سلطانی فر و داورزنی

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: داورزنی برای حضور در انتخابات فدراسیون والیبال باید هرچه زودتر از سمت خود در وزارت ورزش استعفا کند.

به گزارش مشرق، ثبت‌نام  محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش در انتخابات  فدراسیون والیبال موجب شده تا ارگان‌های مختلف نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند. شنیده شده  کمیسیون اصل 90 در پی شکایت‌های متعدد به شرایط داورزنی، به این موضوع ورود کرده است.

گفته می‌شود مجلس قرار است پس از گرفتن استعلام از چند وزارتخانه‌ ذی‌ربط، در مورد حضور داورزنی در انتخابات فدراسیون والیبال، عملکردش و بحث بازنشستگی‌اش، از مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان طرح سوال کند.

بیشتر بخوانید:

ورود مجلس به رفتار متناقض وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون‌ها/ وقتی همه چیز سلیقه ای است!

داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلسدر گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص این موضوع اظهار داشت: در خصوص انتخابات فدراسیون والیبال پرونده‌ای تشکیل و به کمیسیون اصل 90 ارجاع داده شده است. در این پرونده آمده که داورزنی با وجود اینکه خودش معاون وزیر ورزش محسوب می شود، کاندیدای انتخابات فدراسیون والیبال هم شده است.

وی ادامه داد: ادارات کل ورزش زیرمجموعه وزارت ورزش است و این موضوع باعث می‌شود در رای‌گیری هم شبهاتی ایجاد شود. ما هم به وزیر ورزش اعلام کرده‌ایم که اگر داورزنی می‌خواهد در انتخابات فدراسیون والیبال حضور پیدا کند، باید از معاونت وزارت ورزش استعفا کند. 

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: قانون زمان مشخصی برای این کار تعیین نکرده و نگفته که یک ماه قبل باید استعفا دهد یا یک روز قبل؛ تلاش ما این است که هرچه زودتر داورزنی از سمت خود استعفا کند تا کمتر روی روند انتخابات تاثیرگذار باشد. اگر بخواهیم تاریخ خاصی را مشخص کنیم، باید در اساسنامه فدراسیون‌ها و وزارت ورزش قید شود که در حال‌حاضر بند مشخصی ندارد که به استناد آن به داورزنی اعلام کنیم که به عنوان مثال یک یا دو ماه قبل از انتخابات باید از سمت خود کناره‌گیری کند. 

محمدی عنوان کرد: موضوعی که در حال حاضر وجود دارد و مشخص است، این است که داورزنی در زمان رای‌گیری نباید سمت دیگری داشته باشد. به همین دلیل از وزیر ورزش خواسته‌ایم که زودتر این موضوع را بررسی کند. ما هم پیگیر استعفای داورزنی خواهیم بود تا زودتر انجام شود. 

وی در مورد اینکه گفته می‌شود برخی از بازنشسته‌ها می‌توانند بنا به برخی دلایل به کار و مدیریت در ورزش بازگردند، تصریح کرد: بازنشسته‌ها چنین حقی ندارند و یک روز هم نمی‌توانند بعد از دوران بازنشستگی به کار بازگردند. این موضوع را دستگاه به دستگاه درحال بررسی هستیم. اینکه گفته می‌شود اگر فردی کرسی بین‌المللی داشته باشد می‌تواند تا ابد در انتخابات فدراسیون‌ها حضور پیدا کند درست نیست، چراکه موضوع بازنشستگی به ما مربوط می‌شود و ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهیم. 

در حالی که کمتر از سه ماه تا آغاز آخرین مرحله مسابقات انتخابی والیبال برای المپیک 2020 توکیو در کشور چین زمان باقی است، فدراسیون والیبال ایران همچنان با سرپرست اداره می‌شود. از طرفی در بحث انتخابات هم حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد و برخی از نامزدها نسبت به حضور همزمان داورزنی در معاونت وزارت و انتخابات فدراسیون معترض هستند.

شرایط والیبال این روزها به قدری بد شده که اهالی این رشته نگران عدم صعود تیم ملی به رقابت‌های المپیک هستند. شاید اگر انتخابات فدراسیون والیبال در فضایی سالم و هرچه زودتر برگزار شود برنامه‌ریزی‌ها برای تیم ملی هم بهتر صورت گرفته و ملی‌پوشان با شرایط مناسب‌تری راهی رقابت‌های انتخابی شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس