تركيه.jpg

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای ضمن رد حمله به غیر نظامیان در شمال سوریه، گفت که در خصوص اقدامات گروهک موسوم به «ارتش ملی سوریه» تحقیق می‌کند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای گزارش سازمان «عفو بین‌الملل» در خصوص هدف قرار دادن غیرنظامیان در شمال سوریه را نادرست خواند.

بیشتر بخوانید:

آتش‌بس بدون ناظر در شرق فرات

کشته شدن ۸ غیر نظامی در حملات ترکیه به سوریه

به نوشته خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که گزارش این نهاد بین‌المللی در راستای حملات رسانه‌ای علیه ترکیه صورت می‌گیرد و این در حالی است که ترکیه در حال مبارزه با «تروریسم» و دفاع از امنیت ملی خویش است.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است که شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» و «نیروهای دموکراتیک سوریه» تمامیت ارضی سوریه را نیز به خطر انداخته‌اند و در عملیات‌ها صرفا پایگاهها و مخفیگاههای این نیروها هدف قرار می‌گیرد.

ترکیه همچنین مدعی شد که تدابیر لازم برای آسیب ندیدن غیر نظامیان و زیرساخت‌های لازم صورت گرفته است.

اما در خصوص خبرهایی که از اقدامات گروهک تروریستی موسوم به «ارتش ملی سوریه» منتشر می‌شود نیز وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که کمیته تحقیقی در خصوص این گزارشات تشکیل داده است.

این گروهک تروریستی که شاکله اصلی آن را عناصر گروهک «ارتش آزاد» تشکیل داده است بازوی اصلی ترکیه در عملیات‌های زمینی در شمال سوریه محسوب می‌شود. ترکیه از نیروهای نظامی خود به صورت محدود در این عملیات‌ استفاده کرده است.

وزارت خارجه ترکیه در پایان بیانیه خود از سازمان «دیده بان حقوق بشر» خواست تا در گزارشات خود از عملیات موسوم به «چشمه صلح» تجدیدنظر کند.

ترکیه گروه‌های شبه نظامی کرد مستقر در شمال سوریه را شاخه «پ‌ک‌ک» و تروریستی می‌داند و عملیات در سوریه را نیز به بهانه مقابله با همین گروه‌ها آغاز کرده است. آنکارا همچنین می‌گوید با عقب رانده نیروهای کرد به دنبال ایجاد یک «منطقه امن» در داخل خاک سوریه است تا این منطقه را به محلی برای اسکان آوارگان سوری تبدیل کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    1 2
    خب. پس خیال نماینده مرند و جلفا و نشرقیها و برادران ارزشی راحته.. فعلا....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس