کد خبر 1003966
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
سوریه

طبق توافق میان ترکیه و روسیه، خروج شبه‌نظامیان کُرد «ی پ گ» از شمال سوریه از امروز آغاز شد.

به گزارش مشرق، مطابق توافق روز سه‌شنبه میان ترکیه و روسیه، خروج شبه‌نظامیان کُرد «ی پ گ» از شمال سوریه در روز چهارشنبه (امروز) و از ساعت 12 ظهر (به وقت محلی) آغاز شد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» ترکیه، طبق قرارداد میان آنکارا و مسکو، شبه‌نظامیان کُرد «ی پ گ» طی 150 ساعت، 30 کیلومتر از مرز جنوبی ترکیه در شمال سوریه عقب‌نشینی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

ارتش ترکیه 9 اکتبر (17 مهر) عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کرد. این عملیات پس از آن شروع شد که آمریکا نظامیان خود را از این منطقه خارج کرد.

از طرفی آنکار و واشنگتن در روز  17 اکتبر (25 مهر) توافق کرده بودند که ترکیه به مدت 120 ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه‌نظامیان «ی پ گ» از منطقه امن خارج شوند.

روز سه‌شنبه، «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه جلسه تاریخی را در سوچی برگزار کردند. سپس آنکارا و مسکو به توافقی دست یافتندکه طبق آن شبه‌نظامیان «ی پ گ» در طول 150 ساعت، 30 کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی می‌کنند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس