ژنو

وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس خبری مشترک با همتایان ترکیه‌ای و روسیه‌ای خود اعلام کرد تا هر زمانی که دولت و ملت این کشور بخواهد در سوریه می‌مانیم.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتایان ایرانی و ترکی خود گفت که از روز چهارشنبه نشست‌های گروه‌های سوریه برای کمیته قانون اساسی سوریه آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: «آغاز نشست‌های کمیته قانون اساس سوریه پیروزی برای دولت،‌مخالفان و ملت سوریه است و روسیه کاملا از این روند حمایت می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

برگزاری نشست سه جانبه وزرای خارجه عضو روند آستانه در ژنو

بیانیه کشورهای عضو روند آستانه در ژنو

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد که کار کمیته باید بدون هرگونه دیکته خارجی به پیش برود و از ایران برای همکاری در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: «هرگونه استفاده از منابع طبیعی یک کشور اقدامی غیر قابل توجیه بوده و واشنگتن باید به این موضوع پایبند باشد.»

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این کنفرانس خبری گفت که آغاز فعالیت‌های کمیته قانونی اساسی سوریه پیروزی روند آستانه و توانایی آن برای تحقق نتایج ثابت کرد.

وی افزود: «کمیته قانون اساسی می‌تواند در راستای تغییرات سیاسی بزرگ در سوریه عمل کند.»

وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد: «اطمینان داریم که روند رسیدن به استقرار در سوریه گفت‌وگو میان نظام و مخالفان است.»

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در این کنفرانس خبری گفت: «ملت سوریه برای ۸ سال گذشته از عدم توافق رنج می‌برد و ما تاکید کرده بودیم که هیچ گونه راه حل نظامی برای اوضاع سوریه وجود ندارد.»

وی افزود: «نشست کمیته قانون اساسی سوریه آغاز یک روند است که سختی‌هایی همراه خواهد بود و آغاز فعالیت کمیته قانون اساسی آغاز روند سیاسی در سوریه است.»

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: «ضمانت‌کنندگان روند آستانه باید عدم مداخله خارجی در روند کمیته قانون اساسی سوریه را نیز تضمین کنند.»

ظریف گفت: «ایران و روسیه در سوریه حضور دارد و تا زمانی که دولت و ملت سوریه این را بخواهد در آنجا باقی خواهیم ماند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس