کد خبر 1004881
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
تجمع مردم در شرق سوریه علیه ترکیه

مردم در شرق سوریه در حمایت از دولت و در محکومیت «تجاوز ترکیه» به خاک کشورشان امروز تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز از دو تجمع مردمی در شرق این کشور علیه سیاست‌های ترکیه علیه کشورشان خبر داد.

بیشتر بخوانید:

گوترش: تعدادی از اعضای داعش از شمال سوریه فرار کردند

سانا نوشت: مردم دیرالزور دو تجمع بزرگ، یکی در گذرگاه آبی رابط بین دو شهرک المریعیه و مراط و دیگری در میدان «السید الرئیس» در شهر دیرالزور برپا کردند.

بنا بر این گزارش، هدف این دو تجمع مردمی، اعتراض به سیاست‌های ترکیه علیه سوریه و محکوم کردن «تجاوز ترکیه به خاک سوریه» و همچنین ابراز حمایت از حضور ارتش در نقاط مرز شمالی است. 


تجمع مردم در شرق سوریه علیه ترکیه

در همین ارتباط، یگان‌های ارتش سوریه امروز تسلط خود را بر روستای أم حرملة، باب الخیر، أم عشبة، الأسدیة در ریف جنوب شرقی شهر راس العین تقویت کرده و مسافت خود را تا مرزهای ترکیه به سه کیلومتر کاهش دادند.

روزنامه سوری الوطن هم گزارش داد: ارتش سوریه در بزرگ‌ترین عملیات استقرار نیروهای خود در شرق فرات و در تلاش برای تامین امنیت بزرگراه مواصلاتی میان حلب و الحسکه معروف به مسیر M4 ارتش سوریه  مناطق وسیعی از جاده‌ای که الحسکه در تل التمر و تل التمر را به عین عیسی و سپس عین العرب متصل می‌کند تحت کنترل خود گرفت. در همین حال ارتش سوریه به استقرار خود در ریف شمال غربی الحسکه ادامه داده و دامنه سلطه خود را بر بسیاری از روستاها گسترش داد.

همچنین تلویزیون سوریه امروز از درگیری میان ارتش این کشور با ارتش ترکیه در شهر «رأس العین» در شمال شرق سوریه خبر داد. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز نوشت که این درگیری در حومه رأس العین رخ داده و یگان‌های ارتش سوریه تا کنون توانسته‌اند بر روستاهای «ام حرمله»، «باب الخیر»، «ام عشبه» و «الاسدیه» در حومه رأس العین تسلط یابند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس