واعظ آشتیانی

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: آن‌هایی که رفتار پسندیده و قدرشناسانه مهدی ترابی را ریاکاری می‌دانند قطعا سخت در اشتباهند، چون هنوز فرق ریا و قدرشناسی را متوجه نشده اند.

به گزارش مشرق، اقدام جالب توجه مهدی ترابی مهاجم تیم پرسپولیس پس از گلزنی به پیکان و نشان دادن نوشته زیر لباسش که تنها راه نجات کشور را اطاعت از رهبری دانسته است، با واکنش های متفاوتی از سوی مخاطبان فوتبالی و غیرفوتبالی به همراه داشت.

امیررضا واعظی آشتیانی درباره اقدام اخیر مهدی ترابی و حملاتی که برخی فرصت طلب در فضای مجازی درباره اش به راه انداخته اند با خبرگزاری دانشجو حرف زد و اظهار داشت: ای کاش همه مانند مهدی ترابی ها باشند که ارزش برای ارزشهای انقلاب و نظام و رهبری قائل هستند و اگر کسی به چنین رفتارهایی احترام بگذارد، نشان دهنده این است که درک ما از اتفاقات اجتماعی اطرافمان بالا رفته است.

بیشتر بخوانید:
 

مهدی ترابی یک گل به پیکان زد، ده گل به وطن‌فروشان!
 

واکنش توییتری‌ها به شادی پس‌ از گل مهدی ترابی +تصاویر
 

ترابی: ناراحتی افراد معلوم الحال نشانگر درستی کار من است/کار خاصی انجام نداده‌ام
 

واکنش ترابی به هجمه‌ها: به هیچ عنوان دلسردم نمی‌کنند/ از جایی خط نگرفتم

وی ادامه داد: ترابی یک کار دلی و خودجوش را انجام داده و ای کاش همه به این شکل وفاداری شان به وطن، مملکت و رهبری شان را نشان بدهند. متأسفانه ما در برخی رشته های ورزشی مان نگاه می کنیم و می بینیم که وقتی ایستاده اند و سرود ملی مملکت نواخته می شود یا بلد نیستند آن را بخوانند که این به خودی خود باید از نظر فرهنگی به آن پرداخته شود. برخی هم تکلیف خودشان را در نوع ایستادن نمی دانند! آیا باید با موهایش بازی کند؟ باید بالا و پایین بپرد؟

قائم مقام اسبق وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: وقتی این مسأله را با ورزشکاران دیگر کشورها، چه مسلمان چه غیرمسلمان قیاس می کنیم که برخی هنگام نواخته شدن سرود ملی کشورشان از بس شوق پیدا می کنند و اشک می ریزند ولی ما می بینیم در بین برخی ورزشکاران ما این نیست! نه تنها شوق نمی کنند بلکه رفتار نامتعارف دارند!
 

واعظی آشتیانی افزود: الان محمد صلاح به عنوان یک جوان مسلمان مصری در دنیا چهره شده است. چرا ورزشکاران ما از موقعیت های بین المللی که برایشان پیش می آید در جهت ترویج دین و اعتقادات شان استفاده نکنند؟ به جای خالکوبی و یکسری مسایلی که نشان دهنده یک فرهنگ غربی و فرهنگی که جایگاهی در بین مردم ما ندارد بیایند به ارزشهای نظام توجه کنند.

وی با اشاره به نمونه های مشابه طی سالهای اخیر تأکید کرد: ما قبلا داشتیم محمد انصاری ها که علاقمندی شان به نظام را نشان دادند یا مهدی طارمی ها که ضمن حمایت از اقدامات رهبری، حمله رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه را محکوم کرده بود. اینها ارزشمند هستند و کارهای زیبایی است و ربطی به ریا ندارد! چطور اگر کسی این کار را بکند ریاست اگر نکند ریا نیست! اگر ریا نیست چرا خودشان این قبیل اقدامات ارزشی را انجام نمی دهند؟ اینها ریا نیست بلکه باورهای یک فرد است که باید مورد احترام واقع شود. همانطور که می گوییم افکار دیگران برای ما قابل احترام است باید این تحمل را داشته باشند. ما یا می خواهیم از اینطرف بام بیافتیم یا از آنطرف بام!

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: لذا من باورم این است که کار آقای ترابی یک کار بسیار ارزشمند و نشانه یک ورزشکار فداکار و یک ورزشکار مسلمان و کسی است که به مملکت و کشورش اعتقاد دارد و به مسایل درون کشورش توجه دارد. نگاه به رهبری و نظام برایش ارزشمند است و کاملا درک کرده امروز و در این تلاطم سیاسی که در دنیا وجود دارد رهبری ماست که این کشتی را در این دریا به ساحل آرامش می رساند. این پسر به عنوان یک جوان دوست داشته تشکرش را به عنوان نسل جوان از رهبری نظام داشته باشد و از فداکاری هایی که در کشورش شده قدردانی کند و من واقعا چنین جوانی با چنین ویژگی هایی را ستایش می کنم. این افراد برایم کاملا قابل احترام هستند و نشانه هایی از یک جوان انقلابی می دانم.



واعظی آشتیانی در این باره که برخی ترابی را با وریا غفوری و اقدامات سیاسی اخیرش قیاس کرده اند و معتقدند دغدغه های غفوری زمین تا آسمان با ترابی متفاوت است توضیح داد: مسایل اعتقادی و مسایل مربوط به ارزش ها و مسایل اینچنینی برای آحاد مردم وجود دارد ولی اینکه ورزشکاری یا سلبریتی بیاید دخالت در اموری کند که نه آگاهی اش را دارد نه دانشش را دارد متفاوت است. در حقیقت این حرکت آقای ترابی یک حرکت قدردانی از ارزش های نظام و انقلاب است. به هر صورت در کشورمان کاستی هایی وجود دارد و کسی منکرش نیست.

وی افزود: شما حتی در جامعه اروپایی که برخی از آن به مدینه فاضله یاد می کنند که تفکری پوچ در آن وجود دارد هم کمبودهایی می بینید و این نیست که همه چیز در آنجا گل و بلبل است. لذا یک عده هستند که دوست دارند نقش سلبریتی ها را بازی کنند و حرفهایی بزنند و به موضوعاتی بپردازند که در قواره فکری شان نیست و اتفاقا انتقاد به این دسته افراد وارد است که موضوعاتی را که کمترین اطلاعاتی از آنها دارند به آن ورود می کنند و مدعی می شوند اما در عمل وقتی با آنها حرف می زنید یک خط تحلیل درباره آن نمی توانند داشته باشند.
 

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: اتفاقا اگر بناست انتقادی شود یا ریایی شود این افراد ریا می کنند. آدم های بی دانش ریا می کنند نه فردی که با یک طینت پاکیزه و آن هم فقط به خاطر وطنش، به خاطر ارزش های نظامش می آید و موضوعی را مطرح می کند که قابل قدرشناسی است. عموم مردم این رفتارها را دوست دارند. دوست دارند ورزشکاران شان در رشته های مختلف پیام آور کشورشان به دیگر ممالک جهان باشند.

واعظی آشتیانی ادامه داد: امروز محمد صلاح سمبل مردم مصر شده است. چرا ما نباید چنین سمبل هایی داشته باشیم؟ ما شاهدیم برخی لژیونرهای ما وقتی به خارج از کشور می روند هویت اولیه شان را هم فراموش می کنند. البته برخی را مدنظر دارم. حتی فراموش می کنند مسلمانند و چه چیزهایی مباح است چه چیزهایی گناه !

وی تأکید کرد: اما علت اینکه من درباره محمد صلاح که یک مصری اهل سنت است حرف می زنم دلیل دارد. او سنی است ولی رفتارش رفتار یک مسلمان خوب است و اینجا دیگر شیعه و سنی نداریم و بحث، بحث مسلمانی است که هر موقع گل می زند سجده می کند. وقتی بهترین حضور اخلاقی را در میادین ورزشی از خودش نشان می دهد در سطح اروپا چشم های بیشماری او را می بینند. چرا ما نباید ترابی هایی اینچنینی داشته باشیم؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    ترابی خوب ضدانقلاب رو اتیش زد...بسوزیییید...خخخخ
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    74 26
    آفرین مثل مرد حرفشو داد زد
  • مریم IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    64 27
    اقای واعظ اشتیانی حق مطلب را بدرستی بجا اوردند.
  • ali IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    69 12
    احسنت ...شجاعت یعنی این که حرف حق رو بزنی و نگران تفکرات دوروبرت نباشی ...البته حرف حق نه مثل بعضیا که اهل نماز هست ولی خجالت میکشه پیش بعضیا نماز بخونه .... نه مثل بعضیا که میگن "خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت باش " الان حقیقتا اکثریت قاطع مردم پیرو رهبری هستند ولی عده کمی خودباخته ان قلت میارن و برخی ها خجالت میکشند حق را فریاد بکشند .... اینجاست که باید شجاع بود و حق را فریاد کشید ... احسنت بر این فوتبالیست با غیرت و شجاع
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    63 14
    جوان انقلابی
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      16 15
      این جوان انقلابی ماشینش چیه؟
    • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      5 6
      ۱۸:۴۳ ماشینش رو احیانا دزدی کرده.؟ از کسی بدون بهره و ضامن و فلان وام گرفته.؟ اختلاس کرده؟؟ چطور اگه یکی خلاف ابن حرکت بازیکن رو انجام بده بعد ما بپرسیم ماشینش چیه اتیش می گیری و میگی نوش جونش کار کرده مطرح شده پول در اورده بعد الان این تو ذهنت نیست.؟؟؟ دوس داری در مورد ماشین این انقلابی بدونی، ماشینش مثل حرکتش یه ماشین خوبه خیلی خوب. شما دوس داری بهش بگی لوکس، اره ماشینش لوکس..
    • IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      7 3
      گاری یا مرسدس بنز . هرچی . چه ربطی داره
    • مهدی IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      10 4
      یه عده احمق فکر کردند انقلابی یعنی فقر و بدبختی ...نه عمو جون توی احمقی که اسم ماشین مهدی ترابی رو میپرسی هیچی از مبانی انقلاب نمیفهمی....جهالت شاخ و دم نداره که ...معلومه بدجور سوختین..
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      2 1
      6:57 من فکر میکردم پورشه داشتن برای وزیر بهداشت که یک پزشک مشهور و کاربلد تو ایرانه جرم محسوب میشه ولی ظاهرا اینجا که میشه ماشین خوب داشتن ملاک قضاوت نیست.احمقی که فکر میکنی بقیه احمقند و خودت خوبی
  • اسماعیل IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    31 10
    اگروصیت نام شهداراخاندباشید می فهمدکه اقامهدی وصیت انهارایاداوری کردانهای که عیرادازاین کارمیگیرن هیچ ازشهدانمیدانندتمام شهدای مان همین وصیت راداشتن اقامهدی دمت گرم که یاداوری کردی
  • نذير IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    24 11
    آنها كه آقا مهدي را در أين موضوع زير سؤال برده اند أصلا نمي دانند ريا چيست أين إز شعا ىر است دست مريزاد جوان انقلابي
  • حیدر لطفی IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    27 14
    وقتی دشمنان ایران ناراحت شدن یعنی کارت درسته پسر ،دمت گرم
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    46 10
    درود بر مهدی ترابی عزیز و انقلابی
  • سیدمجتبی IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    16 5
    دلاور خسته نباشید.نتیجه کارت مثل عملیات کربلای پنج موفق آمیز بود.لازم نبود درجبهه حضور پیداکنی شمابااین کارتان هم توجنگ هشت سال دفاع مقدس حضورداشتید وهم درجنگ باداعش.ماشاالله به غیرتت.شیرمادرت حلالت.انشاالله درتمام مراحل زندگیتان همیشه این عمارامام خامنه ای باشی.سلامتی مهدی ترابی وپدرومادرش سه تا صلوات.
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    15 4
    درود خدا بر مهدی ترابی عزیز که راه حق را می داند و ملت را به آن سفارش می کند. بله تنها و تنها راه نجات کشور از دست اشرار و غارتگران غربزده و منافق فقط اطاعت کامل و بی چون و چرا از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای است. مهدی ترابی خداوند تو را در تمام کارها و همین طور ورزشی نفر برگزیده و اول کند. دعای خانواده های شهدا بدرقه راهت باد
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    15 5
    ترابی عزیز با حرفش منافق و ضد انقلاب داخلی و خارجی را به خاک سیاه نشاند. درود بر مهدی ترابی عزیز و دوست داشتنی
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    4 1
    آقای ترابی ورزشتو انجام بده,,خودتو وارد این بازیا نکن,
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    4 3
    پسر دوس داشتنی شدی، دمت گرم مشتی، حال دادی..
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    5 3
    ان شاءالله سلامت و سربلند باشی ترابی عزیز که با بصیرت و شجاعت از حق سخن گفتی و توکل به خدا کردی و از خرس خاله ها و حراملقمه ها نترسیدی اجرت با امام حسین ع که آتش به دل خائنین زدی شیر مادر حلالت قهرمان واقعی
  • احمد حمیدی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    3 5
    با سلام و احترام خدمت برادر ارجمندم جناب آقای مهدی ترابی امید وارم در شورای شهر تهران در کنار عزیزانی مانند آقایان دبیر ،رضا زاده، حاج عباس جدیدی و دیگر ورزشکاران ولایت مدار بتوانید خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهید تا انشاءالله در سال 1404 جزو نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرابگیرید وسلام
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      3 4
      حتم داشته باشید این جوان حرف دلشو زده چون یه جوان ولایی و ارزشمداره و کاری به نتیجه ان نداشته.. تو کشور ما متاسفانه خودباخته و فریب خورده کم نداریم.. اطاعت از رهبری اطاعت از امام زمانه کسانی که با این مطلب مشکل دارند چطور میتونن بگن پیرو امام زمانن.. رهبری مظلوم زمانن مگه تو این دوران امام زمان مظلوم نیست ما که خودون رو شیعه ایشون میدونیم چقد به فکر ایشون هستیم و برای فرجش دعا می کنیم؟!
  • بهزاد IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    3 4
    توی این ورزش بی در و پیکر یه مدیر لایق و شجاع پیدا نمیشه که در حمایت از چنین حرکت هایی حمایت کند دم واعظ اشتیانی گرم که مثل همیشه شجاعانه و کارشناسی تو دهن حرف مفت زنها زد دوست داریم واعظ عزیز
  • ابوالفضل IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    4 5
    یک کلام ، دمت گرم . سرباز وطن، سرباز اسلام، درود به شرفت
  • مهدی IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    4 4
    احسنت به اقای واعظ اشتیانی که فارغ از رنگها پرسپولیس استقلال شجاعانه و منصفانه موضع گیری کرده
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    1 3
    مهدی جان واقعا باگلت گل کاشتی درودبرشما همیشه موفق باشید
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    0 0
    همیشه همینجورین!!! الان وقتشه همه ازش حمایت کنن که اونم قوت بگیره و بقیه هم بتونن حرفشونو بزنن نه اینکه دنیا برعکس شده تا یکی از وطنش دفاع میکنه بهش انگ میزنن و فحش میدن ولی یکی که پشت کنه به وطن ازش استقبال میکنن. خوب این سبک میشه تربیت همین سرندیپی های دوزاری که فک میکنن اگه پشت به وطن کنن تشویق میشن!!!1

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس