رئیسی نمایه

رئیس قوه قضائیه گفت: ما مصمم‌تر از همیشه و به صورت قاطع مبارزه با فساد را ادامه می دهیم و مردم را در جریان اقدامات قرار خواهیم داد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای عالی مسؤولان قضایی گفت: هر کسی که در نظام جمهوری اسلامی خدمت‌گزاری می‌کند بداند توقع مردم از تمام دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها داشتن یک نظام اداری سالم است که بدون هر گونه شائبه و فسادی بتواند به مردم خدمت کند.

ببینید

فیلم/ حجت‌الاسلام رئیسی: گرفتار حاشیه سازی‌ها نخواهیم شد

فیلم/ تاکید حجت‌الاسلام رئیسی بر وحدت بین امت اسلامی

وی افزود: امروز مسأله فساد برای همه رنج‌آور شده است و دستگاه قضا مصمم است این کار را دنبال کند و هیچ گونه حاشیه‌سازی ما را گرفتار نخواهد کرد.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: قبلاً هم گفته‌ام و باز هم می‌گویم حاشیه‌سازی‌ها نباید دست‌اندرکاران امر مبارزه با فساد را گرفتار کند.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: هیچ گونه حاشیه‌سازی و هیچ گونه مسأله‌ای که ما را در مبارزه با فساد باز بدارد و این حرکت را از ما دور کند نباید مسأله شود. 

وی گفت: لذا ما مصمم‌تر از همیشه و به صورت قاطع در امر مبارزه با فساد خواهیم بود و آن را دنبال می‌کنیم و مردم را در جریان اقدامات قرار خواهیم داد.

رئیس قوه قضائیه افزود: در جریان قرار دادن مردم، احساس مشارکت آنان و حس مسؤولیت‌شان را ایجاد می‌کند و ما برنامه‌مان این بوده هر زمانی که کارمان به سرانجام رسید مردم را در جریان امور بگذاریم.

آیت‌الله رئیسی خطاب به مردم و همکاران قضایی گفت: ضمن اینکه به قضات خسته نباشید باید گفت این را هم بگویم که هیچ‌گونه حاشیه‌سازی شما را گرفتار نکند و ما هم گرفتار هیچ حاشیه‌سازی نخواهیم شد در این راه مصمم هستیم و مصمم‌تر از همیشه کار را دنبال خواهیم کرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دشمنان و استعمارگران همواره در طول تاریخ از تفرقه میان امت اسلامی سوءاستفاده کرده اند، ادامه داد: از جمله تلاش های دشمنان در سالهای اخیر، ایجاد تفرقه در امت اسلامی و سوءاستفاده از آن بوده است؛ لذا امروز بیش و پیش از گذشته، امت اسلامی ضرورت وحدت را متوجه است.

آیت الله رئیسی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تقریب و نزدیکی بین دولتها و ملتهای مسلمان، این امر را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و افزود: امروز هر کس دانسته یا نادانسته، خواسته یا ناخواسته، وحدت را مخدوش کند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه پرچمداری وحدت توسط جمهوری اسلامی باعث عصبانیت دشمنان شده است، اظهار کرد: امروز بسیاری از ملتها و مردم مسلمان متوجه ضرورت وحدت و شناخت دشمن شده اند. امیدواریم این انسجام و وحدت، روز به روز افزایش یابد و ایجاد فرقه های دست ساخته دشمن در جامعه اسلامی به حاشیه برود تا امت اسلامی با وحدت و یکپارچگی در جهت اهداف بلند و آرمانهای خود گام بردارد.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، مبارزه با فساد را نکته ای اساسی برای نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد در ذات نظام وجود دارد و هیچکس نمی تواند دغدغه مردم، نظام و کشور را داشته باشد اما دغدغه مبارزه با فساد نداشته باشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مبارزه با فساد یک اصل و ضرورت است، تصریح کرد: امروز به برکت خون شهیدان و هدایتهای مقام معظم رهبری، پرچم مبارزه با فساد برافراشته شده و یک موضوع کاملا همگانی است که مربوط به همه بخشها و آحاد مردم است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان همایش دادستانهای سراسر کشور، اثر این همایش را در اجرای مباحث آن دانست.

آیت الله رئیسی همچنین دستور داد که تغییرات مورد نیاز در قانون مجازات اسلامی یا آیین دادرسی کیفری، هر چه سریع تر و با یک کار انقلابی، به مجلس شورای اسلامی اعلام شود.

براساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه از اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» با محوریت بسیج حقوقدانان و اعلام آمادگی یکهزار مسجد در کرج برای اجرای این طرح خبر داد.

همچنین محمدجواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر نیز گزارشی از حضور جمهوری اسلامی در مجمع عمومی شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه داد و گفت: فضا در این نشست در مجموع مثبت بود و گزارش منقح و کاملی از وضعیت حقوق بشر در کشور ارائه شد.

براساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی در خصوص اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری در دستور کار امروز مسئولان قضائی قرار داشت که مواردی از آن به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    31 4
    سید خدا راهت را ادامه بده به حق شهدا نقشه شیطان بر خودش بر می گردد و رسوا میشود
  • اکبر IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    14 3
    لطفا فسادهای داخل قوه قضاییه هم به مردم معرفی کنید با گفتن 10 قاضی از کار بیکار شدمردم باور نمیکنند با اسم ومشخصات که در کجا مشغول بودن جهت شفافیت متشکرم
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
      12 2
      برو بابا... چطوره به روحانی رای دادید ولی از این سید کا میخواید؟ زورتون به روحانی نمیرسه؟ خدا نگذره ازونایی که بهش رای دادن
  • رضا IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    21 1
    خدا قوت جناب رییسی
  • ش. AE ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    14 1
    دست مرتضی علی به همراه شما خدا قوت پسر فاطمه
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    14 1
    خدایا این سید بزرگوار را در نابودی ریشه فساد کمک کن امین
  • US ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    6 4
    یعنی باور کنیم کارد دسته خودش رو می بره؟!
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
      1 1
      این اراجیف چیه؟ ریشه فساد باید از بیخ و بن کنده بشه
  • DE ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    6 0
    حجت الاسلام رئیسی: مردم را در جریان اقدامات مبارزه با فساد قرار می‌دهیم/ هیچ گونه حاشیه‌سازی ما را گرفتار نخواهد کرد /روحانی (داداچ میگری!) به مردم میگویم چه کسی کشور را تعطیل کرده است.لابد تقویم!
  • سربدار IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    0 0
    آیت الله خزعلی : در زمانی که سیدمحمد خاتمی به وزارت ارشاد منصوب شد برای عرض تبریک به خدمت آیت الله العظمی خاتمی (پدر محمد خاتمی) رفتیم که با ناراحتی ایشان مواجه شدیم!!! ایشان گفت :( او ) خطرناک است! پسرم غرب زده است!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس