تلویزیون نمایه

احسان علیخانی در صفحه‌مجازی با اعلام شروع پیش‌تولید «عصر جدید»، اسفندماه را زمان پخش فصل دوم مطرح کرد.

به گزارش مشرق، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

ماجرای "وارش" با بازی بهنام تشکر در نوبت پخش

مجموعه تلویزیونی "وارش" به کارگردانی احمد کاوری در حالی آخرین مراحل تولید را سپری می‌کند که در نوبت پخش از تلویزیون قرار دارد.

آخرین مراحل فنی "وارش" به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی محمودرضا تخشید در حال انجام است تا بزودی آماده پخش شود.

بیشتر بخوانید:

استفاده از کلمات انگلیسی؛ ژست آدم‌های بی‌سواد!

سنجاق نوستالژی به قاب تلویزیون

آیا فیلم "مطرب" خواهان تغییر رفتار جمهوری اسلامی است؟!

محمدکامبیز دارابی مجری طرح این پروژه و نویسندگی را جابر قاسمعلی به عهده داشته است.

"وارش" یک درام پرفراز و نشیب تاریخی و عاشقانه و اقتباسی از رمان مطرح «مهاجران» هاوارد فاست نویسنده مطرح آمریکایی است. این سریال ۳۴ قسمت دارد و پخش آن برای اواخر پاییز امسال از شبکه سه سیما پیش‌بینی شده است. داستان مجموعه از دهه ۳۰ روایت می‌شود و قصه‌ای پرفراز و نشیب را به تصویر می‌کشد که در ادامه به دهه حاضر نیز می‌رسد.

علیرضا کمالی، بهنام تشکر، علیرضا جلالی‌تبار، هدایت هاشمی، برزو ارجمند، امیررضا دلاوری، داریوش کاردان، شهرام قائدی، رحیم نوروزی، رامین راستاد، مهدی امینی‌خواه، سهیلا رضوی، حدیثه تهرانی، نیلوفر شهیدی، الهام طهموری، علی سلیمانی، فرخ نعمتی، کورش سلیمانی، نسرین بابایی، افشین سنگ‌چاپ، آوا دارویت، قربان نجفی، فریبا طالبی، مینا نوروزی، فریده دریامج، سهی بانو ذوالقدر، ساناز سماواتی، وحید شیخ زاده، پیام احمدی‌نیا، بهراد خرازی، فرج‌الله گلسفیدی، انوش نصر، کرامت رودساز، حمیدرضا داوری، مهدیه کوهستانی و ... در این سریال بازی داشته‌اند.

در خلاصه داستان این سریال آمده: یارمحمد برای فرار از گرسنگی و خشکسالی به شمال کشور می‌رود تا شغل ماهیگیری را پیشه کند. او که نمی‌داند ماهیگیریِ آن منطقه در سلطه گردنکشی به نام تراب است، به دریا می‌زند و مقابل تراب می‌ایستد. وارش بیوه جواد که سالها تراب در خیال ازدواج با اوست، با دیدن دلاوری یارمحمد دل به او می‌بندد و به تراب جواب رد می‌دهد. تراب نقشه‌ای می‌چیند تا یارمحمد را از سر راه بردارد، اما اتفاقی که هیچکس انتظارش را نمی‌کشد، از راه رسیده و سرنوشت آدم‌ها را به هم پیوند می‌زند.

آی‌فیلم به‌ شرط خنده/ از "چک برگشتی" تا "نون خ"

شبکه آی‌فیلم این روزها جدول پخش کانال فارسی را از سریال‌های طنز و کمدی از "باغ سرهنگ" تا "نون خ" پرکرده است.

در این روزها چهار سریال از هشت سریال در حال نمایش در کانال فارسی، در ژانر طنز و کمدی قرار دارند. سریال "باغ سرهنگ" فلورا سام، با بازی فرهاد آئیش، نیما فلاح، سحر ولدبیگی، مریم سعادت، آناهیتا همتی و مجید صالحی ساعت ۱۷ هر روز روی آنتن می‌رود. خلاصه داستان این مجموعه از این قرار است: هادی در حال تلاش برای انتشار اولین آلبوم موسیقی خود است، او منتظر گرفتن مجوز اشعار آلبوم جدیدش است تا از پدرش کمک مالی بگیرد. او به دختری با نام سمیرا علاقه‌مند است و علی‌رغم مخالفت خانواده‌اش با او ازدواج می‌کند.

"خروس" سریال طنز دیگری است که ساعت ۱۹ هر روز راهی پخش می‌شود؛ این سریال را سعید آقاخانی کارگردانی کرده و یوسف تیموری، سیدجواد رضویان، ملیکا شریفی‌نیا، حمید لولایی، عزت‌الله مهرآوران و سپند امیرسلیمانی در آن بازی کرده‌اند. "خروس" روایت جالب زندگی پدری است که دچار مشکل غیرمنتظره‌ای می‌شود؛ این مشکل خانواده را به تکاپو می‌اندازد و پسر خانواده با همفکری دوستانش تلاش می‌کند تا چاره‌ای برای رفع این مشکل بیندیشند.

باکس ساعت ۲۰ نیز با مجموعه طنز "چک برگشتی" با بازی ریما رامین‌فر، امیر جعفری، هومن برق‌نورد، بهاره رهنما و هدایت هاشمی‌پر شده است؛ "چک برگشتی" محصول سال ۱۳۹۱ و به‌کارگردانی سیروس مقدم است. در این سریال می‌بینید: دکتر مشرفی یکی از کاندیدهای مجلس است. مشاور او لطیف باید هرماه بابت مهریه همسر سابق خود رویا، دو سکه به او بدهد. همین دو سکه باعث دردسر او و مشرفی می‌شود.

"نون خ" به‌ کارگردانی سعید آقاخانی، آخرین سریال طنز آی‌فیلم است که نوروز امسال از شبکه سه سیما پخش شد و این بار هر شب ساعت ۲۱ برای آی‌فیلمی‌ها نمایش داده می‌شود؛ در این سریال اتفاق می‌افتد: نورالدین خانزاده صاحب یک کارگاه فرآوری تخمه آفتاب‌گردان است. کشاورزان هم‌محلی نورالدین، محصول تخمه آفتاب‌گردان خود را به نورالدین فروخته‌اند. نورالدین این محصول را به میرزایی ساکن تهران فروخته‌ تا آن را در کشور ترکیه به فروش برساند.

خبر می‌رسد که میرزایی از دنیا رفته‌ و کشاورزان که از این خبر مطلع می‌شوند هر یک به نحوی سعی می‌کنند تا پول محصولاتی را که به نورالدین خانزاده فروخته‌اند، از او بگیرند. نورالدین هم متوجه می‌شود که او در اواخر زندگی‌اش آه در بساط نداشته‌ است. سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، هومن حاجی‌عبداللهی، فریده سپاه‌منصور، نعیمه نظام‌دوست و سیاوش مفیدی در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند. بازپخش این مجموعه‌ها در دو نوبت به‌فاصله هشت ساعت تقدیم نگاه علاقه‌مندان به مجموعه‌های طنز ایرانی می‌شود.

"فوق سری" فخیم‌زاده، انگلیسی شد

سریال طنز و پلیسی "فوق سری" در آی‌فیلم با دوبله انگلیسی برای مخاطبان انگلیسی‌زبان این شبکه به‌نمایش گذاشته و جایگزین مجموعه "گارد ساحلی" در کانال انگلیسی این شبکه می‌شود.

موضوع این سریال از این قرار است که سرهنگ نادری که یکی از فرماندهان ستاد مبارزه با مواد مخدر است با سرهنگ نصرالهی دوست و همکار قدیمی است و رفت‌وآمد خانوادگی دارند. قصه این سریال درباره یک عملیات فوق سری در نیروی انتظامی است که فقط پنج نفر از آن اطلاع دارند.

مهدی فخیم‌زاده، حبیب دهقان‌نسب، بیوک میرزایی، فریبا کوثری، شقایق فراهانی، رامین راستاد، امیرمحمد زند، مهدی کاسه‌ساز، گلناز خالصی، حمید قلی‌خانی، رانا قیصرنژاد، مهدی محمودی‌نژاد، حکیمه وثاقتی، ساناز بندانی و محمد صادقی بازیگران این مجموعه پلیسی هستند.

مجموعه "فوق سری" از دوشنبه ۲۰ آبان هر شب ساعت ۲۲ به‌وقت GMT و ۰۱:۳۰  به‌وقت تهران روی آنتن می‌رود؛ بازپخش آن در ساعت‌های ۴، ۱۰ و ۱۶ به‌وقت GMT خواهد بود.

ویژه برنامه‌های شبکه قرآن در "هفته وحدت"

همزمان با فرارسیدن ایام ولادت باسعادت پیامبر مهربانی حضرت رسول اکرم(ص) و آغاز "هفته وحدت"، شبکه قرآن و معارف سیما ویژه برنامه‌هایی را به همین مناسبت به روی آنتن خواهد برد.

"مهربان" عنوان ویژه برنامه زنده این شبکه در هفته وحدت خواهد بود که از روز جمعه ۱۷ تا شنبه ۲۵ آبان‌ماه هرشب با حضور کارشناسان معارفی اهل تسنن و تشیع از ساعت ۲۲ الی ۲۳ پخش خواهد شد.

پخش محافل انس با قرآن از مساجد استان های مختلف سراسر کشور در برنامه «سوره مهربانی» همه روزه در ساعت ۱۸ با حضور قاریان مطرح به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

سریال «جابربن حیان» و تله فیلم «محمد رسول الله(ص)» نیز هرشب ساعت ۲۳:۳۰ و تکرار آن هر روز ساعت ۸ صبح این ایام تقدیم مخاطبان علاقه مند به فیلم و سریال می شود.

پخش وله، میان برنامه، مدیحه سرایی مادحین اهل بیت (علیه السلام) و اجراهای گروه های مختلف تواشیح و همخوانی نیز از دیگر تدارکات این شبکه در ایام هفته وحدت است.

رادیو، تئاتر را نقد می‌کند

«صدادر صحنه» برنامه‌ای درباره نقد نمایشنامه‌های در حال اجرا در سالن‌های تهران است که روزهای شنبه از رادیو نمایش پخش می‌شود .

ژاله محمد علی تهیه کننده و سردبیر این برنامه رادیویی ضمن اعلام این مطلب افزود : این برنامه به نقد نمایشنامه‌های که در سالن‌های تهران اجرا می‌شوند می‌پردازد و البته تنها مختص نمایشنامه‌های در حال اجرا نیست؛ در واقع بخش اعظمی از این برنامه درباره نقد این نمایش‌هاست که در این خصوص با تئاتر شهر و مراکزی که زیر نظر مرکز هنرهای نمایشی است ارتباط مداومی داریم .

وی ادامه داد: در این برنامه هفته‌ای یک نمایش که روی صحنه است نقد می‌شود و هر هفته یک میهمان منتقد دارد و میهمان‌ها هم متغیر هستند و در بخش تلفنی هم با کارگردان‌ها و سایر عوامل گفت‌وگو می‌شود و بخش کوتاهی از نمایش روی صحنه نیز پخش می‌شود.

محمدعلی خاطرنشان کرد: بخش دیگر برنامه درباره اتفاقات و رخدادهای تئاتری است که در طول هفته رخ داده و توسط غزل نهانی با تیتر «پرسه در حوالی تاتر» پخش می‌شود و در بخشی دیگر به نام «کلاس فن بیان» که مدرس آن آرش آبسالان است، فن بیان برای بازیگری و گویندگی در تاتر و رادیو به شنوندگان آموزش داده می‌شود.

این تهیه‌کننده رادیویی افزود: بخش دیگر برنامه با عنوان «آنچه گذشت»  به مرور زندگی پیشکسوتان تئاتر می‌پردازد که شهین نجف‌زاده آن را اجرا می‌کند و فرشته فرشاد نویسنده آن است همچنین در بخش «تازه‌های اجرا» مهتا کریمی به معرفی اجراهای جدید تئاتر در تهران می‌پردازد.

محمدعلی در پایان گفت: دلیل زمان پخش این برنامه برای شنبه‌ها این است که روز تعطیل تئاتری‌هاست و فرصت دارند این برنامه را از رادیو نمایش بشنوند .

«صدادر صحنه» به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی و با کارشناسی و اجرای رضا آشفته شنبه‌ها ساعت ۲۱ از  رادیو نمایش پخش می‌شود.

رقابت شبکه دو بر سر حکایت‌های مردمی

مسابقه تلویزیونی "محاکات" با محوریت چالشی برای روایت حکایت‌های مردمی در شبکه دو سیما تولید می‌شود.

مسابقه تلویزیونی "محاکات" در حال حاضر مراحل پیش تولید خود را سپری می‌کند. "محاکات" مسابقه‌ای بزرگ برای حکایت‌گری و روایت داستان‌های زندگی است.

این مسابقه یک چالش دوست‌داشتنی و صمیمی از حکایت‌هایی است که روایتگر آن خود مردم هستند.

"محاکات" رقابتی با حضور هیئت داوران و تماشاچیان است که از تعاملات متعددی شکل می‌گیرد.

شبکه دو سیما تصمیم دارد این برنامه را که در جهت گردهم‌آوری خانواده‌های ایرانی است، از ابتدای دی‌ماه و شب یلدا به روی آنتن ببرد.

ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در "سرچشمه" تلویزیون

شبکه پنج سیما شنبه ۱۸ آبان در برنامه "سرچشمه"، ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را بررسی می‌کند.

رضا سیف اللهی، یکی از پنج دانشجوی شورای اصلی طراح تسخیر لانه جاسوسی که در سال‌های بعد مسئولیت‌های مختلفی از جمله مسئول واحد اطلاعات سپاه و فرماندهی نیروی انتظامی را بر عهده داشته، میهمان این قسمت از برنامه "سرچشمه" است.

این برنامه کاری از گروه تلویزیونی بسیج صداوسیما است که موضوعات مختلف تاریخ انقلاب را با حضور شاهدان عینی و کارشناسان آن موضوع بررسی و برای اولین بار فیلم‌های کمتر دیده شده تاریخ انقلاب را منتشر می‌کند.

برنامه "سرچشمه" هر هفته شنبه شب ساعت ۱۹ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

گسترش همکاری مرکز پویانمایی صبا با رویداد رویازی

رئیس مرکز پویانمایی صبا اعلام کرد که همکاری با تیم‌های تولیدکننده فیلم‌های کوتاه و مجموعه‌های کوتاه موزیکال و تلویزیونی پویانمایی، در صورت حضور تیم‌ها در رویداد رویازی خواهد بود.

در جلسه‌ای که با حضور محمدرحیم لیوانی رئیس مرکز صبا و سیدامیر آقایی دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (به عنوان یکی از مجموعه‌های برگزار کننده رویداد رویازی) برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در جریان برگزاری رویداد رویازی ارائه و دراین راستا، تأکید شد که ساز و کار رویداد رویازی، بستر عادلانه‌ای را برای کشف استعدادهای با کیفیت تولیدکننده پویانمایی و زمینه شفاف و رقابتی را برای تعاملات بین سرمایه‌گذاران محصولات پویانمایی با تیم‌های مستعد از سراسر کشور بوجود می‌آورد.

بر همین اساس، در توافق صورت گرفته بین ستاد اجرایی رویداد رویازی و مرکز صبا، لیوانی مدیر این مرکز اعلام کرد همکاری با تیم‌های تولید کننده فیلم‌های کوتاه و مجموعه‌های کوتاه موزیکال و تلویزیونی پویانمایی، در صورت حضور تیم‌ها در رویداد رویازی خواهد بود و این مرکز، در دومین رویداد رویازی ۹۸، علاوه بر حضور موثر در جریان برگزاری رویداد رویازی، اقدام به ارزیابی و انتخاب طرح‌های مجموعه‌های کوتاه موزیکال و تلویزیونی خواهد کرد. امید است گسترش همکاری مرکز صبا با رویداد رویازی، زمینه مساعدی را برای توسعه همکاری‌های دیگر سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه پویانمایی فراهم آورد.

دوره منتورشیپ (مربی‌گری طرح‌های کسب و کار پویانمایی) دومین رویداد رویازی از سه‌شنبه ۱۴ آبان‌ماه در مرکز انیمیشن و تلویزیون حوزه هنری آغاز شده است.

همچنین دومین رویداد رویازی در هفته آخر آذر ماه با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

اسفندماه زمان شروع فصل دوم "عصر جدید"

فصل دوم برنامه تلویزیونی "عصر جدید" هم با رویکرد استعدادیابی در زمینه‌های هنری، ورزشی و سرگرمی تولید می‌شود.

علیخانی پیش تولید فصل دوم "عصر جدید" را به صورت رسمی اعلام کرد.

فصل اول مسابقه استعدادیابی "عصر جدید" سال گذشته روی آنتن رفت و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

احسان علیخانی مجری و تهیه‌کننده این برنامه به تازگی در صفحه مجازی این برنامه با انتشار ویدئویی به مخاطبان خود گفت: پیش تولید فصل دوم "عصر جدید" را به طور رسمی آغاز می‌کنیم و اسفندماه پیش‌روی شما هستیم. صحنه فصل دوم عصر جدید منتظر شماست....

در فصل اول عصر جدید فاطمه عبادی (هنرمند نقاش با شن)، محمد زارع (آکروبات کار)، پارسا خائف (خواننده نوجوان)، سعید فتحی روشن (شعبده باز و منتالیست) وگروه دختران نینجا (هنرهای رزمی) به ترتیب نفرات اول تا پنجم شدند.

برنامه تلویزیونی "عصر جدید" با رویکرد استعدادیابی در زمینه‌های هنری، ورزشی و سرگرمی تولید می‌شود.

فصل اول این مسابقه تلویزیونی با اجرای احسان علیخانی و داوری رویا نونهالی، آریا عظیمی نژاد، بشیر حسینی و امین حیایی روی آنتن رفت.

کتابِ «جاده جنگ» در رادیو، شنیدنی شد

مقاومت مردم ایران در مقابل هجوم روس ها در کتاب صوتی «جاده جنگ» رادیو نمایش شنیدنی شد .

"جاده جنگ" نوشته منصورانوری شامل ۱۴ جلد کتاب است که در ۷۰قسمت  برای رادیو نمایش تولید می‌شود و به خاطر ارزش بالا، تصویر مستند گونه و نمایشی و رمان گونه این اثرعلاوه براینکه رمان کاملی است در عین حال مستندات قابل تأملی از تاریخ ایران  را مطرح می‌کند .

اشرف‌السادات اشرف‌نژاد تهیه‌کننده کتاب صوتی "جاده جنگ" ضمن اعلام این مطلب افزود: در یک نگاه کلی داستان این اثر از روز سوم شهریور ۱۳۲۰ و هجوم روس‌ها از شمال شرقی خراسان به ایران و اشغال ایران توسط متفقین آغاز می‌شود و با پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به پایان می‌رسد .

وی ادامه داد: در جلدهای میانی این اثر، واقعه پانزده خرداد سال ۴۲، فعالیت مبارزاتی گروه‌های اسلامی، تظاهرات مردمی، پیروزی انقلاب و خرابکاری گروهک‌های ضد انقلاب نیز روایت می‌شود.

این تهیه‌کننده رادیویی تأکید کرد:  این اثر آنچنان ارزشمند است که جایزه کتاب فصل، جایزه قلم زرین و جایزه ادبی جلال آل احمد را گرفته و درحوزه کتاب تنها کتابی است که ۱۱۰ سکه بهار آزادی دریافت کرده  و رکورد کسب جوایز را شکسته است .

اشرف‌نژاد در پایان گفت: امیدوارم روی کتاب‌های تاریخی بیشتر سرمایه‌گذاری شود چرا که این قبیل آثار ارزش‌های ملی ما را نشان می‌دهد و باعث تقویت روحیه مردم می‌شود.

"جاده جنگ" به تهیه‌کنندگی اشرف‌السادات اشرف‌نژاد، صدابرداری فرزاد شریفی و گویندگی احمد گنجی هر روز ساعت ۱ بامداد از رادیو نمایش پخش می‌شود.

افشین هاشمی به «کتاب‌باز» می‌رود

سروش صحت امشب در برنامه «کتاب‌باز» میزبان افشین هاشمی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و نوازنده ایرانی است.

هاشمی دارای مدرک مهندس شیمی از دانشگاه صنعت نفت آبادان و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده سینما تئاتر، دانشگاه هنر است. او همچنین نوازنده کمانچه است و اجراهایی را نیز در این زمینه داشته‌ است.

هاشمی دارنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «پا برهنه در بهشت» است.

«به نام پدر» و «خیلی دور خیلی نزدیک» از جمله آثار سینمایی است که هاشمی در آنها ایفای نقش کرده است.

«کتاب‌باز» به تهیه‌کنندگی محمدرضا رضاییان و اجرای سروش صحت، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

این برنامه امشب ‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس