کد خبر 1005304
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
البغدادی

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد، بقایای جسد سرکرده گروهک تروریستی داعش را پس از تأیید هویت از طریق آزمایش «دی.ان.ای» به دریا انداخته‌اند.

به گزارش مشرق، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دوشنبه شب اطلاعات جدیدی از عملیات ادعایی نیروهای آمریکایی برای کشتن «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی «داعش» منتشر کرد.

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت، پس از عملیات نیروهای ویژه این کشور در شمال‌غرب سوریه که آن‌طور که واشنگتن می‌گوید به کشته‌شدن البغدادی منجر شد، جسد مثله‌شده سرکرده داعش به‌سرعت «به یک مکان امن برده شد تا با یک آزمایش دی.ان.ای هویت او تأیید شود». میلی همچنین گفت، جسد ابوبکر البغدادی پس از تأیید هویت به دریا انداخته شد.

بیشتر بخوانید:

منتظر فیلم عملیات قتل «ابوبکر البغدادی» باشیم

رونمایی ترامپ از تصویر سگ شرکت کننده در عملیات کشتن البغدادی

روایت نیویورک تایمز از تناقض اظهارات ترامپ درباره هلاکت ابوبکر بغدادی

مرگ البغدادی رسانه‌های غربی را رسوا کرد

میلی افزود، جسد البغدادی پس از تشریفات اسلامی، به دریا انداخته شده است. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا البته به دریایی که گفته شده جسد البغدادی آن انداخته شده، اشاره ای نکرد. 

مقام‌های دولت پیشین آمریکا نیز گفته بودند جسد «اسامه بن لادن» سرکرده گروهک تروریستی «القاعده» که ادعا کردند سال ۲۰۱۱ توسط آنها کشته شده، به دریا انداخته‌اند.

مارک میلی می‌گوید با آنکه از عملیات، روند تأیید هویت و همچنین بقایای جسد البغدادی تصاویر و فیلم‌های بسیاری تهیه شده اما آنها فعلا قصد ندارند آن را از حالت «طبقه‌بندی شده» خارج کنند. میلی گفت: «ما در حال حاضر برای انتشار آن آمادگی نداریم».

این درحالیست که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت، انتشار «بخش‌هایی خاص» از عملیات کشتن البغدادی را بررسی می‌کند. دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا هیچ‌وقت مستندات تصویری از عملیات ادعایی کشتن بن لادن را به بهانه ایجاد «خطر برای امنیت ملی» آمریکا منتشر نکرد.

نشریه «نیوزویک» روز یکشنبه گذشته، به نقل از یک مقام آمریکایی از مرگ سرکرده گروه تروریستی داعش در «عملیات نیروهای ویژه ارتش آمریکا» خبر داد.

شامگاه یکشنبه نیز ترامپ در یک نشست خبری‌ رسماً ادعا کرد واشنگتن در یک عملیات ویژه موفق شده است البغدادی را در شمال غرب سوریه از بین ببرد. به گفته او البغدادی با منفجر کردن جلیقه‌اش، خود و سه فرزندش را کشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    11 0
    درست مثل بن لادن. خب اگه راست میگید چرا جسد رو نشون ندادید؟ هیچ کدوم از حرفای این امریکاییهای وحشی رو نمیشه باور کرد. داعش بدتر از امریکا. امریکا بدتر از داعش
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
      6 1
      و از همه مهم تر کدخداپرستان بدتر از آمریکا، چون در ظاهر همه چیزشون برادری هست اما...
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    5 0
    یعنی گفتید وما عاقلهای عالم باور کردیم .؟!
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    5 0
    حداقل مینداختین توی کوه که بعدش ما بتونیم بگیم "کدوم کوه" بعد شما بگید همون کوهی که آهو ناز داره ای وله بچه صیاد به پایش دام داره ای وله ...
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    2 0
    آدم یاد این جمله میفته که میگن اگه اذیت میکنی لولو میاد میخوردتا ! / عامریکای جنایت کار خودش داعش درست میکنه خودشم ادعای مبارزه باهاش رو داره ! / خفه خون بگیر که بزودی مانند قوم لوط هلاک خواهی شد
  • مهدی RO ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    1 0
    من اول گفتم حتما کشتندش ولی با این کارشون هر انسانی میگه اینا دروغ میگن و یا زنده گرفتندش یا .... خب دیوانه ها اگه واقعا کشتیدش چرا تو دریا انداختید؟!!! فیلمش که معلومه قابل نمایش نیست چون بعدش معلوم میشه به عملیاتشون زیادی شاخ و برگ دادند و هالیوودیش کردند و.....
  • سید رضا IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    2 0
    آقای ترامپ ! دراز گوش خودتی !!
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    3 0
    البته الان بغدادی در کنار بن لادن و صدام در سواحل میامی نوشیدنی می خورند
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    1 1
    در دروغگویی آمریکای ها که شکی نیست ولی چرا دریا رو آلوده می کنن
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    1 0
    نمرده . داره تو سواحل آنتالیا عشق و حال می کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس