پرچم نمایه آمریکا و روسیه

سفارت روسیه در آمریکا از این کشور خواست تا بازداشت اتباع روس در سراسر دنیا را کنار بگذارد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در آمریکا از این کشور خواست تا از شکار اتباع روس در خارج از این کشور دست بردارد.

در پی آزادی یکی اتباع روسیه که به جرم جاسوسی در آمریکا در زندان به سر می‌برد، سفارت روسیه از واشنگتن خواست تا به جای این‌ کار، از سازوکارهای موجود مربوط به همکاری‌های حقوقی دو جانبه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

توافقی که رؤیای آمریکا و ترکیه در سوریه بر باد داد

در صفحه رسمی سفارت روسیه در آمریکا آمده است: شکار اتباع روس در سراسر دنیا را متوقف کنید. زندان‌های آمریکا هنوز هم هموطنانی از ما را که به اتهامات جعلی محکوم شده اند، در خود دارند. رویکرد متمدنانه این است که از سازوکارهای موجود همکاری‌های حقوقی بهره گرفت.

«ماریا بوتینا»، شهروند روس که در ماه آوریل به جرم جاسوسی در آمریکا و پذیرش این اتهام زندانی شد، روز شنبه وارد مسکو شد. این شهروند روس دسامبر سال گذشته به اتهام همکاری با سرویس‌های جاسوسی روسیه و تلاش برای نفوذ در حلقه نزدیکان رئیس جمهور آمریکا بازداشت شد.

وزارت خارجه روسیه حکم بوتینا را ننگی برای سیستم قضایی آمریکا خواند و دادگاه این کشور را به اجرای دستوری سیاسی متهم کرد. سفارت آمریکا در مسکو نیز خواستار شفافیت و برخورد عادلانه از سوی سیستم قضایی آمریکا در پرونده بوتینا شده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس