اولین اظهارات وزیر خارجه جدید عربستان سعودی پس از انتصاب

وزیر خارجه جدید عربستان سعودی از پادشاه و ولیعهد این کشور به دلیل انتصاب خود به این پست جدید تشکر کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از واس، شاهزاده «فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر خارجه جدید عربستان سعودی از «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن‌سلمان» ولیعهد این کشور به دلیل انتصاب خود به این سمت تشکر کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی نیز پیام توییتر شاهزاده فیصل را، در صفحه کاربری خود بازنشر داده است.

وزیر خارجه جدید عربستان سعودی در این پیام، به دلیل انتصاب خود به این سمت و پیوستن به خانواده دیپلماسی سعودی ابراز خوشحالی و غرور کرده و نوشته است برای ادامه همکاری با کارکنان و نیروهای این وزارتخانه در داخل و خارج با هدف «تحقق آرمان‌های حکومت و خدمت به منافع ملی» آماده است.

شاهزاده فیصل همچنین از سلف خود «ابراهیم العساف» تشکر کرده است.

توییت الجبیر درباره عزل و نصب‌های جدید

«عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه نیز در صفحه کاربری خود در توییتر، به تعیین شاهزاده فیصل بن فرحان به عنوان وزیر خارجه این کشور واکنش نشان داده است.

الجبیر به فیصل بن فرحان آل سعود بابت انتصابش به این پست جدید تبریک گفته و سیاست حکومت سعودی و حمایت آن از «خانواده دیپلماسی سعودی» را ستوده است.

طبق این گزارش، پادشاه عربستان سعودی روز گذشته با برکناری زودهنگام ابراهیم العساف از وزرات خارجه این کشور، فیصل بن فرحان( 44 ساله) را به عنوان وزیر خارجه جدید گمارد.

کارشناسان با توجه به عزل و نصب‌های مداوم در کابینه سعودی، که وزارت خارجه این کشور را نیز شامل شده است، می‌گویند جابه جایی وزیر خارجه جدید عربستان می‌تواند در راستای بهبود چهره این کشور در عرصه بین‌المللی انجام شده باشد. پرونده قتل جنجالی «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد و همچنین جنگ عربستان سعودی در یمن به وجهه بین‌المللی این کشور لطمه زده است.

سال گذشته پس از جنجالی شدن موضوع قتل «جمال خاشقجی» در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، ملک سلمان عادل الجبیر، وزیر خارجه اسبق را برکنار کرد و ابراهیم العساف را در راس وزارت خارجه این کشور قرار داد، اما اکنون در کمتر از یک سال از آغاز فعالیتش برکنار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مهرناز IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    2 0
    ایا؟ با انتضاب جدید فرحان بن عبدالله به عنوان وزیر خارجه " سیاست های ضد ایرانی کوتوله سیاسی " الجبیر به پایان می رسد؟
  • IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    7 0
    تنها کشوری که توسط یک خانواده اختاپوسی اداره میشود عربستان است. همه وزرا و روسای ادارات و ارتش و...اعضای خانواده ال سعودند و مردم ساکتند ؟
  • اعتمادی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    1 0
    خدا کنه اینقدر که ظاهر وزیر خارجه جدیدشون نشون میده احمق نباشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس