لاریجانی نمایه

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعادلی در پرداخت یارانه‌ها وجود ندارد، گفت: طبقات بالای جامعه، بیشتر از طبقات پایین از یارانه‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی دقایقی قبل در حاشیه ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای دامغان در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تأکید بر اینکه دوره حساسی را با توجه تلاش‌های کشورهای قلدر و بر هم زدن توافق هسته‌ای طی می‌کنیم، بیان کرد: این امر سبب شد تا فشاری بر کشور به خصوص در حوزه‌های نفتی، صادرات و واردات وارد شود.

لاریجانی اضافه کرد: در نخستین اقدام مهم، ستادی به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رسیدگی به مشکلات ناشی از تحریم‌ها تشکیل شده است که در این زمینه به‌خوبی وارد میدان و تصمیمات فوری گرفته و از ظرفیت‌های قانونی در این بخش استفاده شد.

بیشتر بخوانید:

لاریجانی: قلب ملت ایران و عراق به یکدیگر تنیده شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ابتدای کار تکانه‌هایی در زمینه ارز و مشکلاتی در کشور وجود داشت؛ اما تمهیدات اتخاذشده در این ستاد مؤثر بود؛ تصمیمات ده‌گانه‌ای در این ستاد اتخاذ و به قوای مختلف و بانک‌ مرکزی و سایر بانک‌ها ابلاغ شد و توانست آرامش را در بازار ارز در کشور ایجاد کند.

لاریجانی گفت: دشمنان ما هم همواره شیطنت‌های خود را ادامه دادند و جمهوری اسلامی ایران نیز متناسب با آن تصمیماتی اتخاذ کرد و گام‌هایی برداشته شد که مربوط به مسائل هسته‌ای و امور داخلی می‌شد.

وی با بیان اینکه در دو هفته اخیر جلسات مفصلی در خانه ملت در زمینه ساماندهی یارانه‌ها برگزار شده است، با اشاره به طرح هدفمندسازی یارانه‌ها بیان کرد: در زمینه پرداخت یارانه‌ها متأسفانه در کشور تعادل وجود ندارد؛ امروز در شرایطی هستیم که طبقات بالای جامعه، بیشتر از طبقات پایین از یارانه‌ها استفاده می‌کنند و باید برای این بخش تدبیر شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در جلسات مختلفی در مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی این بخش و یافتن شیوه‌های برای بهبود شرایط طبقات پایین جامعه راهکارهایی مطرح شد و هم‌اکنون نیز در دست بررسی است.

لاریجانی ادامه داد: برنامه‌هایی در این زمینه هم در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و هم در دولت در دست بررسی است تا هدفمندسازی یارانه‌ها به‌درستی اجرایی شود.

وی تصریح کرد: یارانه‌های بی‌هدف که بیشتر طبقات بالا از آن بهره‌مند می‌شوند، باید با برنامه‌ریزی دقیقی به طبقات پایین جامعه اختصاص یابد و فشار اقتصادی آنها وضع بهتری پیدا کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از این طرح در دو سه ماه آینده اجرایی می‌شود و بخش مهم‌تر آن در بودجه‌ای که یک ماه آینده به مجلس ارائه می‌شود، گنجانده خواهد شد.

در زمینه تأمین دارو، عقب‌افتادگی‌های امسال در پرداخت سهم بیمه‌های تأمین اجتماعی و سلامت رفع شده است؛ مشکلی در تأمین آذوقه مردم نداریم ولی امسال بخشی از دانه‌های روغنی را وارد می‌کنیم.

لاریجانی با اشاره به فشار زیادی که به واسطه هزینه‌های بالای مسکن به مردم وارد می‌آید، بیان کرد: در بخش مسکن نیز با تمهیداتی نظیر تنظیم و گسترش محدوده روستاها و شهرهای کوچک و متوسط و انبوه‌سازی در شهرهای بزرگ، نیاز مردم را تأمین می‌کنیم. بنیاد مسکن در این زمینه مأموریت‌هایی پیدا کرده تا کمک کند تا جوانان روستایی صاحب مسکن شوند.

وی تصریح کرد: در زمینه تأمین دارو، عقب‌افتادگی‌های امسال در پرداخت سهم بیمه‌های تأمین اجتماعی و سلامت رفع شده است؛ مشکلی در تأمین آذوقه مردم نداریم ولی امسال بخشی از دانه‌های روغنی را وارد می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری چهارمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در دانشگاه دامغان اظهار کرد: باید از بانیان مراسم تجلیل از مبارزان محور مقاومت که همت به خرج دادند، تقدیر کرد؛ چراکه این اقدامات به توسعه فرهنگ مقاومت منجر می‌شود.

لاریجانی امروز در صدر هیأتی وارد دامغان شد و در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافت و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 11
  • CA ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    4 0
    خوب فقط آنها را پیدا کنید و یارانه هاشون را از طریق اخذ مالیات قطع کنید.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    6 0
    همه دولتی ها می گویند ثروت مندان بیشتر یارانه می گیرند. ولی اقدامی نمی کنند . چون رای اصلاح طلب ها فقط از میان ثروت مندان است.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    2 0
    دارن حرف محمود میزنن پدر
  • محمد IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    2 0
    واقعا خسته نباشی دیگه چی بگم اخه ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    2 0
    ببینم، شما بفرمائید تعادلی در حقوق ها وجود دارد مخصوصا بازنشسته ها چرا انقدر به یارانه چسبیده اید ، بودجه دست خودتان است .. خوب تغادل ایجاد کنید تعادل در سن مسئولینی که چهل سال خود و خانواده شان رئیس بودهاند هم ایجاد کنید
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    3 1
    لطفاً قبل از صحبت در مورد یارانه ها و قطع یارانه ها به دلیل نبود بودجه، اول از همه و قبل از مردم حقوق رؤسای قوا، وزرا و نمایندگان مجلس رو کاهش بدهید بعد نوبت مردم
  • DE ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    3 1
    اين اصلاً چه جوري روش ميشه حرف بزنه؟؟؟؟؟!!!!!
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    0 1
    به انتخابات نزدیک میشویم آمریکا بد ه تجلیل های نمایشی تحلیل های آبکی سرکشی های صوری شعارهای تو خالی
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    0 1
    علی آقا راست میگوید هیچ تعادلی در پرداخت یارانه ها وجودندارد ولی یک تعادل حسابی بین ساختمان مجلس ما با قدمت یک قرن واندی ومجلس انگلیس با قدمت 6قرن واندی وجودارد فضای این دو مجلس را باهم مقایسه کنید تا این تعادل را حس کنید
  • IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    0 1
    بخدا وقتی اقای روحانی بعد از برنده شدن در انتخابات 92 وقول اصلاح یارانها را داد مجموع دریافتی خود وهمسرم در ماه زیر 3میلیون بود وبخاطر کمک به همنوعان ثبت نام برای یارانه نکردم ولی الان دوپسرم ازدواج کرده وفاقد شغل ودرآمد هستند ومن شرمنده انها هستم ایا اقای لاریجانی متوجه حال روز امثال من هستندیا اینکه فقط حرفهای فیلسوفانه میزند
  • علی کریمی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    3 1
    ما که بازنشسته هستم حق حقوق ۳۰ سال کارمکن بعد از ۳ سال هنوز ندادن قوز بالا قوز یارانه مون قطع کردن بچه هامون تحصیل کرده وبیکاران
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    1 1
    او عمدا دارد خود را به آن راه می زند. آن یارانه ای که هر کس مصرف بیشتر بکند بیشتر یارانه گرفته است همان سوبسید یا یارانه غیر مستقیم است. اما بیشتر آن یارانه ها الان آزاد شده است. یارانه مستقیم را هم همه به یکسان دریافت می کنند. برنامه احمدی نژاد این بود که همه یارانه های غیر مستقیم حذف و یکسوم آن به صورت غیر مستقیم به مردم پرداخت شود. در این صورت الان هر فرد بالای پانصد هزار تومان در ماه یارانه مستقیم دریافت می کرد. اما همین آقای لاریجانی و مجلس هشتم و نهم نگذاشتند این اتفاق بیفتد.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    0 1
    علی برکت مجلس و دولت.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    0 1
    علی برکت اله.
  • تارا IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    0 1
    منظور همه این مسولان مرفه وبی درد گران کردن سوخت وآتش زدن چند باره به زندگی نیمه سوخته مردم است
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    0 1
    میخواسته بگوید من ثروتمند نیستم داداش خیلی تقلا نکن در قم هم ناپلیونی رای اوردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس