کد خبر 1008675
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
۲۰۰ میلیارد کلاهبرداری از مالکین "بنز" و "بی‌ام‌و"

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری کلاهبرداری که سوژه‌های خود را از کانال تلگرامی هواداران بنز انتخاب کرده بود، خبر داد و گفت: متهم ۲۰۰ میلیارد ریال از مال باختگان کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش مشرق، سرهنگ کارآگاه "جهانگیر تقی پور" گفت: ابتدای مهر ماه امسال تعدادی از شهروندان به مراجع انتظامی و قضائی مراجعه و از فردی به جرم کلاهبرداری و فروش مال غیر شکایت کردند؛ پرونده‌های تشکیل شده از سوی شعبه ۱۰ بازپرسی ناحیه ۵ تهران برای دستگیری متهم در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

از تسلط بر ۶ زبان زنده دنیا تا «کف‌زنی» در کسری از ثانیه +عکس و فیلم

وی عنوان کرد: مال باختگان در اظهارات مشابهی بیان داشتند فرد یاد شده با استفاده از کانال تلگرامی هواداران بنز، کسب و کار خود را تبلیغ می‌کرد و به بهانه خرید قطعات خودروهای بنز و بی ام و از کشورهای حوزه خلیج فارس و گرجستان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال از آنان دریافت کرده و در مواردی حتی خودروهای امانی مال باختگان را فروخته است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارآگاهان با دستور قضائی برای دستگیری متهم به محل کار وی مراجعه کردند، بیان داشت: در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که وی از محل کارش گریخته و بدین ترتیب محل کسب با دستور قضائی پلمب شد.

وی عنوان کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهم را در شهر پرند شناسایی و پس از مراقبت‌های ویژه پلیسی، وی را با دستور قضائی در روز ۱۲ آبان ماه دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به اداره چهارم پلیس آگاهی منتقل کنند.

تقی پور با اشاره به اینکه متهم پرونده ۳۸ ساله، دیپلمه و متاهل است، گفت: وی در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار داشت: سابقه دار بوده و تا کنون ۲ مرتبه به زندان رفته و به همین دلیل با نام جعلی به بهانه خرید و فروش خودرو و قطعات یدکی از مال باختگان کلاهبرداری می‌کرده است.

وی تصریح کرد: در داد خواست یکی از شکات آمده متهم متعهد شده بود در قبال دریافت مبلغ قابل توجهی از وی، یک دستگاه خودرو ۲۰۶ به مال باخته تحویل بدهد، ولی از لحظه واریز وجه، متهم فراری شده و پاسخگوی تلفن‌ها نبوده است.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری را ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: تاکنون ۱۵ تن از مال باختگان، متهم را شناسایی کرده اند و وی با دستور قضائی برای تکمیل تحقیقات و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    متاسفانه زندان شده کلاس آموزش نقشه ریزی و یارگیری برای دزدی و خلافکاری بعد از آزادی! ای کاش به جای زندان مجرمین رو مجبور به کارهای سخت و طاقت فرسا میکردن تا هم هزینه خورد و خوراکشون رو تامین کنند هم درس عبرت بشه براشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس