کد خبر 1006154
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
داعش

فرماندهی عملیات مشترک عراق می‌گوید نیروهای امنیتی هویت سرکرده جدید گروه تروریستی داعش را شناسایی کرده‌اند.

به گزارش مشرق، فرماندهی عملیات مشترک عراق می‌گوید اطلاعات دست‌اول در مورد سرکرده جدید گروه تروریستی داعش در اختیار دارد.

«تحسین الخفاجی»، سخنگوی این عملیات شامگاه جمعه (دهم آبان) گفت که دستگاه‌های امنیتی عراق اطلاعات اولیه از «ابوابراهیم العاشمی القُرشی»، سرکرده جدید داعش و لیست اطلاعاتی از برخی افراد نزدیم به ابوبکر البغدادی، سرکرده معدوم این گروه تروریستی  دارند.

بیشتر بخوانید:

او گفت: «ابوابراهیم الهاشمی القرشی جزو افراد نزدیک به بغدادی نبود و او از افراد رده سوم داعش و اصالتاً عراقی است. با این حال، نامزدی وی برای [سرکردگی داعش] به این دلیل بود که سرکرده‌های نزدیک به بغدادی داعش در حمله هوایی اخیر کشته شده‌اند».

آمریکا یکشنبه این هفته (پنجم آبان) اعلام کرد که ابوبکر بغدادی به همراه سخنگوی داعش در حمله هوایی این کشور به مقر این گروه تروریستی در روستای «باریشا» استان ادلب کشته شده است.

گروه تروریستی داعش دیروز پنجشنبه (نهم آبان) طی بیانیه‌ای ضمن تأیید کشته شدن بغدادی، ابوابراهیم را «خلیفه جدید» و جانشین ابوبکر البغدادی معرفی کرد.

به گزارش شبکه سومریه، سخنگوی عملیات مشترک عراق در ادامه گفت: «گروه تروریستی داعش از کنیه جدید و ناشناخته برای سرکده جدید خود استفاده کرده تا هویت آن همانند ابوبکر بغدادی ناشناخته بماند و فاش نشود».

این فرمانده عراقی گفت که در روزهای آینده نیروهای عراقی اطلاعات کافی و زیادی در مورد سرکرده جدید داعش به دست خواهند آورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    1 0
    این فرمانده عراقی گفت که در روزهای آینده نیروهای عراقی اطلاعات کافی و زیادی در مورد سرکرده جدید داعش به دست خواهند آورد. هیچ وقت کارتون به دستگیری طرف نمی کشه . بغدادی همش تو عراق ول می چرخید فقط گزارش در می کردید و عاجز از گرفتنش بودید بدبخت ها
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    عرضه دستگیری ندارید فقط گزارش نشون می دید
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    حرف فقط بلدید بزنید . ولی عاجز از شکار این جنایت کار ها
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    بجای امار دادن یه بارم دستگیر کنید صد بار امار بغدادی رو دادید ولی هر بار قصر در میرفت و در نهایت سر از ادلب در اورد . واقعا که بی عرضه هستید
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    1 0
    ابوبکر بغدادی هر غلطی دلش خاست کرد اون وقت شما گزارش میدادید فلان جا قایم شده فلان جا مخفی شده فلان جا رفته دست شویی ... همین
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    0 0
    ابوبکر بغدادی مهره ترکیه بود و در مناطق تحت کنترل ترکیه کشته شد،جانشین وی نیز از ترکمن های عراق و جاسوس میت ترکیه ایت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس