کد خبر 1005284
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
دیاباته

بازیکنی که ۴۵۰ هزار دلار قرارداد خالص با استقلال دارد، تا اینجای لیگ چه کارایی برای این تیم داشته است.

به گزارش مشرق، باشگاه استقلال طبق درخواست آندره‌آ استراماچونی پیش از فصل برای تقویت خط حمله خود سراغ گزینه‌های مختلفی رفت و در نهایت موفق به جذب شیخ دیاباته مهاجم مالی شد. بازیکنی که وقتی به سوابق او نگاه می‌کنیم، در تیم مطرح بوردو فرانسه بازی کرده است.

پس از جدایی ایسما گونکالوس، گادوین منشا، اللهیار صیادمنش و ... هواداران استقلال امیدوار بودند کسی به استقلال بیاید که گره‌ای از مشکلات باز کرده و بتواند در خط حمله موثر باشد، اما دیاباته طی حضورش در استقلال پس از ۴ هفته بازی کردن مصدوم شد و یک ماه و نیم دور از میادین بود.

این بازیکن طی ۴ دیدار ابتدای فصل موفق به گلزنی نشد و در دو دیدار اخیر هم که برای استقلال به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده، نتوانسته در امر گلزنی موفق باشد.

بیشتر بخوانید:

هشدار پیشکسوت استقلال درمورد تراکتور

استقلال در نبود این بازیکن ۳۱ ساله و قدبلند کارش را پیش برده و بازیکنان جوانی، چون مهدی قائدی و سجاد آقایی تا اینجای کار ۶ گل در لیگ برتر و جام حذفی به ثمر رسانده‌اند. نکته‌ای دردناک ماجرا این است که استقلالی‌ها طی چند فصل اخیر بازیکنان بی‌کیفیت زیادی مثل الحاجی گرو، نومایر و ... را با هزینه‌های زیاد جذب کرده‌اند که هیچ کارایی نداشته‌اند.

قصد نداریم عملکرد فنی دیاباته را زیر سؤال ببریم، اما بازیکنی که ۴۵۰ هزار دلار قرارداد خالص با استقلال دارد، چه کارایی برای این تیم داشته است؟ ۴۵۰ هزار دلار چیزی نزدیک به ۵ میلیارد تومان برای استقلال هزینه در برخواهد داشت.

صرف اینکه هوادار دوست دارد بازیکن خارجی به استقلال بیاید، نمی‌تواند دلیلی برای جذب بازیکنانی باشد که عمر فوتبالی خود را سپری کرده یا کیفیت پایینی دارند. شاید دیاباته در ادامه کار بتواند به استقلال کمک کند، اما عملکرد او در دیدار‌های گذشته نشان داده که این تیم بدون مهاجم خود هم موفق بوده و طی ۵ دیدار گذشته به پیروزی رسیده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهبد IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    13 2
    شیخ دیاباته واقعا بازیکن آماتوریه هیچی بلد نیست -تنها دلیل خصوصی نشدن تیمهای استقلال و پرسپولیس همینه که یکسری از قالب کردن این بازیکنان آماتور پول میلیاردی به جیب بزنن-الان اگه به وزیر ورزش بگن میگه امسال خصوصی میشه دقیقا چهار ساله میگه امسال و تا زمانیکه تیمها خصوصی نشوند همین وضع ادامه داره
  • Reza IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    11 0
    واقعا جای تاسف داره که مسئولان باشگاه استقلال چند بار از یک سوراخ گزیده شده و بازهم به کار خود ادامه میدهند لااقل در قرارداداتون با بازیکنهای خارجی قید کنید چنانچه بی کیفیت باشید و نتوانید گل بزنید مبلغ قرارداد به هشتم و۰۰۰۰ کاهش پیدا میکنه و ۰۰۰۰ در هر صورت پول بیت المال نباید صرف این بازیکن های از رده خارج بشه
  • reza IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    4 4
    شما یک رسانه کثیف لنگی هستی
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    2 2
    چهار و نیم میلیاردش میره تو جیب دلال
  • ناشناس IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    1 0
    تیم های ایرانی عوض خریدن بازیکن های بی کیفیت خارجی باید به پایه ها بیشتر اهمیت بدن بازیکن خارجی فقط بدهی بار میاره پول بیت المال حدر می ره با پرورش بازیکن های جوان هم فوتبال مان پیشرفت میکنه هم با ترانسفر به اروپا درامدزایی میشه برای باشگاه ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس