هشدار حزب الله عراق به معترضان درباره اقدامات مزدوران وابسته به محور صهیونیستی-آمریکایی

کارشناس مسائل غرب آسیا درباره آخرین وضعیت عراق گفت: شرایط به سمت عادی شدن پیش می‌رود و علی‌رغم برخی اغتشاشات، در کل، فهم مردم عراق از واقعیت‌های صحنه، کامل‌تر شده است.

به گزارش مشرق، سیّدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تظاهرات در لبنان و عراق گفت: این روزها شاهد دو تحوّل مهم و اساسی در منطقه هستیم؛ یکی اغتشاشات عراق بعد از برگزاری مراسم باشکوه و عظیم اربعین و دیگری تجمعات در لبنان.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه این دو رخداد، هر دو از بستر راهبرد «آشوب سازنده» توسط آمریکایی‌ها طراحی و اجرا شده است، امّا تفاوت‌های قابل توجهی با هم دارند.

بیشتر بخوانید:

صدرالحسینی با بیان اینکه در عراق، آمریکایی‌ها از سال ۲۰۰۶ به بعد، علاقه‌مند بودند تا ساختار سیاسی این کشور را بر هم زنند، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند شرایط طوری رقم بخورد که دولتی بی‌اختیار در عراق حاکم باشد و توازن قوا به‌گونه‌ای برقرار باشد که عراقی‌ها در آینده نزدیک مجدداً دست‌شان را به سوی آمریکا دراز کنند و احساس کنند بعد از خارج کردن آمریکا از عراق، همچنان به آن‌ها نیازمند هستند.

وی افزود: به دلیل عددم موفقیت آمریکایی‌ها در این راهبرد، آن‌ها به‌ تعبیر خودشان درصدد اجرای راهبرد «آشوب سازنده» برآمدند و تلاش کردند تا از بستر مطالبات به‌حق مردم، حداکثر سوءاستفاده را انجام دهند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند از بستر مطالبات اقتصادی، شرایط را به سمت ناامنی‌های ناپایدار و فضاسازی برای فعالیت مجدد بعثی‌ها و داعش فراهم کنند، گفت: باید توجه داشت که مطالبات به‌حق مردم، با آسیب رساندن به مراکز دولتی، آتش زدن ساختمان‌های مهم و ایجاد تنفر در بین شیعیان، تفاوت دارد.

صدرالحسینی ادامه داد: بر همین اساس با توجه به آگاهی‌ای که از روز یکشنبه در بخش‌های عمده‌ای از مردم ایجاد شده، شرایط به سمت عادی شدن پیش می‌رود و علی‌رغم اینکه در نقاط جنوبی عراق و برخی شهرها هنوز هم برخی اغتشاشات همراه با تخریب و آتش‌سوزی است، امّا در کل فهم مردم عراق از واقعیت‌های صحنه، کامل‌تر شده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و مذهبی عراق به میدان آمدند و حمایت خود را از بیانیه مرجعیت و صحبت رئیس دولت اعلام کردند، گفت: مردم و جریان‌های عراق، مسئله امنیت و منافع ملّی را بر منافع گروهی ترجیح دادند و این نشان‌دهنده این است که در روزهای آینده شرایط متعادلی را در عراق مشاهده خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ربذه IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    6 15
    مردم عراق به جهت تبعیت از فرهنگ تعصبی،قبیله ای ، و عدم هدایت توسط رهبری واحد متاسفانه محکوم به تفرقه،تضارب منافع و هرج و مرج ناخواسته اند. حتی هنگام ورود داعش در عراق نیز،گروه های متعصب شیعی تا مدت ها مقابل هم صف آرایی داشتند.تدبیر ایران آنها را به سمت لشگری واحد به نام حشدالشعبی هدایت کرد اما متاسفانه به همان دلیل ریشه ای و فرهنگی تعصب قبیله ای و البته بهره برداری دشمن شاهد ناهنجاری های اخیر هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس