کد خبر 1006026
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
قانون اساسی سوریه

وزرای خارجه برخی کشورهای غربی و غربی در بیانیه‌ای، از آغاز فعالیت کمیته تدوین قانون اساسی سوریه در ژنو استقبال کردند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزرای خارجه کشورهای فرانسه، آلمان، ایالات متحده، مصر، اردن و عربستان سعودی، امروز- جمعه- طی بیانیه‌ای مشترک، از آغاز فعالیت‌های کمیته تدوین قانون اساسی سوریه، که از چهارشنبه گذشته در ژنو آغاز شده است، استقبال کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «این مرحله‌ای سازنده است که از مدت‌ها پیش انتظار می‌رفت، و نیاز به اقدامات و تعهداتی قوی دارد تا موفقیت‌آمیز واقع شود.»

بیشتر بخوانید:

اولین فیلم از لحظه عملیات کشتن ابوبکر بغدادی

بشار اسد: داعش می‌ماند؛ چون صحنه‌گردان آن آمریکاست

این وزیران خارجه خاطرنشان کردند، این ابتکار عمل در راستای تکمیل دیگر بندهای قطعنامه 2254 شورای امنیت انجام می‌شود با توجه به این‌که این بندها در ارتباط با مشارکت دادن تمامی سوری‌ها و از جمله زنان در پروسه سیاسی است.

آنها افزود: «ما از تلاش‌ها برای ایجاد فضایی امن و بی‌طرفانه، که به سوری‌ها اجازه برگزاری انتخابات آزاد و هدفمند تحت نظارت سازمان ملل متحد را بدهد، حمایت می‌کنیم.»

این وزیران خارجه کشورهای مذکور با اعلام این‌که بحران سوریه گزینه نظامی ندارد و تنها راه‌حل، سیاسی است، بر ضرورت اجرای آتش‌بس فوری و واقعی در سرتاسر سوریه تأکید کردند.

کمیته بررسی قانون اساسی سوریه روز چهارشنبه با مشارکت 150 عضو این کمیته شامل نمایندگان دولت، معارضان و جامعه مدنی سوریه در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد.

این نشست با انجام دیدارهای هیئت‌های شرکت کننده تا امروز- جمعه- ادامه خواهد داشت و نشست کمیته کوچک آن شامل 45 عضو از امروز به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد اواخر سال 2015، قطعنامه شماره 2254 را با عنوان «نقشه راه عملیات انتقال سیاسی در سوریه» به اجماع اعضا تصویب کرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس