سینما نمایه

بیانیه‌ای با امضای گروهی از سینماگران شبه‌روشنفکر در اعتراض به آنچه سانسور و نبود امنیت شغلی خوانده‌اند، با استقبال گسترده رسانه‌های ضدایرانی خارج از کشور همراه شد.

به گزارش مشرق، همه سایت‌ها و شبکه‌های تلویزیونی فارسی‌زبان که با بودجه نهادهای امنیتی دولت‌های غربی اداره می‌شوند، روی این بیانیه مانور خبری دادند و به بهانه آن، علیه کشورمان دست به فضاسازی زدند.

بیشتر بخوانید:

درخواست خانه سینما از قوه قضائیه برای قانون‌شکنی!


هر چند که بسیاری از امضا کنندگان این نامه افراد چندان شناخته‌ شده‌ای نیستند. در میان اینان؛ نام سازنده یک فیلم ضدایرانی مقیم استرالیا نیز دیده می‌شود. اتفاقی که نشان می‌دهد، این بیانیه بیشتر مصرف خارجی دارد تا داخلی. چرا که اغلب امضا کنندگان آن، پای ثابت جشنواره‌ها و محافل غربی هستند اما طی یک سال اخیر، روی خوشی از آن جشنواره‌ها ندیده‌اند؛ حتی جشنواره‌هایی چون کن و برلین در دوره اخیر خود یک فیلم از این طایفه را نیز راه نداده‌اند. بنابراین، مخاطب اصلی انتشار چنین بیانیه‌ای مسئولان سینمایی کشورمان نیست، بلکه نوعی خوش‌رقصی برای نهادها و اتاق‌فکرهای سینمایی در اروپا و آمریکای شمالی است.


باید دید که آیا این نامه و بازتاب گسترده آن به عنوان تبلیغی علیه جمهوری اسلامی ایران در رسانه‌های غربی، باز هم پای این سینماگران را به سواحل کن و خیابان‌های برلین باز خواهد کرد؟!


با توجه به انفعال حراست سازمان سینمایی و وزارت ارشاد اما از حراست صداوسیما انتظار می‌رود که توجه ویژه‌ای به این بیانیه و امضاکنندگان آن داشته باشد. برخی از امضاکنندگان با سیما همکاری داشته‌اند و دارند و از قبل این همکاری به نام رسیده‌اند!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    3 0
    یعنی اختیار داشتم دونه دونتون رو با هزینه شخصی میفرستادم پیش کدخداتون هر فیلمی ( هر فیلمی ) دوس دارین بازی کنین.. البته یه چیز دیگه باید می گفتما ولی خب پخش نمیکنه چیکار کنم.!!! خداوکیل شما ایرانی هستین؟؟ رسما فرهنگ جامعه رو دارن به گند می کشن.. لااقل تو حوزه ی خودتون یه کم سرآمد بشین یه بازی خوب اخلاق خوب.. عین کپک افتادن تو مردم.!!
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    12 0
    سینما گران که بخش عمده مشکلات فرهنگی و... کشور از رفتارها و کارهای آنان الگو می گیرد، باید غربال شوند!
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    12 0
    حالا دیگه وقت شکایت مردمی از ترویج خشونت ،سیاه نمایی،فساد و فحشا توسط این به اصطلاح سینماگران در جامعه به قوه قضاییه است.وگرنه یه ماه دیگه تو جشنواره بیحیایی فجر کل نظام رو مورد لطف خودشون قرار میدن.با اینا باید مثل خودشون رفتار کرد.پس بسم ال...یا علی
  • سید IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    5 0
    این «هنربندها» اغلب شان فیلم سازی و سینمای دوره پهلوی را می پسندند و یا حتی از بازماندگان سینمای آبگوشتی آن دوران هستند و از لحاظ فکری و اندیشه شایسته و در خور همان دوران!
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    7 0
    واقعاً فقط می شود گفت خیلی نمک به حرام تشریف دارید طرف از هیچ در جمهوری اسلامی به جایزه اسکار گرفتن رسیده اونوقت از سانسور و نبود امنیت شغلی ناله میکنه
  • پويا نوري IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    4 0
    اين سينما ، كه ارزش حتي يك دقيقه وقت گذاشتن براي ديدن فيلم اين سينما را ندارد
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    0 6
    دمشون گرم
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      1 0
      11:50 معلومه دمت بد جوری سوخته ها، دمت حسابی گرم شده خوب میدونی الان چه حالی دارن، نه؟!
    • احسان IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      1 0
      خطاب به 11:50، امیدوارم با این هنرگندها محشور بشی دلبندم.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    2 0
    هرچه به پرونده های فساد خیلی آقازاده ها نزدیکتر می شویم. پادوهای دشمن و ضد انقلاب بیشتر خودشون رو جِر می دهند. بپا دوتیکه نشی آرتیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس