زنان رنگین پوست

بررسی‌ها و مطالعات اخیر در مورد بازار کار در آمریکا از تبعیض گسترده علیه رنگین پوستان به ویژه زنان رنگین پوست حکایت دارد.

به گزارش مشرق، بررسی‌های اخیر در مورد شرایط کار زنان رنگین پوست در آمریکا نشان دهنده دستمزد پایین‌تر و مواجهه با آزار جنسی بیشتر در قیاس با همتایان سفیدپوستشان است.

به گزارش بیزنس اینسایدر، بررسی جدید LeanIn.org و «مک کینزی» واقعیات تلخی را از شرایط کار زنان رنگین پوست در بازار کار آمریکا ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

مواردی از نقض حقوق بشر توسط آمریکا

براساس این بررسی زنان رنگین پوست در حالی با میزان بالاتری از آزار و اذیت جنسی در محیط کار نسبت به همکاران سفیدپوست خود مواجه هستند که دستمزد کمتری نیز نسبت به آن‌ها دریافت می‌کنند.

در زیر شماری از واقعیات مربوط به بازار کار زنان به ویژه زنان رنگین پوست در آمریکا ارائه می‌شود:

۱. در حالی که مردان سفیدپوست ۶۸ درصد و زنان سفیدپوست ۱۸ درصد مناصب مدیریتی و اجرایی را در اختیار دارند، سهم زنان رنگین پوست تنها ۴ درصد است.

۲. بیشتر زنان رنگین پوست به ویژه سیاهپوست‌ها و اسپانیایی تبارها در مشاغل با درآمد اندک مانند مشاغل غذایی، خانگی، نظافت کار می‌کنند. این زنان در محیط کاری مشابه با زنان سفیدپوست نیز دستمزد کمتری دریافت می‌کنند.

زنان سیاهپوست همچنین تحت تاثیر شکاف جنسیتی، معادل ۶۷ درصد دستمزد مردان سفیدپوست حقوق دریافت می‌کنند.

وضعیت زنان اسپانیایی تبار از زنان سیاهپوست بدتر است؛ آنان معادل ۵۸ درصد دستمزد مردان سفیدپوست حقوق دریافت می‌کنند.

۳. زنان رنگین پوست گزارش‌های بیشتری از آزار و اذیت جنسی در محیط کار ارائه کرده‎اند.

۴. زنان سیاهپوست برای داشتن حقوق برابر با مردان سفیدپوست باید ۲۳۳ روز مازاد بر روزهای کاری، کار کنند. این میزان برای زنان اسپانیایی تبار ۳۲۴ روز مازاد است.

۵. اگرچه زنان آسیایی تبار دستمزد بیشتری نسبت به زنان سیاهپوست دریافت می‌کنند، اما این میزان برحسب قومیت‌های آسیایی متفاوت است. براساس داده‌های دفتر سرشماری آمریکا، زنان هندی - آمریکایی و در درجه بعدی زنان چینی - آمریکایی که جزء ثروتمندترین گروه‌های قومی در آمریکا هستند از شکاف جنسیتی کمتری رنج می‌برند. زنان میانماری، تایلندی، بنگلادشی، فیلیپینی (بزرگ‌ترین جامعه آسیایی آمریکا) در ازای هر یک دلاری که مردان سفیدپوست به عنوان دستمزد دریافت می‌کنند، به ترتیب ۵۰ سنت، ۶۰ سنت، ۶۹ سنت و ۸۳ سنت دریافت می‌کنند.

۶. اسپانیایی تبارها ۱۵ درصد مشاغل را در اختیار دارند. ۳۶ درصد اسپانیایی تبارها از دبیرستان ترک تحصیل می‌کنند. زنان اسپانیایی تبار ۴۳ درصد جامعه خدمتکارها و نظافت چیان را تشکیل می‌دهند.

۷. قراردادهای بی ثبات زنان رنگین پوست. به گزارش نیویورک تایمز، کارگران و کارکنان رنگین پوست با نرخ بالای بی ثباتی شغلی مواجه هستند. این افراد ۳۰ درصد بیش از همتایان سفیدپوست در صورت داشتن تحصیلات و تجربه کاری یکسان با تغییر شغل مواجه می‌شوند. این امر به نوبه خود به افسردگی بیشتر دامن می‌زند. این افراد که ساعات کاری نامنظمی دارند ۳۳ درصد بیشتر از افسردگی رنج می‌برند و فرزندانشان با رفتار نادرست بیشتری از سوی والدین مواجه هستند.

۸. به ازای ورود هر ۱۰۰ مرد سفیدپوست به سطوح مدیریتی، ۶۸ زن سفیدپوست و ۵۸ زن رنگین پوست وارد سطوح مدیریتی می‌شوند.

۹. زنان رنگین پوست با زورگویی و آزار و اذیت‌های غیرجنسی نیز بیشتر مواجه می‌شوند.

۱۰. ارزیابی شغلی زنان سیاهپوست در قیاس با زنان و مردان سفیدپوست و نیز مردان سیاهپوست سختگیرانه‌تر است.

۱۱. مشکلات مالی سبب می‌شود تا دانشجویان سیاهپوست وام بیشتری برای طی دوره تحصیلی خود دریافت کنند. ۸۶.۶ درصد دانشجویان سیاهپوست و ۵۹.۹ درصد دانشجویان سفیدپوست برای طی دوره ۴ ساله تحصیلی خود وام می‌گیرند. این امر در به درازا کشیدن دوره بازپرداخت وام نیز قابل مشاهده است؛ چرا که دانش آموختگان سیاهپوست ۲۱ تا ۲۴ سال ۳.۳۴ دلار در ساعت کم‌تر از همتایان سفیدپوست خود کسب می‌کنند.

۱۲. تبعیض پرداخت حقوق در سطح مدیرعاملی نیز مشاهده می‌شود. مدیران رنگین پوست در قیاس با همتایان سفیدپوست خود حقوق کمتری دریافت می‌کنند.

۱۳. زنان آسیایی - آمریکایی بیشتر از سایر گروه‌های قومی برای نقش‌های سطوح ارشد مدیریتی مورد پذیرش قرار می‌گیرند. از هر ۲۸۵ مدیر اجرایی تنها یک زن آسیایی - آمریکایی در عرصه فناوری در سمت مدیریت مشغول به کار است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یسب IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    1 1
    کاش میومدن اینجا کار کنند ...ک اینجا بهشته
  • یادی از شهدا IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    0 0
    به من چه و به تو چه!!!! انسانیت کو؟ حتی ذره ای انسانیت هم کلید بهشت است حتی ذره ای کوچولو!!!!! از سکوت ها ظلم ها برمی خیزد و مظلوم ها فقط گریه ها می کنند!!!! اگر نماز می خوانی حتی در آمریکا نباید نسبت به ظلم سکوت کنی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس