تیم های ملی فوتبال ایران - عراق

با تعیین مکان برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل عراق، فدراسیون عراق کشوری را برای میزبانی اش در نظر گرفت که هرگز در آنجا موفق به شکست یوزهای ایرانی نشده است.

سرویس ورزش مشرق – با مرور تاریخچه دیدارهای رودرروی تیم ملی کشورمان با تیم ملی فوتبال عراق در خاک اردن مشخص می شود تاکنون تیم ملی مان در این کشور مقابل عراق تن به شکست نداده است. بلکه آمار نشان می دهد برتری نسبی همواره در اردن با تیم ملی ایران بوده است.

تیم ملی کشورمان در حد فاصل سالهای ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ در مجموع ۴ بار با تیم ملی فوتبال عراق دیدار داشته که هر ۴ بازی در امان اردن برگزار شده است.

بیشتر بخوانید:
 

بحرین فرصت هت تریک در عراق را از ایران گرفت

*دیدار اول؛ برد ایران

۱۲ مهر ۱۳۸۵ برای نخستین بار تیم ملی مان در خاک اردن رودروی عراق به میدان رفت. این مسابقه در چارچوب رقابتهای ال جی در سال ۲۰۰۶ برگزار شد که تیم ملی مان با هدایت امیر قلعه نویی ۰-۲ عراق را شکست داد. شیث رضایی و مهدی رجب زاده گلزنان ایران در آن مصاف بودند.

*دیدار دوم؛ تساوی با عراق

۲۶ خرداد ۱۳۸۶ دومین دیدار در چارچوب مسابقات غرب آسیا به میزبانی امان اردن برگزار شد. تیم ملی مان در مراحل مقدماتی با عراق ۰-۰ مساوی کرد. سرمربیگری تیم ملی مان که با عنوان "تیم ب ایران" در آن مسابقات شرکت کرده بود برعهده پرویز مظلومی بود.

*دیدار سوم؛ دومین برد

۳ تیر ۱۳۸۶ و در دیدار فینال همان رقابتهای جام ال جی تیم ملی مان موفق شد عراق را با گلهای حسین بادامکی و هاشم بیک زاده ۱-۲ شکست بدهد و عنوان قهرمانی مسابقات غرب آسیا را از آن خود کند.

*دیدار چهارم؛ سومین پیروزی

۹ مهر ۱۳۸۹ چهارمین و آخرین رویارویی تیم ملی مان با عراق در خاک اردن برگزار شد. در چارچوب مسابقات غرب آسیا با سرمربیگری افشین قطبی. دیداری که البته ایران با نتیجه ۱-۲ و گلهای سید جلال حسینی و محمد غلامی موفق به شکست عراق شد.

*دیدار پنجم؛ نتیجه نامشخص

۲۳ آبان ۱۳۹۸ پنجمین رویارویی دو تیم به میزبانی عراق در کشور ثالث باز هم در امان پایتخت کشور اردن برگزار خواهد شد. مسابقه ای که به دلیل شرایط ناآرام این روزهای عراق فیفا دستور به برگزاری اش در کشوری غیر از عراق داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس