایت از ته‌مانده‌های داعش در غرب استان الانبار درصدد هستند از راه اندازی جاده «تهران - مدیترانه» جلوگیری کنند اما با واکنش رزمندگان بسیج مردمی عراق مواجه شدند.

به گزارش مشرق، از غرب استان الانبار عراق خبر می رسد، نیروهای تیپ ۱۸ بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات گسترده ای را برای تامین امنیت مناطق مرزی مشترک با سوریه آغاز کردند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از تلاش رزمندگان بسیج مردمی برای جلوگیری از نفوذ عناصر مخفی داعش از خاک سوریه به غرب استان الانبار خبر داد و افزود: کشف مقرهای مخفی تروریست ها هدف دیگر نیروهای عراقی در این عملیات بود.

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان بسیج مردمی این عملیات را از محور «عکاشات» تا نزدیکی گذرگاه مرزی «القائم» به طول ۸۰ کیلومتر انجام دادند، گفت: بازگشت امنیت به صحرای جنوبی القائم در جریان این عملیات در دستور کار قرار گرفت.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان عراقی در جریان این عملیات موفق شدند چند مقر گروهک تروریستی داعش را به همراه چند انبار سلاح های سبک و نیمه سنگین کشف و ضبط کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای بسیج مردمی همچنین تعدادی صفحه خورشیدی را در محدوده انجام عملیات کشف کردند و گفته شده تروریست ها از این صفحه های خورشیدی برای تولید برق در منطقه استفاده می کردند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای تیپ ۱۸ بسیج مردمی با ایجاد سنگر، ایستگاه های بازرسی، استفاده از دوربین های دید در شب و گشت های میدانی در تلاش هستند تحرکات احتمالی عناصر مخفی داعش را در این محور رصد کنند.

با پاکسازی های صورت گرفته در محور عکاشات - القائم، امنیت هم تا حدود زیادی به مناطق راهبردی و مهم از جمله «الرطبه و گذرگاه مرزی الولید» در غرب و جنوب منطقه مهم عکاشات بازگشته است.

جلوگیری از نفوذ هسته های خاموش داعش از خاک سوریه به منطقه الرطبه نیز یکی دیگر از دستاوردهای این عملیات مهم به شمار می آید؛ عملیات در این محور همچنین مانع از انتقال تروریست ها از مناطق مرزی سوریه به سمت منطقه مرموز «الحوران» می شود.

امن سازی منطقه القائم و نقاط حومه نیز در جریان این عملیات از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که امنیت گذرگاه مرزی بسیار مهم القائم - البوکمال و جاده مهم و راهبردی «تهران - بغداد - دمشق - مدیترانه» تامین خواهد شد.

ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به سرکردگی آمریکایی ها در ماه های اخیر تلاش خود را برای جلوگیری از راه‌اندازی جاده «تهران - مدیترانه» چند برابر کرده و با حمایت از ته مانده های هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش درصدد است امنیت را در این محور بر هم بزند.

افتتاح گذرگاه مرزی القائم - البوکمال مقدمه ای برای راه اندازی مسیر راهبردی تهران - بغداد - دمشق - مدیترانه است و همین مسئله آمریکایی‌ها را به شدت عصبانی کرده چرا که این جاده می‌تواند اقتصاد منطقه غرب آسیا و جهان را تحت تاثیر قرار دهد و به گفته منابع میدانی یکی از دلایل ناآرامی‌ها در عراق مربوط به این مسئله است.

در حال حاضر، آمریکایی‌ها در محورهای شمال، جنوب غرب و غرب استان الانبار حضور دارند و به نظر می‌رسد همزمان با ناآرامی ها در مناطق مرکزی و جنوبی عراق قصد دارند با حمایت بیشتر از عناصر مخفی داعش، استان الانبار را دوباره ناامن و مانع از شروع به کار جاده تهران - مدیترانه شوند اما نیروهای بسیج مردمی نیز پیش دستی کردند و با انجام عملیات تلاش می کنند تحرکات را در این محور به طور کامل خنثی کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای بسیج مردمی در روزهای گذشته نیز عملیات گسترده ای را در بیابان های شمالی منطقه «حوران» در غرب استان الانبار انجام دادند و برقراری آرامش در این محور در تامین امنیت جاده «القائم - حدیثه - عنه - خسفه و...» تاثیر گذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    18 1
    یه طور گفتی پاسخ قاطع من فکر کردم چه خبره حالا !
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    16 0
    تل تمر توسط ترکیه تصرف شد. نقشه رو آپدیت کن
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    5 0
    از حمله هوایی خیره کننده به پایگاه های الولید طی جنگ تحمیلی باخبریم منطقه وادی حوران کشف نشده ترین منطقه عراقه بخاطر دوری از مرز ایران و سایر خصوصیاتش ، صدام در این منطقه سرمایه گذاری سنگینی کرده و اصلا جای تعجب نخواهد بود اگر پناهگاه ها و پایگاه های بزرگ زیرزمینی در این مناطق با انبوه ذخائر سلاح کشف شود که آمریکا قطعا خبرداره و به داعش هم آگاهی داده در این بادیه وسیع زمینی جست و جو کردن بسیار سخت خواهد بود و کشف های احتمالی حتی شامل شانس خواهد شد عراقی ها باید از توان ماهواره ایی و نیروی هوایی روسیه برای رصد این منطقه باید کمک بگیرن یحتمل نقاط آمادی در این منطقه هست که از این جا به مناطقی مثل الجزیره تا شرقاط و تکریت و سامرا تا ثرثار و ... تردد می کنند و البته نیروی هوایی آمریکا هم به جابه جایی داعشی ها کمک می کند .
  • نورعلي SG ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    0 1
    بيشنهاد مي كنم بجاى اصطلاح "جاده تهران بيروت" كه بار سياسي و مليتي دارد و قابل سوء استفاده و تحريف معاندين و حساسيتزا است اصطلاح "راه مشهد مقدس تا بيت المقدس" را بكار ببريد ضمن داشتن همان موفقيتهاي اصطلاح فوق همجنين مسئله قدس و فلسطين در آن هدف است هم بار ديني و معنوي دارد و ظرفيتهاي بيشتري براى بشتيباني نيز دارد متشكرم
  • سامی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    3 1
    بعد از اعتراضات مردم عراق و تقاضای انحلال حشدالشعبی ، انتظار بوجود آمدن داعش جدید و کوچکی برای باز تولید توجیحات حشداشعبی دور از انتظار نبود.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    0 0
    نفت می خوان نفت دیگه چطوری داد بزنن!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس