شیخ دیاباته

شیخ دیاباته پس از چهار ماه حضور در کشورمان که همراه با انتقادات زیادی از سوی کارشناسان به ویژه مهاجمان اسبق تیم استقلال بود در یکی از مهمترین دیدارهای فصل ۳ گل برای استقلال زد.

سرویس ورزش مشرق – مهاجم ۱۹۴ سانتی متری و سیه چرده مالیایی استقلال پس از مصدومیتی که در مسجد سلیمان به آن دچار شد مدتی از میادین دور بود و سپس ایران را ترک کرد  پس از حدود ۲ هفته به تهران برگشت. او که در دیدار زیبا و تماشایی تیمش برابر تراکتور نمایشی فوق العاده با زدن سه گل داشت پیش از این تنها یکبار موفق به تکرار چنین اتفاقی شده بود.

در فصل ۱۴-۲۰۱۳ زمانی که او در سطح اول فوتبال فرانسه (لوشامپیونه) توپ می زد اولین بار طعم هت تریک را چشید. شیخ دیاباته در دیدار تیمش (بوردو) مقابل گنگام که حالا در لیگ دو فرانسه حضور دارد در دیداری که در پایان با نتیجه ۱-۵ به سود یاران شیخ به پایان رسید سه گل تیمش را در کمتر از ۲۰ دقیقه به ثمر رساند و بوردو را ۰-۳ جلو انداخت. او در آن دیدار هم مانند بازی با تراکتور هر سه گل اول تیمش را به ثمر رسانده بود. مسابقه ای که در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ برگزار شد. زمان گذشت و تاریخ پس از ۵ سال و ۶ ماه و ۱۲ روز برای دیاباته تکرار شد و این مهاجم بلندبالا موفق شد برای دومین بار هت تریک کند.

جالب تر اینکه در همان ایام (آپریل ۲۰۱۴) و در لیگ برتر سیزدهم کشورمان و در هفته پایانی، تیم استقلال در خانه میزبان تراکتور بود. دیداری که در پایان با نتیجه ۱-۳ به سود مهمان تبریزی به پایان رسید. فرشاد احمد زاده، محمد نصرتی و کریم انصاریفرد هر سه گل تراکتور را زده و تک گل استقلال را حنیف عمران زاده به ثمر رساند. در آن فصل امیر قلعه نویی سرمربی استقلال بود و تونی اولیویرا هدایت تبریزی ها را بر عهده داشت. استقلال در آن فصل با همان باخت پنجم شده و سهمیه لیگ قهرمانان ۲۰۱۵ را از دست داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس