مرحله سوم رزمایش پدافند هوایی نیروهای مسلح كشورمان صبح روز چهارشنبه با ارزیابی انواع رادارهای موجود در منطقه عمومی و عملیاتی رزمایش و استفاده از رادارهای تولید داخل كاشف و مطلع الفجر آغاز شد.

به گزارش مشرق به نقل از ستاد خبری رزمایش ثارالله، در این مرحله از رزمایش انواع رادارهای ثابت و متحرك بومی و بهینه سازی شده توسط متخصصان كشورمان تحت شبكه یكپارچه پدافند هوایی و مراكز كنترل و فرماندهی منطقه ای مورد بهره برداری و نظارت شبكه یكپارچه پدافندی كشور قرار گرفت.

استفاده از رادارهای تاكتیكی كاستا و نبو و رادارهای تولید داخل مانند كاشف و مطلع الفجر به منظور كشف، شناسایی و اعلام خبر به یگان های عمل كننده از ویژگی های سومین مرحله این رزمایش بود.

بهره گیری از همه رادارهای موجود در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران و استفاده از اطلاعات آنها در شبكه فرماندهی و كنترل یكپارچه پدافندی، از جمله دیگر محورهایی بود كه در این روز انجام شد. همچنین در این مرحله از رزمایش طرح های ابتكاری برای شناسایی سامانه های مدرن دشمن فرضی توسط رادارهای كشور نیز در دستور كار قرار گرفت.

رزمایش ثارلله از عصر روز دوشنبه با رمز یا امام حسین (ع) در گستره ای به وسعت 190 هزار كیلومتر مربع در جنوب كشور ( به مركزیت منطقه پدافند هوایی بوشهر) آغاز شد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس