پنتاگون نمایه

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که درآمد میادین نفتی شمال شرق سوریه به آمریکا نمی‌رود و به شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا داده می‌شود.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد که درآمد میدان‌های نفتی در شمال شرق سوریه به نیروهای مورد حمایت آمریکا در سوریه و نه خود واشنگتن منتقل خواهد شد.

به گزارش رویترز، «جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون در جمع خبرنگاران گفت: «درآمد از این به آمریکا نمی‌رود، بلکه به نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد) منتقل خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

بازرگانان اسرائیلی برای دزدیدن نفت با «قسد» همکاری دارند

راز طمع ترامپ به نفت سوریه

هافمن همچنین افزود آمریکا از ترکیه انتظار دارد که هر کدام از نیروهای مورد حمایت آنکارا که به ارتکاب جنایت‌های جنگی در شمال شرق سوریه پرداخته‌اند را مورد بازخواست قرار دهد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد واشنگتن برای «محافظت از نفت» سوریه، تعداد محدودی نظامی را در شمال این کشور حفظ می‌کند. وی گفته بود که «ما از نفت محافظت کرده‌ایم و بنابراین، شمار کمی از نیروهای آمریکایی در مناطقی که در آنها نفت وجود دارند باقی خواهند ماند و ما از این مناطق حراست خواهیم کرد و در آینده تصمیم می‌گیریم که با آن چکار کنیم». او همچنین گفته است که نفت دوست دارد و نفت سوریه را عرضه خواهد کرد.

پیش از این «لیندسی گراهام» از سناتورهای نزدیک به ترامپ گفته بود که واشنگتن نمی‌خواهد منابع نفتی شمال سوریه به کنترل دولت مرکزی یا ایران درآید. ترامپ پیشتر از دولت‌های سابق آمریکا به دلیل اینکه نفت غرب آسیا را به کنترل خود درنیاوردند، انتقاد کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    2 1
    سوریه ان میادین نفتی را بمب باران کند
  • ناشناس IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    0 1
    خب معلومه دوسر سوده نفت رو میبرید به جای پولش به کردها سلاح میدید وبا همین گردش مالی بچرخ تا بچرخیم .کردهای عزیز این امریکا کور میکنه که شفا نمیده.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    0 1
    اگر راست می گویید، یک میلیون بشکه در روز نفت عراق را به خود شان بر گردانید و آنرا ندزدید. دروغ گویی بس است. در زمان حکومت پل برمر بر عراق چهار میلیارد دلار پول نفت عراق گم شد و هنوز آمریکا میگوید نمیداند این پول را چه کرده. آمریکایی ها برای نفت ناموس شان را هم می فروشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس